استاندار قم خبر داد:

استقرار بیمارستان صحرایی ارتش در قم برای درمان بیماران کرونایی

استاندار قم با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای استقرار بیمارستان صحرایی در قم اظهار کرد: این بیمارستان با ظرفیت ۶۸ تا ۱۰۰ تخت در محوطه مجتمع بیمارستانی امیرالمومنین (ع) و شهید بهشتی به زودی دایر خواهد شد.

استاندار قم با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای استقرار بیمارستان صحرایی در قم اظهار کرد: این بیمارستان با ظرفیت ۶۸ تا ۱۰۰ تخت در محوطه مجتمع بیمارستانی امیرالمومنین (ع) و شهید بهشتی به زودی دایر خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،بهرام سرمست صبح چهارشنبه در جلسه ستاد استانی کرونا ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت و با بیان اینکه سال جاری در هفته دولت ۸۵ پروژه در زمینه‌های مختلف با اعتباری بالغ بر ۸۴۲ میلیارد تومان و اشتغال زایی یک هزار و ۳۲۶ نفر که در شرایط کرونا و تحریم رخ داده است، گفت: افتتاح پروژه‌های مختلف در استان قم، مختص هفته دولت نبوده و در ایام مختلف سال از جمله سه شنبه‌های اقتصادی انجام شده است.
استاندار قم با اشاره به مدیریت مناسب شیوع کرونا در ۱۹ ماه گذشته که از مهم‌ترین مسائل استان و کشور بوده است افزود: ۲ ساعت بعد از کشف کرونا در قم، جلسه اضطراری و فوق العاده تشکیل و تا به امروز ۱۰۱ جلسه ستاد کرونا استانی با یک هزار و ۱۱۷ مصوبه انجام شده است.
وی با اشاره به برگزاری ۸۱ جلسه در ستاد ملی کرونا، گفت: استان قم با برگزاری ۱۰۱ جلسه استانی ستاد کرونا از کشور نیز در این مسئله جلوتر بوده و ۵۵ جلسه شورای اطلاع رسانی، ۹۶ جلسه نظارت، ۴ جلسه کمیته واکسیناسیون و ۲۳ جلسه طرح شهید سلیمانی نیز در این راستا انجام شده است.
استاندار قم با بیان تشکیل ۳۰۰ جلسه در رابطه با مدیریت کرونا در استان و تصویب بیش از ۳ هزار مصوبه، مبنای تصمیم گیری ها در حوزه بهداشت و درمان را استفاده از نظرات کارشناسان حوزه‌های مرتبط دانست و ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد مصوبه‌ها به مرحله اجرا درآمده و در این راستا هیچگاه به توان و مدیریت اعضای ستاد رسمی کرونا در استان بسنده نکردم و از نفوذ کلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید و علما در راستای مدیریت این بیماری در استان استفاده کرده‌ام.
سرمست با بیان اینکه استان قم از جاذبه زیارتی و گردشگری بهره می‌برد و در ۱۹ مناسبت ملی مذهبی، سالانه پذیرای ۲۰ میلیون زائر از کشور و جهان بوده است، گفت: در نیمه شعبان قبل از شیوع کرونا بیش از ۳ میلیون نفر زائر در استان داشتیم و بیش از ۶۰ درصد اقتصاد استان بر محور گردشگری و خدمات می چرخد و قم بیشترین آسیب را از شیوع کرونا متحمل شده است.
استاندار قم با اشاره به رتبه دوم قم در زمینه جذب تسهیلات کرونایی برای اصناف آسیب پذیر، افزود: با تدبیر و کوشش توانستیم تسهیلات مختلف و مناسبی را برای اقشار زحمت کش جذب و به آنها اعطا کنیم.
وی ضمن تشکر از زحمات کادر درمان و مدافعان سلامت و با تاکید بر اینکه در کرونا تهدید را به فرصت تبدیل کردیم و در این زمینه ۴۵۰ تخت به ظرفیت درمانی استان با افتتاح بیمارستان‌های امیرالمومنین (ع) و مادر افزوده شد، ادامه داد: خوشبختانه در زمینه واکسیناسیون نیز ۱۰ سال از میانگین تزریق واکسن در کشور از سایر استان‌ها جلوتر هستیم.
سرمست با بیان اینکه درخواست دایر کردن بیمارستان تنفسی سیار را از ارتش داشتیم و خوشبختانه با این موضوع موافقت شده است، گفت: این بیمارستان با ظرفیت ۶۸ تا ۱۰۰ تخت در محوطه مجتمع بیمارستانی امیرالمومنین (ع) و شهید بهشتی به زودی انجام خواهد شد و امیدواریم که این بیمارستان به عنوان یک پشتیبان برای مواقع بحران در استان وجود داشته باشد.
وی با بیان پیگیری‌های فراوان استانداری درباره از سرگیری فعالیت عمرانی فرودگاه قم به عنوان امری لازم و حیثیتی، افزود: پیگیری‌ها از تشکیلات قضائی نشان دهنده رفع خلع ید سرمایه گذار فرودگاه است و ما نیز از سرمایه گذار درخواست برنامه کردیم که امیدواریم هرچه زودتر استان قم نیز از این فرودگاه بهره مند شود.
سرمست با اشاره به ایجاد دو شهرستان جدید کهک و جعفرآباد در قم در ماه‌های گذشته ادامه داد: با توجه به قرار داشتن استان قم در رده‌های پایانی تخصیص بودجه سالیانه لازم بود تا با تدابیر مناسب، الحاق شهرستان‌های جدید صورت گیرد تا وضعیت تخصیص بودجه به استان قم نیز افزایش یابد.
وی با بیان اینکه طرح مسکن ملی از جمله طرح‌هایی است که نقش مستقیمی در زندگی مردم دارد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در ساخت ۴ هزار و ۴۰۰ واحد مشارکت دارند، گفت: ۱۲ هزار قمی در شهر جدید امیر کبیر به اعتبار اینکه در محدوده استان قم است، ثبت نام کردند و با پیگیری لازم، مقدمات الحاق ۵۶۰ هکتار از اراضی پردیسان برای اقشار مختلف صورت گرفته و منتظر تصمیم نهایی شورای عالی معماری و شهرسازی مبنی بر الحاق کامل این اراضی هستیم.
سرمست با اشاره به اینکه در حوزه رفع مشکلات صنایع جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جلسات منظمی داشته است و بنده به طور منظم پیگیر مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در استان قم هستم، افزود: اجازه تعطیلی به هیچ واحد تولیدی در سال‌های گذشته داده نشده و ۷۲ واحد صنعتی تحت تملک بانک‌ها نیز تعیین تکلیف شده است.