مدیر کل امور اقتصادی و‌ دارایی استان قم خبر داد:

اطلس جامع سرمایه گذاری استان قم، امسال تدوین می شود

مدیر کل امور اقتصادی و‌ دارایی استان قم در حاشیه جلسه تدوین اطلس سرمایه گذاری استان که با حضور معاونان استاندار و مدیران کل دستگاههای دخیل در سرمایه گذاری برگزار شد، به خبرنگاران گفت: اداره کل امور اقتصادی و‌ دارایی به عنوان متولی جذب سرمایه گذاری خارجی در استان، برای تدوین اطلس جامع سرمایه گذاری، جدیت و‌ پیگیری لازم را دارد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،مهدی فراهانی افزود: از آنجا که مبنای فنی و‌ اصولی سرمایه گذاری، اطلس سرمایه گذاری است، با همکاری مسئولان فنی و‌ اساتید تدوین اطلس ، سعی شده است به روز ترین اطلاعات از ظرفیت ها، محدویت ها و‌ پهنه های مستعد مشخص شود تا در یک بستر نرم افزاری، مورد استفاده سرمایه گذاران قرار گیرد.
وی با تاکید بر مزیت های تدوین اطلس سرمایه گذاری گفت:اطلس سرمایه گذاری یک پایگاه داده مکانی از طرح های موجود و پهنه های تخصیص یافته است که به ارائه نظام مند سیمای طبیعی، محیط زیستی و زیربنایی استان می پردازد و در عین حال، مناطق مستعد سرمایه گذاری را همراه با رتبه بندی طرح ها بر اساس نیاز استان، معرفی میکند.
وی با بیان اینکه مکاتبات و‌ رایزنی هایی با سازمان مدیریت و برنامه استان صورت گرفته تا اعتبار اطلس از بودجه پژوهشی استان تامین شود گفت: خوشبختانه ردیف بودجه پژوهشی برای تدوین اطلس از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اختصاص یافته است و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از دستگاههای اجرایی استان آغاز شده است.
وی اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال تدوین اطلس سرمایه گذاری، به سرانجام برسد و‌ بتواند نقشی موثر در رفع مشکلات سرمایه گذاری در استان داشته باشد.