براي سرمايه گذاران درقم فرش قرمز پهن مي كنيم

معاون استاندار قم با اشاره به اهميت اعتبارسنجي متقاضيان سرمايه گذاري در استان قم اظهار داشت: براي سرمايه گذاراني كه اهليتشان اثبات شود فرش قرمز پهن مي كنيم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم مهرداد غضنفري امرايي معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار قم در نهمين جلسه […]

معاون استاندار قم با اشاره به اهميت اعتبارسنجي متقاضيان سرمايه گذاري در استان قم اظهار داشت: براي سرمايه گذاراني كه اهليتشان اثبات شود فرش قرمز پهن مي كنيم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم مهرداد غضنفري امرايي معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار قم در نهمين جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد استان قم طي سخناني حضور مديران در جلسات ستادي را ضروري تلقي كرد و گفت: جلسات مختلف خصوصا مواردي ه به اقتصاد مقاومتي مرتبط هستند بايستي كارآمدي و بازدهي لازم را داشته باشند.

وي با بيان اينكه مردم ولي‌نعمت نظام هستند اظهار داشت: مديران بايستي از فرصتي كه در اختيارشان قرار گرفته است براي گره گشايي از مشكلات استفاده نمايند.

معاون استاندار قم با اشاره به مباحث مطرح شده از سوي نمايندگان بخش خصوصي در اين جلسه افزود: اين مباحث نمايانگر خروجي عملكرد مسئولين است.

غضنفري در ادامه با اشاره به شأن جلسه كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد در راستاي حل مسائلي كه با موانع قانوني مواجه اند گفت: مشكلات بايستي در جلسات كارشناسي بررسي و نتايج آنها در جلسه ي كارگروه بررسي و در صورت امكان مصوب شوند.

وي افزود: مديران دستگاه ها توجه كافي را در اين زمينه داشته باشند و مواردي كه به صورت متعارف قابل حل نيستند را احصاء‌و در اين جلسه براي تصميم گيري بر روي آنها مطرح نمايند.

غضنفري با بيان اينكه اختيارات پايين استاني گاهي اجازه ي حل مشكلات در استان را نمي دهد،‌ پيگيري مسائل مهم از مقامات ملي را از ديگر وظايف مسئولان دانست و ضمن اعلام آمادگي براي برگزاري جلسات با مقامات ملي ادامه داد: تردد مقامات ملي فرصت ديگري است كه مديران استاني بايستي از آن براي حل مشكلات استان استفاده نمايند.

معاون استاندار قم در بخش ديگري از سخنان خود ريسك پذيري مديران دستگاه ها را عامل تعيين كننده در رشد و توسعه ي استان دانست و تصريح كرد: دستگاه هاي نظارتي نيز با مديراني كه دلسوزانه براي رفع مشكلات گام برمي دارند همراهي كنند.

وي همچنين با بيان اينكه در استان قم منابع بانكي بيش از مصارف است، احصاء دلائل عدم تخصيص تسهيلات به بخش توليد را خواستار شد و گفت: بايستي براي ارائه ي تسهيلات بانكي به متقاضيان بخش خصوصي تلاش مضاعف صورت بگيرد.

غضنفري افزود: به دنبال ارتقاء‌شاخص هاي استان قم در بحث اعطاي تسهيلات هستيم و بانك ها بايستي در اين زمينه همكاري لازم را با مديران اجرايي داشته باشند.

در بخش پاياني سخنان خود جذب سرمايه گذاري و افزايش مشاركت مردم در اقتصادي را از سياست هاي اولويت دار دولت تدبير و اميد در شرايط جاري كشور برشمرد و گفت: اهليت سنجي سرمايه گذاران از درجه اهميت بسيار بالايي برخوردار است؛ لكن براي كسانيكه اهليت شان ثابت شود فرش قرمز پهن مي كنيم.