اقدامات آستان حضرت معصومه(س) در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت گفت: تلاش داریم تا از منابع آستان مقدس و هم از طریق جذب کمک‌های مردمی، خدماتی به هم‌وطنان داشته باشیم و هم در کنار این مهم، به دستور تولیت آستان مقدس مبنی بر کمک‌رسانی به سیل‌زدگان جامۀ عمل بپوشانیم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  آستان […]

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت گفت: تلاش داریم تا از منابع آستان مقدس و هم از طریق جذب کمک‌های مردمی، خدماتی به هم‌وطنان داشته باشیم و هم در کنار این مهم، به دستور تولیت آستان مقدس مبنی بر کمک‌رسانی به سیل‌زدگان جامۀ عمل بپوشانیم.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، مهندس محمود نژاد در گفت‌وگویی اظهار داشت: در ایام آغاز سال نو و تحول در احوال طبیعت، وقوع سیل و آب‌گرفتگی در برخی استان‌های کشور اسلامی باعث نگرانی و تأثر گردید که به دنبال پیام تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام و دستور وی مبنی بر کمک‌رسانی آستان مقدس به سیل‌زدگان، هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط در اسرع وقت انجام پذیرفت.
وی افزود: اداره منابع انسانی آستان مقدس بااطلاع رسانی به خادمان رسمی و افتخاری، زمینۀ جلب کمک‌های آن‌ها را در این عرصه فراهم کرد تا خادمانی که علاقه‌مند به مشارکت در این امر خیر هستند، در کنار کمک‌های آستان مقدس، از این اقدام لازم محروم نمانند.
معاون اجرایی آستان مقدس بابیان این‌که برای جذب کمک‌های مردمی هماهنگی‌های لازم با جمعیت هلال‌احمر استان انجام پذیرفت، گفت: اقدامات لازم در خصوص اطلاع‌رسانی و ایجاد دفاتر و صندوق‌های جذب انجام پذیرفته است که امید است بتوانیم با کمک‌رسانی به‌موقع و مناسب، خدماتی به سیل‌زدگان داشته باشیم.
وی ادامه داد: با اعلام همکاری که سپاه پاسداران و شهرداری قم داشتند، مدیر روابط عمومی آستان مقدس نمایندۀ هماهنگی بین دستگاهی شدند تا جذب حداکثری کمک‌ها انجام پذیرد و آستان مقدس حضرت فاطمۀ معصومه علیهاالسلام بتواند به یکی دیگر از رسالت‌های خویش در حد توان عمل نماید.
محمود نژاد خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا از منابع آستان مقدس و از طریق جذب کمک‌های مردمی، خدماتی به هم‌وطنان داشته باشیم و هم در کنار این مهم، به دستور آستان مقدس مبنی بر کمک‌رسانی به سیل‌زدگان جامۀ عمل بپوشانیم.
وی بابیان این‌که با هماهنگی‌های انجام‌شده با مدیرکل بحران استان، ظرفیت‌های موجود آستان مقدس در خدمت به زائران و مجاوران به‌منظور پیشگیری از هرگونه خسارت ناگهانی در امروز و روزهای آتی معرفی و در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: مدیریت فنی مهندسی آستان مقدس در حوزه‌های مختلف به‌صورت آماده‌باش کامل می‌باشند.
معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: ضمناً جهت مشارکت همۀ کارمندان آستان مقدس طرحی آماده‌شده است که هر شخص بتواند مبلغی از حقوق خود را به‌عنوان کمک به سیل‌زدگان اختصاص دهد و پیشنهاد می‌گردد که ادارات و نهادهای استان نیز به‌عنوان خادم حضرت فاطمۀ معصومه علیهاالسلام چنین طرحی را برنامه‌ریزی و اجرا نمایند.
//////
برگزاری ویژه‌برنامه نوروزی «پرسمان خانواده» در حرم بانوی کرامت
در ایام نوروز ۱۳۹۸، ویژه‌برنامه پرسمان خانواده در صحن‌ها و شبستان‌های حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علهیاالسلام، پرسمان خانواده با موضوع و محور سبک زندگی فاطمی و زندگی ایرانی اسلامی با حضور اساتید توانمند حوزه علمیه قم برگزار می‌گردد.
این ویژه‌برنامه در ایام نوروز با توجه به حضور گسترده زائران کریمه اهل‌بیت(س) هرروز دو ساعت قبل از اذان ظهر و اذان مغرب و دو ساعت بعد از نماز عصر و نماز عشاء در قالب حلقه‌های معارفی پذیرای زائران و مجاوران حرم مطهر است.
لازم به ذکر است محل برگزاری این ویژه‌برنامه صحن امام رضا علیه‌السلام، صحن حضرت صاحب‌الزمان عجل الله تعالی فرجه و شبستان حضرت امام خمینی(ره) است.