اهدای خون در بانوان باید به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل شود

این جوان فعال در اهدای خون گفت: اهدای خون هیچ ضرری برای بانوان ندارد و در این قشر باید به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،اهدا کننده فعال و جوان نوع دوست در گفتگو با روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان قم  با اشاره به ۱۱ بار اهدای […]

این جوان فعال در اهدای خون گفت: اهدای خون هیچ ضرری برای بانوان ندارد و در این قشر باید به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،اهدا کننده فعال و جوان نوع دوست در گفتگو با روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان قم  با اشاره به ۱۱ بار اهدای خون در چند سال گذشته(سه بار در سال) تاکنون عنوان کرد:اهدای خون دارای اجر و پاداش فراوان و یکی از اقدامات با ارزش و بشردوستانه است.

این جوان فعال در اهدای خون افزود: اهدای خون هیچ ضرری برای بانوان ندارد و در این قشر باید به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل شود.

وی تصریح کرد:برخی بانوان استقبالی از اهدای خون ندارند در حالی که مشکلی برای آن ها از نظر سلامت ایجاد نمی شود

احمدی خاطرنشان کرد: من بارها آزمایش انجام داده ام و تاکنون با وجود تکرار در اهدای خون دچار مشکل و ناراحتی نشده ام.

وی اظهار داشت:اهدای خون در جامعه مورد نیاز بیماران است و باید به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل شود.

این جوان فعال عنوان کرد:اگر خود را جای فردی بگذاریم که به خون نیاز دارد قطعا راحت تر با اهدای خون کنار می آئیم و در این امر خیرخواهانه شرکت می کنیم.

وی گفت:اگر مراقبت های لازم قبل و بعد از اهدای خون صورت بگیرد دچار مشکلی نخواهیم شد ما در روند اهدای خون نیاز به مراقبت هایی داریم که باید رعایت شود.

این جوان ۲۳ ساله بیان کرد:استفاده از مایعات و قرص های آهن و عدم انجام کارهای سنگین تا چند ساعت از جمله مراقبت های لازم است .

وی خاطرنشان کرد:اهدای خون شرایط سنی خاصی ندارد و در خون دهی فرد باید بالای ۱۸ سال باشد من علاقه داشتم از سن ۱۶ سالگی به اهدای خون بپردازم اما موافقت نشد و از ۱۸ سالگی اهدای خود را آغاز کردم.

احمدی تصریح کرد:من تاکنون چند نفر را در جهت اهدای خون تشویق کرده ام بسیاری از آن ها به این کار علاقه مند شده اند و تاکنون دچار مشکلی در روند اهدای خون نشده اند.

وی بیان کرد:من توصیه می کنم به بانوان از اهدای خون نترسند چرا که کار دشواری نیست و برای سلامتی مفید است بعد از اهدای خون نشاط بیشتری داریم و بدن طراوت و تازگی لازم را به دست می آورد.