در دیدار مسئولان بخش های نخبگانی حوزه های علمیه با خانواده شهید فخری زاده انجام شد:

اهداء قرآن نفیس حاوی دستنوشته مدیرحوزه های علمیه به خانه موزه شهید فخری زاده

همزمان با هفته بسیج و گرامیداشت اولین سالگرد شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده، بخش های مختلف نخبگانی حوزه های علمیه، میهمان خانه پدری این نخبه شهید شدند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،حجت الاسلام والمسلمین عماد مدیر مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه، به نمایندگی از آیت الله اعرافی، با بزرگداشت هفته بسیج، به […]

همزمان با هفته بسیج و گرامیداشت اولین سالگرد شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده، بخش های مختلف نخبگانی حوزه های علمیه، میهمان خانه پدری این نخبه شهید شدند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،حجت الاسلام والمسلمین عماد مدیر مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه، به نمایندگی از آیت الله اعرافی، با بزرگداشت هفته بسیج، به بیان رشادت های جامعه ارزشمند بسیج پرداخت.
وی بسیج را حقیقت مکتب عشق ورزیِ همه اولیا و صُلحا در طول تاریخ خواند و گفت: بسیج درخت طیبه ای است که اَصلُها ثابِت وَ فَرعُها فی السَّماء…
مدیر مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه، شهید فخری زاده را دانشمندی کم نظیر و توانا معرفی کرد و با بیان این که افزود: این شهید والامقام با وجود آنکه تلاش می کرد تا در ظاهر، نشانی از او نباشد؛ اما تمام همّتش را گذاشت تا قوی ترین ظرفیت بازدارندگی را برای ایران و جهان اسلام ایجاد کند و در این مسیر، آرام و بی صدا؛ اما مشتاقانه و وصف ناپذیر، تلاش نمود.
حجت الاسلام والمسلمین عماد، اقدام شهید فخری زاده در برداشتن گام هایی بلند و موثر به سمت توسعه دانش هسته ای را ستود و گفت: امیدواریم تا نسل های آینده، راه و رسم این شهیدان را بیاموزند و بدان عمل کنند؛ زیرا همه ما مدیون و مرهون دانشمندانی هستیم که بی توقع، تمام اهتمامشان را برای آزادی، توسعه، پیشرفت، امنیت و قدرت ایران بزرگ اسلامی، گذاشتند.
در این دیدار که با حضور مدیران بخش های نخبگانی حوزه های علمیه؛ حجج اسلام طهماسبی و راستگو و نیز مرتضوی (از مدیران مرکز امور نخبگان)، حجت حجت الاسلام فولادی (مرکز خدمات حوزه های علمیه)، سرکار خانم اسماعیلی (جامعه الزهراء)، سرکار خانم غفاری (مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران) و حجت الاسلام بهاری (دفتر امور نخبگان حوزه) انجام شد، دو تن از مسئولان بنیاد شهید هم حضور داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین ناظمی معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید استان قم در سخنان کوتاه خود، به ترور ناجوانمردانه شهید دکتر فخری زاده اشاره کرد و آن را ضایعه ای سنگین برای جامعه هسته ای و نخبگان برشمرد.
وی گفت: اثر شهادت این شهید بزرگوار، کمتر از اثرات مهم علمی که در زمان حیاتش از خود بجا گذاشت، نبود.
معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید استان قم با تبریک هفته بسیج، اشاره ای هم به اقدام مشترک شهرداری قم و بنیاد شهید، در ایجاد “خانه موزه” در محل خانه پدری شهید فخری زاده کرد و آن را ستود.
مجید فخری زاده، یکی از برادران شهید محسن فخری زاده در این دیدار، ضمن تشکر از حضور مسئولان حوزوی، به روحیه بسیجی برادر شهیدش اشاره کرد و گفت: حاج محسن تا آخرین لحظات شهادتش، روحیه بسیجی و جهادی داشت.
وی گفت: شهادت، آرزوی برادرم بود و به قول مقام‌ معظم رهبری، شهادت نتیجه مجاهدت های علمی ایشان بود.
خواهر شهید هم در این دیدار، با ذکر خاطراتی از برادرش گفت: حاج محسن همیشه تاکید میکرد که علم را باید در مسیر رضایت الهی آموخت.
او ادامه داد: فعالیت های علمی در نگاه برادرم، امری عبادی محسوب می شد و به همین خاطر، خود همیشه برای انواع فعالیت های علمی و غیر علمی اش، با وضو بود.
در پایان این مراسم، لوح تقدیر و قرآن نفیسی که دستنوشته آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه بر آن بود، به عنوان اولین هدیه به خانه موزه شهید محسن فخری زاده، تقدیم شد.