انجام فعالیت‌های فرهنگی در کمیته امداد قم با اعتباری بالغ‌بر ۹۷ میلیارد ریال

حوزه فرهنگی کمیته امداد استان قم اعتباری بالغ‌بر ۹۷ میلیارد ریال از تأمین تبلت و شهریه دانش‌آموزان و دانشجویان گرفته تا آموزش و مشاوره آن‌ها هزینه کرده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  سایت خبری کمیته امداد، سید محسن صالحی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم فعالیت‌های این معاونت برای […]

حوزه فرهنگی کمیته امداد استان قم اعتباری بالغ‌بر ۹۷ میلیارد ریال از تأمین تبلت و شهریه دانش‌آموزان و دانشجویان گرفته تا آموزش و مشاوره آن‌ها هزینه کرده است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  سایت خبری کمیته امداد، سید محسن صالحی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم فعالیت‌های این معاونت برای ۶ هزار و ۱۰۲ دانش‌آموز و ۵۴۵ دانشجو و طلبه تحت حمایت این نهاد در استان قم را تبیین و تصریح کرد: در سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از طریق فضای مجازی هدف‌گذاری شد.
وی بابیان اینکه کرونا بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی را تحت شعاع خود قرارداد گفت: تعطیلی اردوهای زیارتی، آموزشی و تربیتی برای سنین مختلف ازجمله این فعالیت‌ها بوده است.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم تغییر رویکرد و اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی در زمان شیوع کرونا را یادآور شد و گفت: آموزش و آگاه‌سازی در اولویت اول و پرداخت کمک‌هزینه به دانش‌آموزان و شهریه به دانشجویان در اولویت دوم برنامه‌های این حوزه قرار داشت.
صالحی بابیان اینکه در سال گذشته برای آگاه‌سازی ۵ هزار و ۳۳۹ نفر کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف فرهنگی علمی، هنری و مهارت‌های زندگی برگزارشده است ادامه داد: این دوره‌ها با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳ میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال برگزارشده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته درمجموع به بیش از پنج هزار دانش‌آموز، دانشجو و طلبه کمک‌هزینه تحصیلی و تأمین شهریه پرداخت شد تصریح کرد: در سالی که گذشت ۱۱ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال برای این اقدام مهم هزینه شد.
صالحی افزود: برای سایر فعالیت‌های حوزه فرهنگی در سرفصل‌های مختلف نیز ۵۴ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال هزینه شده است.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم ضرورت تأمین نیازمندی‌های آموزش غیرحضوری برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت را خاطرنشان و اظهار کرد: در سال گذشته ۷۰۹ دستگاه تبلت مرغوب بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.
وی از ارائه خدمات فرهنگی به ۲۲۲ دانش‌آموز، دانشجو و طلاب علوم دینی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۶۱ میلیون ریال خبر داد و گفت: به چهار هزار و ۶۵۳ دانش‌آموز و دانشجوی مستقر در کانون‌های فرهنگی نیز یک میلیارد و ۱۰۸ میلیون ریال خدمات ارائه‌شده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم با اشاره به فعالیت وسیع حوزه فرهنگی کمیته امداد استان قم در فضای مجازی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی نقش زیادی در کاهش آسیب‌های روحی و جسمی مددجویان داشته که نتایج موفق آن در خانواده‌های تحت حمایت مشهود بوده است.