اکران هرگونه تبلیغات شهری،صرفاٌ باتأییداداره ارشاد اسلامی امکان‌پذیر است

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم بر لزوم اخذ تأیید محتوایی هرگونه تبلیغات محیطی در سطح شهر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، مهدی کلانترزاده ضمن اشاره به مدیریت یکپارچه تبلیغات شهری با موضوعات فرهنگی و اجتماعی توسط مجموعه اداره کل ارتباطات و امور […]

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم بر لزوم اخذ تأیید محتوایی هرگونه تبلیغات محیطی در سطح شهر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، مهدی کلانترزاده ضمن اشاره به مدیریت یکپارچه تبلیغات شهری با موضوعات فرهنگی و اجتماعی توسط مجموعه اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: صدور هرگونه مجوز نصب و اکران بنرهای تبلیغاتی صرفاً منوط به انجام روال قانونی از جمله تأیید محتوایی و طرح‌های گرافیکی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می باشد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم بحث نظارت محتوایی تبلیغات شهری را از جمله دغدغه‌های اکران این نوع تبلیغات در سطح شهر دانست و گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده، روال مشخص و مدونی برای این امور با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مسئول از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره کل تبلیغات اسلامی و شورای هیأت مذهبی استان قم در نظر گرفته شده است تا از بروز هرگونه مشکلی در این زمینه جلوگیری شود.

وی همچنین در خصوص برخی جو سازی‌های صورت گرفته و القاء نادرست عدم صدور مجوز برای اکران برخی تبلیغات در سطح شهر قم توسط این اداره کل گفت: با توجه به حساسیت ویژه‌ای که در اکران تبلیغات محیطی وجود دارد، انجام این امور می‌بایست با دقت و نظارت جدی انجام پذیرد و بدون انجام مراحل و تشریفات لازم امکان صدور مجوز نصب و اکران تبلیغات به هیچ عنوان وجود ندارد.

کلانترزاده در ادامه با اشاره به شرایط ویژه سیاسی و اجتماعی شهر قم در آستانه برگزاری انتخاب مجلس شورای اسلامی افزود: فعالیت گروه‌ها و احزاب سیاسی در استان قم بسیار مهم بوده و برای جلب مشارکت اجتماعی در این دوره از انتخابات حائز اهمیت است، ولی فعالیت‌های تبلیغاتی بایستی در چارچوب قانون بوده و در زمان مقرر و طبق دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد انتخابات به آن پرداخته شود.

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم ایجاد سازه‌های موقت و ایستگاه‌های تبلیغاتی در سطح شهر قم برای نصب و اکران تبلیغات نامزدهای انتخاباتی را از برنامه‌های شهرداری قم برای جلب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات پیش‌رو عنوان کرد و گفت: در سازه‌های مختلف تبلیغاتی در سطح شهر قم اعم از سازه‌های تجاری و یا فرهنگی، به هیچ عنوان مجوز اکران تبلیغات نامزدهای انتخاباتی صادر نخواهد شد.