افزایش ایمنی شیرآلات و کیفیت آب در شبکه آبرسانی قم

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان از نصب صافی در خروجی مخازن ۸۰ هزار مترمکعبی سالاریه به منظور بالا بردن ایمنی و کارکرد تجهیزات و شیرآلات و افزایش کیفیت شبکه آب شهر قم خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان […]

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان از نصب صافی در خروجی مخازن ۸۰ هزار مترمکعبی سالاریه به منظور بالا بردن ایمنی و کارکرد تجهیزات و شیرآلات و افزایش کیفیت شبکه آب شهر قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس جاسب زنگنه آب بند نکردن شیرآلات با سایز بزرگ و فشارشکن‌های شبکه توزیع را از جمله مشکلات توزیع مناسب فشار و کیفیت آب شبکه آب شهری قم اعلام کرد و دلیل اصلی آن را انسداد بین دیسک و محفظه شیرآلات توسط اجسام درشت دانست.

وی با بیان اینکه به طور متوسط سالانه دو عدد شیر با سایز بزرگتر از ۸۰۰ میلیمتر و ۲ فشارشکن با سایز بزرگتر از ۴۰۰ دچار این مشکل می‌شوند، خاطرنشان کرد: این موضوع علاوه بر اختلال در روند آبرسانی و بروز خسارات و حوادث متعدد، موجب ایجاد هزینه می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قم به اقدامات انجام شده به منظور برطرف کردن این مشکل پرداخت و اظهار داشت: در همین راستا نصب صافی خروجی از نوع کریتینگ در مخازن بتنی سالاریه با حجم ذخیره ۸۰ هزار مترمکعب در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آبرسانی به ۹۰ درصد جمعیت شهر قم تحت تأثیر این مخازن قرار دارند، یادآور شد: صافی‌ها با هزینه‌ای افزون بر ۸۰۰ میلیون ریال طی ۵ مرحله بر روی حوضچه مخازن سالاریه نصب شد.

زنگنه در پایان اظهار داشت: امیدواریم با نصب این صافی‌ها بتوانیم هر چه بیشتر در زمینه افزایش عمر شیرآلات و تجهیزات  و توزیع مناسب  در رینگ‌های شرقی و غربی و کیفیت شبکه آب شهر قم گام برداریم.

با اتصال دو مجتمع آبرسانی به خط لوله جدید آب قم انجام می‌شود؛

تلاش برای تأمین آب شرب با کیفیت پایدار

مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه تأسیسات، تأمین، تصفیه و خطوط انتقال آبفا از اتصال مجتمع‌های آبرسانی سلفچگان و ۸۰  روستا به خط لوله جدید آب قم به منظور تأمین آب شرب با کیفیت پایدار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مجید خداداد از اتصال خط انتقال مجتمع سلفچگان و ۸۰ روستا به خط انتقال جدید آب قم خبر داد و گفت: این پروژه با در نظر گرفتن مسائل پدافندی به منظور تأمین آب شرب با کیفیت پایدار، بخشی از جمعیت استان به اجرا رسید.

وی تأمین آب مورد نیاز مجتمع‌های ۸۰ روستا و سلفچگان در پیک مصرف و همچنین امکان افزایش ظرفیت تأمین آب این دو مجتمع آبرسانی  را از جمله اهداف اجرای این پروژه برشمرد.

مدیر دفتر بهره‌برداری و توسعه تأسیسات، تأمین، تصفیه و خطوط انتقال آبفا، قطع آب و افت فشار و کاهش کیفیت آب شرب در مجتمع‌های سلفچگان و ۸۰ روستا در هنگام تعمیرات خط انتقال ۱۵ خرداد و عدم ظرفیت کافی خط قدیم جهت تأمین آب مورد نیاز مجتمع‌های ۸۰ روستا و سلفچگان در پیک مصرف را از جمله مشکلاتی ذکر کرد که منجر به اجرای این پروژه شد.

وی جمعیت تحت پوشش این پروژه حدود ۵۹ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: پروژه اتصال خط انتقال مجتمع سلفچگان و ۸۰ روستا به خط انتقال جدید آب قم با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال و طی دو روز به انجام رسید.