افتتاح شش طرح عمرانی –خدماتی توسط راهداری وحمل ونقل جاده ای قم

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قم گفت : با هزینه ای افزون بر یک صد و چهل میلیارد ریال ، پنج طرح عمرانی ( بهسازی دومحورروستایی ، اجرای نیوجرسی مفصلی دررفوژ آزادراه قم – تهران و کمربندی امام علی ع شهر قم و احداث یک باب جایگاه سوخت ) و یک طرح خدماتی […]

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قم گفت : با هزینه ای افزون بر یک صد و چهل میلیارد ریال ، پنج طرح عمرانی ( بهسازی دومحورروستایی ، اجرای نیوجرسی مفصلی دررفوژ آزادراه قم – تهران و کمربندی امام علی ع شهر قم و احداث یک باب جایگاه سوخت ) و یک طرح خدماتی ( نوسازی چهل دستگاه مینی بوس ) درهفته دولت به بهره برداری رسید.

​به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درششمین روزازهفته دولت ، آیین بهره برداری از شش طرح عمرانی – خدماتی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم با حضور استاندار قم برگزار گردید.

درابتدای این مراسم که درسالن اجتماعات این اداره کل برگزار شدابوالفضل جمالی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن خجسته ایام دهه امامت و تقارن هفته دولت با این ایام مبارک ، اظهار داشت : اختصاص هفته ای به نام دولت درتقویم ملی ، فرصتی مناسب جهت ارائه فهرست بخشی از خدمات دولت خدمتگزار است .

وی درادامه صیانت از راهها را افتخاری بزرگ برای خانواده راهداری و حمل ونقل دانست و عنوان کرد : اولویت نخست سازمان متبوع وادارات کل استانی کاهش حداکثری حوادث جاده ای و افزایش ضریب ایمنی تردد مسافران است که بحمدا…طی سال ۹۶ درمقایسه با سال ۹۵ حوادث جاده ای منجر به فوت دراستان قم به میزان ۳۴ درصد کاهش داشته است که این مهم مولود تلاش جمعی همکاران و دیگر خادمان عرصه جاده است .

جمالی درادامه بیان داشت : محورهای جاده ای استان قم به عنوان کریدر ارتباطی ۱۷ استان با مرکز کشور نقشی مهم درتبادلات کشوری و حتی جهانی دارا می باشند که جهت صیانت از آنها و تسهیل سفرهای برونشهری و کاهش حوادث مرتبط ، نیاز به توجه بیشتریمی باشد .

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم از جمله مهمترین طرحهای کاهنده حوادث جاده ای را ، نوسازی ناوگان فرسوده برونشهری ( کالا و مسافر ) دانست و عنوان کرد :ازجمله طرحهای مفتوحه این اداره کل درهفته دولت واگذاری سویچ چهل دستگاه خودرو مینی بوس به متقاضیان درراستای اجرای طرح نوسازی ناوگان فرسوده برونشهری می باشد .

وی هزینه اجرای این طرح را افزون بر ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد : از جمله دیگر طرحهای عمرانی مفتوحه این اداره کل طی هفته دولت ، پنج طرح عمران جاده ای با هزینه ای بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال است که امروز شاهد بهره برداری از آنها می باشیم .

وی این طرحها را شامل بهسازی در محورهای روستایی قمرود  و قنوات ، اجرای طرح جایگزینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریلهای رفوژ آزادراه قم – تهران و کمربندی امام علی ع شهرقم و احداث یک باب جایگاه سوخت در راهدارخانه آزادراه قم – تهران دانست و ادامه داد : طرحهای عمرانی – خدماتی گسترده ای در سطح راههای استان و بدنه حمل ونقلی آن درحال اجراست که اهم آنها به صورت امانی و توسط همکاران با بهره برداری از امکانات ائاره کل متبوعه صورت می پذیرد .
در ادامه این مراسم سید مهدي صادقي استاندار قم طي سخناني بهره وري در نگهداري و حفظ مسيرهاي مواصلاتي و ناوگان حمل و نقل را ضروري دانست و گفت: اين مسئله در كاهش هزينه هايي كه به كشور تحميل مي شود بسيار موثر است.
محسن بهشتي معاون امور عمراني استاندار قم نيز با بيان اينكه ارزش راه هاي كشور حدود ۵۰۰ هزار ميليارد تومان براورد شده است اظهار داشت: هزينه ي نگهداري اين راه ها در سال حدود ۴۰ هزار ميليارد تومان است كه با توجه به محدوديت هاي اعتباري دولت در اين زمينه با مشکلاتی مواجه میباشیم .
درادامه این مراسم  بااهدای سویچ های چند دستگاه مینی بوس جدید توسط استاندارقم به رانندگان مربوطه ، ورود رسمی چهل دستگاه مینی بوس به چرخه حمل مسافر دراستان آغاز گردید .