هزينه هاي مدرنيته را پرداخته ايم اما از ان استفاده نمي كنيم

مدیرمخابرات قم گفت:یکی از مباحث مهم و اثرگذار در توسعه یافتگی کشورها میزان توجه و بهره مندی ایشان از فناوری اطلاعات است. در کشور ما هم سرمایه گذاری‌های قابل توجهی برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی انجام شده است باید استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ایجاد شده مورد توجه جدی قرار گیرد. به گزارش […]

مدیرمخابرات قم گفت:یکی از مباحث مهم و اثرگذار در توسعه یافتگی کشورها میزان توجه و بهره مندی ایشان از فناوری اطلاعات است. در کشور ما هم سرمایه گذاری‌های قابل توجهی برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی انجام شده است باید استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ایجاد شده مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مدیر مخابرات منطقه قم درحاشیه نمایشگاه الکامپ استان قم درگفتگو باخبرنگار ما اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که هزینه‌های سنگینی برای ایجاد زیرساخت‌ها پرداخت شده است ولی در بهره گیری از این امکانات تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم. هزینه‌های مدرنیته را پرداخت کرده‌ایم اما در بخش‌های زیادی از امورات جامعه و دیوانی کشور از روش‌های پر هزینه سنتی قدیمی استفاده می‌شود.

سید اسد الله دهناد افزود:امروزه توسعه فناوری اطلاعات ،پیش نیاز توسعه وپیشرفت کشورها شده است وکشورما با داشتن زیر ساخت های کافی در این زمینه ،همکان با کشورهای پیشرفته دنیا در این زمینه ،درحالی طی سریع مراحل پیشرفت ونو آوری است.

وی درباره برپایی نمایشگاه الکامپ در استان قم گفت:اصل برگزاری این نمایشگاه ،یک فرصت خوب برای ارائه توانمندی های استان در این زمینه برای عموم مردم ومسئولان است تا مردم ومسئولان از نزدیک با توانمندی های شرکت های استانی در عرصه فناوری اطلاعات  آشناشوند وخوشبختانه استقبال خوبی نیز از این نمایشگاه شده است.

دهناد خاطر نشان کرد:هم اکنون فناوری اطلاعات درهمه زندگی مردم رسوخ کرده است  ومن همیشه گلایه ای که در سطح کشور داشته ام این بوده که سرمایه گذاری در زمینه فناوری اطلاعات به خوبی انجام شده است اما بهره گیری خوبی از آن صورت نگرفته است وماباید در بین سرمایه گذاری واستفاده بهینه از سرمایه گذاری بیشتر ورود کنیم تا به نحو مطلوب از این سرمایه گذاری های انجام شده ،استفاده شود .

چون بین حجم سرمایه گذاری در این بخش ومیزان استفاده از ان فاصله زیادی وجود دارد.

وی طرح فیبر نوری را در استان قم یک گامی موفق وارزنده توصیف کرد وافزود:بحث تغییر کابل مسی به فیبر نوری در استان قم به خوبی وباموفقیت  انجام شده است وهم اکنون ما هیچ کمبودی در این زمینه در استان قم نداریم واستان قم همواره پیشگام در عرصه فناوری اطلاعات در کشور بوده است.

شایان ذکر است که خبرنگار ما از غرفه ایرانسل نیز بازدید به عمل آورد وهنگامی که خواست از نظر مسئول این غرفه درباره نمایشگاه جویا شود،نامبرده باعنوان کردن مجاز به انجام مصاحبه باخبرنگاران نیستیم،از پاسخ دادن به سوالات خبرنگار ما امتناع کرد.