افزایش داوطلبان آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم در قم

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از افزایش تعداد شرکت کنندگان در آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار کرد: شانزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به […]

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از افزایش تعداد شرکت کنندگان در آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار کرد: شانزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم، روز جمعه همزمان با سراسر کشور در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد.
وی گفت: ۳۹۸ داوطلب برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۸۲ نفر در جلسه آزمون کتبی شرکت کردند. ۱۲۳ نفر از این تعداد را آقایان و ۱۵۹ نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.
وی با بیان این که این آزمون در سه سطح حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء برگزار شد، افزود: در حفظ ۱۰ جزء ۱۴ مرد و ۳۴ زن، حفظ ۲۰ جزء ۹ مرد و ۱۶ زن و حفظ ۳۰ جزء ۱۰۰ مرد و ۱۰۹ زن شرکت کردند.
به گفته رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، در سال گذشته ۲۳۰ حافظ قرآن کریم در این آزمون شرکت کردند.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار افزایش تعداد داوطلبان شرکت در این آزمون را قابل قبول دانست و تاکید کرد: استان قم از نظر تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون نسبت به جمعیت استان، در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد.
وی بیان داشت: آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم در ۵ سالن بزرگ و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد و علاوه بر تب سنجی داوطلبان، استفاده از ماسک نیز برای تمامی شرکت‌کنندگان الزامی بود.