باغ پرندگان قم دومین مجموعه بزرگ درکشور است

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم گفت: باغ پرندگان به‌واسطه وسعتی که داشته بعد از باغ پرندگان تهران، دومین مجموعه بزرگ در سطح کشور است و با ۵ هزار پرنده و بیش از ۲۰۰ گونه‌ای پرنده‌ای افتتاح می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از شهرنیوز، مسعود بخشی با اشاره به آخرین […]

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم گفت: باغ پرندگان به‌واسطه وسعتی که داشته بعد از باغ پرندگان تهران، دومین مجموعه بزرگ در سطح کشور است و با ۵ هزار پرنده و بیش از ۲۰۰ گونه‌ای پرنده‌ای افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از شهرنیوز، مسعود بخشی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه باغ پرندگان، اظهار داشت: موقعیت‌یابی این پروژه در قم به لحاظ توپوگرافی در منطقه مناسبی است و دامنه بین دو کوه در محدوده شهید آوینی مورد طراحی قرارگرفته است.

مدیرکل نظارت بر امور عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه طراحی ۱۰۰ درصدی این پروژه توسط همکاران اتفاق افتاده و پروژه آغازشده و پروژه‌ای منحصربه‌فرد است، ابراز کرد: باغ پرندگان به‌واسطه وسعتی که داشته بعد از باغ پرندگان تهران، دومین مجموعه بزرگ در سطح کشور است و با ۵ هزار پرنده و بیش از ۲۰۰ گونه‌ای پرنده‌ای افتتاح می‌شود.

بخشی ادامه داد: پروژه باغ پرندگان در طول یک سال و نیم گذشته بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زیرساخت‌ها شامل پیاده‌روها، معابر، برکه‌ها، رودخانه مصنوعی و مبلمان داخل باغ تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

وی در مورد تأمین پارکینگ برای پروژه باغ پرندگان، اضافه کرد: به دلیل موقعیت فیزیکی، احداث پارکینگ برای این پروژه سخت است، ازاین‌رو با توجه به موقعیت بوستان کوثر در جوار باغ پرندگان و وجود راه دسترسی از این بوستان برای پارکینگ پروژه استفاده می‌کنیم.