با هدف توانمندسازی و توسعه اشتغال محرومان:

امضاء تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد وسپاه علی بن ابیطالب(ع)قم

در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم با هدف توانمندسازی و توسعه اشتغال محرومان امضا شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،به نقل از کمیته امداد، مهرداد مصلح، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم با اشاره […]

در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم با هدف توانمندسازی و توسعه اشتغال محرومان امضا شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،به نقل از کمیته امداد، مهرداد مصلح، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه این تفاهم نامه همکاری بین دو نهاد ارزشمند بسیج و کمیته امداد به منظور توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و محرومان استان امضا شده است گفت: معیشت، اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی ارکان اساسی این نهاد در بخش توانمندسازی مددجویان هستند که این تفاهم نامه هم در همین راستا تنظیم شده است.
وی با بیان اینکه بسترسازی مناسب برای جهادگران، کارآفرینان و فعالان کسب و کار موجب ایجاد فرصت های شغلی و تقویت منزلت اجتماعی محرومان می شود تصریح کرد: در این تفاهم نامه تلاش کرده ایم با حمایت همه جانبه از تولید توسط نیازمندان، موانع پیش روی آنها را رفع کنیم.
مصلح با اشاره به اینکه متقاضیان نیازمند بیکار مستعد اشتغال بسیجی و اقشار نیازمند واجد شرایط دریافت خدمات اشتغال جامعه هدف این تفاهم نامه هستند گفت: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ارتقاء بنیه معیشتی خانواده های نیازمند با هم افزایی منابع امکانات و ظرفیت های جهادگران و امدادگران دو نهاد از جمله اهداف این تفاهم نامه است.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم برنامه ریزی برای توسعه ۴۰۰ فرصت شغلی و راه اندازی طرح های اشتغال خرد در این تفاهم نامه را خاطر نشان و اظهار کرد: متقاضیان واجد شرایط پس از طی کردن مراحل اداری و آموزش های لازم موفق به دریافت تسهیلات اشتغال خواهند شد.
وی ظرفیت کاریابی برای ۲۰۰ متقاضی اشتغال در این قرارداد را یادآور شد و افزود: با پیش بینی بسته های تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایان، امیدواریم سطح اشتغال در بین اقشار نیازمند و متقاضیان نیازمند بیکار مستعد اشتغال بسیجی در سال جدید افزایش قابل توجهی داشته باشد.
مصلح از تشکیل و راه اندازی یک مجمع خیرین کارآفرین و دو مرکز نیکوکاری کارآفرینی استان قم خبر داد و گفت: هدف از این اقدامات مهم بهره گیری از ظرفیت مسئولان، اساتید، نخبگان، کارآفرینان موفق، صاحبان بنگاههای اقتصادی و تولیدی و مؤسساتی است که با نیت خیرخواهانه در امور مرتبط با اشتغال و کارآفرینی نیازمندان فعالیت می کنند.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم حمایت از پنج طرح نوآورانه و دانش بنیان نخبگان اشتغال و کارآفرینی استان در این تفاهم نامه را خاطرنشان کرد و گفت: با هم افزایی ظرفیت نخبگان عرصه اقتصادی و کارآفرینی بسیجی و اقشار نیازمند و مجریان طرحهای اشتغال فعال در چرخه تولید استان ۱۰ طرح راهبری شغلی هم شناسایی، هدایت، نظارت و ارزیابی خواهند شد.
وی تأمین و بهسازی فضای کسب و کار و توسعه همکاری با جهادگران کارآفرین در این تفاهم را خاطرنشان و اظهار کرد: برای کمک به مجریان طرحهای اشتغال، برنامه ریزی های لازم برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی آنها هم از طریق بازارچه های موقت محلی و منطقه ای و فروش مجازی از طریق سامانه های باسلام و ایکالا در این تفاهم نامه پیش بینی شده است.