بازدید خبرنگاران کشوری واستانی از دوشرکت لینا وپاکشوما

همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر،خبرنگاران واصحاب رسانه کشوری واستانی با حضور در شهرک صنعتی شکوهیه،به بازدید از دوشرکت بزرگ ومطرح لینا وپاکشوما پرداختند واز نزدیک بافعالیت های آنان آشنا شدند. به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری رهپویان قم ،در این دیدار که به همت وتلاش سازمان صنعت معدن وتجارت استان قم صورت گرفته […]

همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر،خبرنگاران واصحاب رسانه کشوری واستانی با حضور در شهرک صنعتی شکوهیه،به بازدید از دوشرکت بزرگ ومطرح لینا وپاکشوما پرداختند واز نزدیک بافعالیت های آنان آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری رهپویان قم ،در این دیدار که به همت وتلاش سازمان صنعت معدن وتجارت استان قم صورت گرفته بود،در ابتدا خبرنگاران با حضور در گروه صنایع غذایی لینا نیک ،از نزدیک با فعالیت های این واحد مواد غذایی بزرگ آشنا شدند.
رئیس هیئت مدیره گروه صنایع غذایی لینا نیک در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:بیش از ۱۷سال از تاسیس این شرکت می گذرد که ابتدا تاکنون شعار این شرکت تولید وعرضه محصولات غذایی سالم وخوشمزه بود وخوشبختانه تاکنون به این وعده وهدف خود رسیده وعمل نموده ایم.


سعید یوسف زاده افزود:ماتنها شرکتی هستیم که در محصولات غذای خود وبویژه در اسنک های خود از رنگ های صد درصد طبیعی استفاده می کنیم وتمام محصولات تولیدی ما باروغن بدون ترانس تولید می شود که برای سلامتی یک پوئن مثبت به شمار می رود.
همچنین دستگاه های ما از به روز ترین دستگاه های تولیدی مواد غذایی درکشور و دنیا به شمار می رود وبعضی از دستگاه های خود را نیز در همین کارخانه تولید کردیم.
تولید واختراع یک محصول منحصر به فرد غذایی در شرکت لینا
وی از تولید یک محصول جدید از ذرت بنام پاپ کورن ذرت بدون پوسته خبر داد وافزود:این محصول جدید که یک اختراعی جدید در بخش مواد غذایی به شمار می رود،تنها مختص کشور ما به شمار می رود وبه عنوان یک اختراع جدید درکشور ثبت اختراع شد وسپس درجهان نیز ثبت اختراع جهانی به نام ما وبرند ما شد واین اختراع همان ذرت بدون پوسته است که طی یک فرآیند وشیوه جدید اختراع وتولید شد.وهم اکنون در هرکجای دنیا که بخواهند این محصول ما را در کشور خود تولید کنند،باید ازما اجازه گرفته وحق امتیاز به ما پرداخت کنند.


وی گفت:ما در آمریکا وهند نیز این اختراع را در آنجا ثبت نموده وتا۲۰سال آینده کسی امکان تولید این محصول ما بدون کسب اجازه از مارا ندارد .که در کشور آمریکا از تولید این محصول در آن کشور استقبال خوبی به عمل آمد اما ما شرط کردیم که این محصول تنها در کشور ما تولید وبه آن کشور صادر شود.
وی در ادامه اظهار داشت:۱۶۵هزار مساحت زمین این گروه صنعتی است و۲۷هزار متر مربع نیز زیر بنای این مجموعه است وهم اکنون ماتنها شرکتی در کشور هستیم که در تولید بیسکویت وویفرهایش باروغن بدون ترانس تولید می شود.
وی در باره مصرف روغن پالم در برخی ازصنایع غذایی گفت:مصرف روغن پالم در برخی از صنایع غذایی در صورتی که از اشباع کمی برخوردار باشد،هیچ خطری را متوجه سلامت انسان نمی کند وتنها در صورت مصرف نوع اشباع شده آن آنهم در محصولات لبنی این خطر برای سلامتی ایجاد می شود.
وی افزود:ماسالیانه حدود ۱۰میلیون دلار صادرات محصولات خود به سایر نقاط جهان داریم که کشورهای عراق،افغانستان،امارات،بحرین ،قطر،پاکستان و…در صدر کشورهای مقصد صادراتی ما قرار دارند.
همچنین اخیرا برای کشورهای استرالیا وسوئد در حال ارسال محصولات تولیدی خود هستیم.


