ایستگاه مرکزی راه آهن برداشتنی نیست،باید معایب آن برطرف شود

معاون عمرانی استاندار قم در گفتگوبا رهپویان قم  گفت:راه آهن وحمل ونقل ریلی یکی از شاخصهای مطرح توسعه یافتگی در دنیاست وبا توجه به این مقوله،ایستگاه مرکزی راه آهن  قم برداشتنی نیست،مسئولان فکراساسی برای حل مشکل پیداکنند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مهندس بهشتی در گفتگوبا رهپویان قم  درحاشیه نشست خبری استاندار قم به […]

معاون عمرانی استاندار قم در گفتگوبا رهپویان قم  گفت:راه آهن وحمل ونقل ریلی یکی از شاخصهای مطرح توسعه یافتگی در دنیاست وبا توجه به این مقوله،ایستگاه مرکزی راه آهن  قم برداشتنی نیست،مسئولان فکراساسی برای حل مشکل پیداکنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مهندس بهشتی در گفتگوبا رهپویان قم  درحاشیه نشست خبری استاندار قم به مناسبت هفته دولت  اظهار داشت :راه آهن وحمل ونقل ریلی یکی از شاخصهای مطرح توسعه یافتگی در دنیاست وبا توجه به این مقوله،ایستگاه مرکزی راه آهن  قم برداشتنی نیست،مسئولان فکراساسی برای حل مشکل پیداکنند.

وی افزود:وجود ایستگاه راه آهن در هسته مرکزی شهر یکی از پتانسیل های خوب قم به شمار می رود وماباید به جای مطرح کردن جابه جایی این ایستگاه که باعث آشتی کردن مردم باسفرهای خطوط ریلی شده است،بیاییم معایب آن را برطرف واصلاح نماییم .

بهشتی خاطر نشان کرد:درطی ۵سال گذشته تنها دوحادثه  فوتی در خطوط ریلی داشتیم که علت اصلی آن نبود دیوار حائل در اون مکان بود وآنهم بعلت  جلوگیری اهالی اون منطقه از نصب اون دیوار در آن مکان واتفاقا هردوحادثه متاسفانه در همان مکان رخ داد که در صورت بودن اون دیوار حائل،ماشاهد وقوع اون دوحادثه تلخ وانگوار فوت دونفر نیز نبودیم!

وی گفت:خطوط ریلی که از هسته مکزی شهر می گذرند،یک زیرساخت ملی است وتاحد امکان باید برای رعایت حقوق ملی ،از آن صیانت کنیم.

وی افزود:روزانه بیش از ۵هزار مسافر از ایستگاه مرکزی شهر برای مسافرت خود که بیشتر آنها به تهران است،استفاده میکنند ومحروم کردن این تعداد انبوه مردم از این ایتگاه وسوق دادن آنها به ایستگاه محمدیه یک ظلم در حق همه استان است .

همچنین تعداد زیادی از مسافران وزائرین وطنی و خارجی ترجیح میدهند که از همین ایستگاه برای سفرهای ریلی خود استفاده کنند وایستگاه محمدیه باتوجه به دوری آن از شهر،از استقبال ورغبت مردمی برخوردار نیست ودر نظر داریم که در آینده طرحی ارائه دهیم که از این ایستگاه برای سفرهای جنوب شرق کشور مانند کاشان و..استفاده کنیم.

مدیر کل راه آهن قم :

جا به جایی ایستگاه هسته مرکزی شهر به خارج از شهر یک ظلم در حق شهروندان است

مدیر کل راه آهن قم نیز در این باره در گفتگو با پایگاه خبری رهپویان قم گفت:با توجه به اینکه ایستگاه مرکزی راه آهن که در هسته مرکزی شهر واقع شده است،نقش بسزایی در جهت جذب مردم به خطوط ریلی ایفا می کند، هم اینک درخواست هایی  مبنی بر جابه جایی آن مطرح شده است که جا به جایی ایستگاه هسته مرکزی شهر به خارج از شهر یک ظلم در حق شهروندان است.

محسن اعتماد ،با اشاره به این مطلب اظهار داشت:وجود راه آهن در هسته مرکزی شهر یک نعمت است واستقبال گسترده مردم از ایستگاه هسته مرکزی شهر،ضریب استفاده از خطوط ریلی را بالابرده است .اما متاسفانه هم اکنون زمزمه هایی مبنی بر درخواست انتقال ایستگاه هسته مرکزی شهر به خارج از شهر مطرح شده است که یک ظلمی بزرگ در حق شهروندان است ومن صد درصد مخالف چنین طرحی هستم.

وهر آدم دلسوزی نیز نباید موافق چنین طرحی باشد.واگر بهانه آنها وجود دیوارهای بتنی حائل ریل راه آهن است،اعلام می کنم که اولا شهرداری نباید اجازه میداد که در کنار  حریم ریل راه آهن ساخت وساز انجام شود وحال که چنین شده است،شهرداری باید وارد عرصه شده وبا احداث فضای سبز در کنار این دیوارها،ورنگ آمیزی این دیوارهای بتنی ،یک فضایی مفرح برای شهروندان رقم بزنند .

وی گفت:ما تاکنون چندین تونل زیر گذر برای سهولت در تردد مردم ایجاد کردیم وحاضریم تونلهای بیشتری نیزبا همکاری شهرداری  برای سهولت در تردد مردم احداث کنیم.

وی با تاکید دوباره بر اینکه برداشتن ایستگاه مرکزی شهر یک ظلمی بزرگ در حق کل شهر است،خاطر نشان کرد:هم اکنون به لطف وجود ایستگاه در هسته مرکزی شهر،مردم می توانند باتنها ۴هزار تومان،سفری ایمن وکم خطر از قم به تهران داشته باشند وما نباید با برداشتن این ایستگاه از هسته مرکزی شهر،اینگونه تیشه به ریشه داشته های خود بزنیم.