با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم بهورزان استان تجلیل شدند

​همزمان با روز بهورز و با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم، بهورزان استان تجلیل شدند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمدرضا قدیر در این آیین با اشاره به فعالیت بهورزان گفت: خدماتی که بهورزان انجام می دهند در حقیقت نوعی فعالیت در خط […]

همزمان با روز بهورز و با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم، بهورزان استان تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمدرضا قدیر در این آیین با اشاره به فعالیت بهورزان گفت: خدماتی که بهورزان انجام می دهند در حقیقت نوعی فعالیت در خط مقدم عرصه سلامت است که نقش بارزی دارند.

وی بیان داشت: طبق بررسی های صورت گرفته ۴۰ درصد مرگ و میرها در سن کمتر از پنج سالگی رقم می خورد که ۸۰ درصد آنها مربوط به سن کمتر از یک سالگی است که از این رو نقش بهورزان و جامعه سلامت در جلوگیری از این امر بسیار موثر بوده و بر کسی پوشیده نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم به شاخص های جهانی بهداشت اشاره کرد و گفت: جلوگیری از مرگ و میر مادران باردار از جمله این شاخص هاست که بهورزان با مراقبت های اولیه در توجه به این شاخص ها مبادرت دارند.

دکتر قدیر گفت: افرادی که رفتارهای پرخطر دارند باید توسط بهورزان شناسایی شده و به مراکز بهداشتی معرفی تا در راستای توسعه سلامتی گام برداشته شود.

دکتر ایزانلو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: ۸۲ بهورز در استان قم فعالیت می کنند که در راستای خدمات رسانی به امر سلامت با کمترین توقع در حال فعالیت هستند.

وی بیان داشت: موضوع مرگ و میر مادران باردار یک شاخص جهانی در امر سلامت است که در روستاهای قم به همت و تلاش بهورزان این امر را به صفر رسانده ایم.

دکتر ایزانلو گفت: تمامی گروه های سنی از خدمات بهورزان و جامعه سلامت در روستاها استفاده می کنند که این افتخاری برای ما به شمار می رود.

شایان ذکر است در پایان این جلسه از بهورزان نمونه استان قم با اهدا لوح و هدایایی تجلیل شد.