وی از ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان استان قم خبرداد وافزود:هم اکنون هزار و۶۱نفر در گروه کارخانجات ما درحال اشتغال هستند.وتوانسته ایم که گواهینامه های معتبر ایزو،۱۷۰۲۵ای پلاس از سازمان استاندارد را نیز اخذ نماییم.
وی هزینه های بالای تبلیغات تلویزیونی ،سودهای بالای وام های دریافتی،کاغذ بازی وبروکراسی اداری و..، ازمعدود مشکلات این شرکت عنوان کرد.
وی در مورد وام ۱۵میلیارد تومانی که دریافت کردند اظهار داشت:از این میزان مبلغ وامی که ما دریافت نمودیم،۱۰میلیارد و۹۰۰میلیون تومان آن تنها برای تبلیغ به صدا وسیما پرداخت نمودیم آنهم برای پخش تبلیغات یک سال ما.
وی با اشاره به اینکه تنها راه خروج از رکود افزایش صادرات است،خاطر نشان کرد:مادر زمینه صادرات جزء کارخانجات موفق هستیم ودر صورت حمایت هرچه بیشتر مسئولان وکاهش بروکراسی های اداری،می توانیم در این مبحث گام های بیشتری برداریم.

در ادامه خبرنگاران از گروه صنعتی لوازم خانگی پاکشوما بازدید به عمل آوردند واز نزدیک با فعالیت های این گروه صنعتی آشنا شدند وبا مهندس محمد میمندی،مدیر محترم روابط عمومی وبین الملل این شرکت به گفتگو نشستند.
وی با اشاره به فعالیت ۱۹ساله خود در این شرکت اظهار داشت:من افتخار می کنم که در مجموعه ای خدمت می کنم که مدریت آن تنها دغدغه آن احترام به کارگران وخدمت گزاران وتامین حقوق مصرف کنندگان آن است.


وی افزود:این مجموعه در ابتدا با ۴هزار متر کار خود را آغاز نمود وهم اکنون واحد ۳ما به ۷۵هزار متر فضای تولیدی دارد.
همچنین در ابتدا تمام نیروهای ما به ۶۰نفر هم نمی رسید اما امروزه برای بیش از ۸۰۰نفر اشتغال مستقیم وبیش از ۸هزار نفر نیز اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.
وی گفت:احترام به حقوق کارگران این مجموعه وپرداخت به موقع دستمزد آنان از اولویت های مدیران این مجموعه به شمار می رود چون جلب رضایت کارگران موجب افزایش راندمان کاری ودقت بیشتر انان در انجام کارهای محوله می شود وخوشبختانه تاکنون حتی یک روز هم در پرداخت حقوق کارگران تاخیری صورت نگرفته است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد:کارخانه اول ما درجاده مخصوص کرج ،کارخانه دوم ما در البرز وهم اکنون کارخانه سوم ما با ۷۵هزار متر فضای تولیدی در استان قم ایجاد شده است.
وی با اشاره به بهره گیری از پیشرفته ترین ماشین آلات در این مجموعه ،اظهار داشت:باتوجه به این خصیصه،تولیدات ما نیز از بهترین کیفیت واستاندارد کشوری وجهانی برخوردار است وبیشتر کارگران ما نیز فارغ التحصیلان مراکز فنی وحرفه ای هستند.
میمندی از نوسانات ارز بشدت اظهار گلایه کرد وعنوان کرد:ما از نوسانات ارزی بشدت اذیت می شویم وباید برای ثبات ان چاره اندیشی شود.


وی بااشاره به اینکه مابرای ادامه حیات خود ازتسهیلات بانکی استفاده نکردیم،خاطر نشان کرد:مالیات بر ارزش افزوده،افزایش حقوق ارزی برای خریدقطعات وعوارض گمرکی از عمده مشکلات ما به شمار می رود که باعث افزایش هزینه های تمام شده تولیدات ما می شود وبه علت همین موانع،ماتوان رقابت در بازارهای جهانی نداریم گرچه از لحاظ کیفیت هیچ از خارجی ها کم نداریم وتوان رقابت با برندهای مطرح جهانی داریم.اما از لحاظ قیمت تمام شده برای تولید کالا توان رقابت دربازارهای جهانی نداریم.
وی درپایان با اشاره به سیاست این مجموعه مبنی بردور زدن تحریمها ،اظهار داشت:ماهم اکنون برای تامین برخی از قطعات خودکه ۵۰درصد تولید مارا شامل می شود، باکشورهای ایتالیا،کره جنوبی وچین درحال مراوده وهمکاری هستیم.


پایان گزارش/
گزارش از سردبیر پایگاه خبری رهپویان قم