امدادرسانی فرهنگی مسئول کتابخانه امام علی (ع) قم به زلزله‌زده های کرمانشاه

طیبه قربانی رضوان مسئول کتابخانه امام علی(ع)، با هدف ایجاد فضایی شاد برای کودکان و نوجوانان و با بهره مندی کتابهای خوب، در قلب روستاهای زلزله زده کرمانشاه حضور پیدا کرد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم; طیبه قربانی رضوان مسئول کتابخانه امام علی […]

طیبه قربانی رضوان مسئول کتابخانه امام علی(ع)، با هدف ایجاد فضایی شاد برای کودکان و نوجوانان و با بهره مندی کتابهای خوب، در قلب روستاهای زلزله زده کرمانشاه حضور پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم; طیبه قربانی رضوان مسئول کتابخانه امام علی (ع), به همراه کاروان جهادی قرارگاه امام رضا(ع) قم راهی استان کرمانشاه شد.

قربانی رضوان طی گفتگویی با روابط عمومی اداره کل کتابخانه ها اظهار داشت: ورود ما به مناطق زلزله زده با استقبال گرم مادران روبرو بود، علاوه بر اینکه با حضور در چادرها و دعوت از مادران و دیگر بانوان, درباره پویش دوباره ی زندگی و امید به آن صحبت شد و کتابهایی نیز در این زمینه معرفی گردید. وی افزود: اهدای کتاب رمان و خوانش گروهی رمانهای مورد علاقه بانوان، با هدف آزادسازی ذهن از افکار منفی و تقویت نیروی امید و انگیزه صورت گرفت.

این مسئول کتابخانه سپس گفت: در ادامه برای ایجاد یک فضای شاد و مهیج, چادری ویژه کودک و نوجوان با تزئیناتی بسیار زیبا همچون ریسه، بادکنک، شمع و … برپا شد و در نشستی ساده و صمیمی با عنوان «دورهمی با کتاب» و … مراسم قصه گویی و شعرخوانی برای کودکان آغاز شد.

وی همچنین به انجام انواع بازی های شاد و کودکانه همراه با اجرای نمایش خلاق اشاره کرد و افزود: با توجه به حضور خانواده های اهل تسنن، مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی با محوریت «وحدت مسلمین» برگزار شد و از کتابهای حیدری ابهری با موضوع زندگی معصومین علیهم السلام و همچنین منابع مربوط به اهل سنت قصه گویی شد.

قربانی رضوان در ادامه تصریح کرد: در بین کودکان, برای دختربچه ای چهارساله در سالروز تولدش, جشن تولدی به یادماندنی همراه با پرواز بادکنک ها و… برپا شد تا کودکان و خردسالان عزیز ساعاتی را به دور از هیاهوی آواربرداری سپری کنند و با اجرای بهترین برنامه ها, اوقات شادی برای بچه هایی که بعضا والدین خود را از دست داده اند; فراهم شد.

این مسئول کتابخانه سپس به نامه های اعضای کودک و نوجوان کتابخانه امام علی ع به هموطنان زلزله زده اشاره کرد و افزود: در این نامه بچه ها ضمن ابلاغ سلام و همدردی,  آمادگی خود را برای کمک به خواهران و برادرانشان اعلام کردند. همچنین هدایای این اعضا نیز تقدیم آسیب دیدگان این حادثه شد.

قربانی رضوان هدف از این امدادرسانی فرهنگی را رضای خدا و خشنودی پیامبرش عنوان کرد و گفت: پیامبر عظیم الشان اسلام و امامان معصوم ع به عنوان بهترین الگوی رفتاری؛ همیشه با کودکان و کهنسالان مهربان و صبور بودند و با آنان همچون خودشان سخن می گفتند و بازی می کردند. و بر ماست با تاسی به شیوه این بزرگان راه کمال و صواب را طی کنیم.

وی همچنین به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر انجام کار جهادی و آتش به اختیار بسیجیان اشاره کرد و افزود: به عنوان یک کتابدار ولایت مدار و بسیجی بر خود فرض دانستم، تبعیت از فرمان رهبری معزز را در عمل نشان دهم. حضور مقام معظم رهبری در حادثه تلخ کرمانشاه و دستور ایشان مبنی بر رسیدگی به وضعیت جسمی و روحی آسیب دیدگان، همه بیانگر توجه عالیترین مقام کشور به این فاجعه دردناک می باشد تا دردی از دردهایشان دوا شود و بی شک اقدام ایشان، وظیفه و مسئولیت ما را نیز سنگین تر می کند و برماست بعنوان یک خادم فرهنگی و زمان شناس به طور شایسته ماموریتمان را در پیشبرد آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به سرانجام برسانیم.

این مسئول کتابخانه گفت: حضور ما در مناطق زلزله زده بیانگر این پیام است که در هر شرایطی امید به زندگی، حس نوع دوستی و.ایمان به خدا و توکل بر او را از دست ندهیم و بدانیم بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند چون عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار. وی همچنین اضافه کرد: با ورود به روستای های دورافتاده کوئیک و منطقه تیله کو  و همینطور سرپل ذهاب و روستای بلوان و منطقه فولادی که تلفات و خسارات زیادی را به خود دیده، به کودکان و نوجوانان کتاب و اسباب بازی اهدا کردیم، علاوه بر اینکه آموزش کاردستی و ساخت صورتکهای نمایشی به این عزیزان نیز صورت گرفت.

قربانی رضوان اظهار داشت: کتاب «بابای بچه ها: چهارده حکایت از مهربانی های پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)» نوشته غلامرضا حیدری ابهری و «مثنوی مولوی» بازنویسی مریم شریف رضویان و همینطور کتاب های “می می نی حالا تمیز ترینی” و “می می نی تو مهدکودک دوسته با فیل و اردک”سروده ناصر کشاورز, عناوین کتابهایی بود که معرفی و جمع خوانی شد. در پایان هم کودکان چکیده ای از کتابهای خوانده شده را به همراه پیام داستان بیان کردند.

قربانی رضوان گفت: ترویج کتابخوانی در هر شرایطی واجب و یک وظیفه ملی و دینی به شمار می رود که تنها نباید محدود به کتابخانه و حتی محل زندگی خودمان باشد ب

لکه باید آن را در جای جای ایران اسلامی نشر دهیم و متاسفانه ما در اینجا شاهد کمبود کتاب و اقلام فرهنگی هستیم و تمام تلاش ما بر این بود تا در این فرصت محدود کمبودها و نیازها را در حد توانمان برطرف کنیم. وی در پایان گفت: خدا را شاکرم که به من توفیق خدمتگزاری، همدلی و همزبانی با هموطنانم را عطا کرد.