استفاده از ظرفيت هاي دانشگاهي در توسعه پايدار استان ضروري است

استاندار قم، با تأكيد بر استفاده از ظرفيت علمي نخبگان دانشگاهي استان، اظهار كرد: استفاده از ظرفيت هاي دانشگاهي در توسعه پايدار استان ضروري است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در نشست صميمي با روساي دانشگاهها و مراكز آموزش عالي استان كه […]

استاندار قم، با تأكيد بر استفاده از ظرفيت علمي نخبگان دانشگاهي استان، اظهار كرد: استفاده از ظرفيت هاي دانشگاهي در توسعه پايدار استان ضروري است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در نشست صميمي با روساي دانشگاهها و مراكز آموزش عالي استان كه در سالن امام جواد (ع) استانداري قم برگزار شد، با ابراز خرسندي از حضور در جمع روسا و اساتيد دانشگاه های استان، اظهار كرد: توجه به نظرات و ايده هاي نخبگان استان با محوريت نقاط مشترك، مي تواند مسير راه مناسبي براي توسعه آموزش عالي ترسيم كند.
استاندار قم فاصله بين نظريات دانشگاهي و عملياتي شدن در بسترهاي اجتماعي را زياد دانست و اضافه كرد: اين گسست علم و عمل، در سه مقوله ارتباط دانشگاه با مراكز اجرايي و دولتي، ارتباط دانشگاه با جامعه و ارتباط دانشگاه با صنعت تعريف مي شود كه نشأت گرفته از نبود اعتماد و باور كافي بين طرفين است و بايد راهكاري براي حل اين مساله انديشيده شود.
دکتر سرمست با اشاره به اهتمام مدیریت استان در افزايش ارتباط بين دانشگاه و مراكز اجرايي و دولتي، تصريح كرد: براي هماهنگي بيشتر و بررسي مسائل في مابين دبيرخانه اي در استانداري قم راه اندازي خواهد شد تا زمينه افزايش تعاملات دستگاههاي استان و دانشگاهها بطور عملي فراهم شود.
نماينده عالي دولت در استان برگزاري جلسات انديشه ورز با حضور مسئولين استاني و روساي دانشگاهها و مراكز آموزش عالي را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان كرد: مسئولين استان در چارچوب سياستهاي كلي آموزش عالي در كنار بخش هاي آموزشي و دانشگاهي هستند و معتقديم با هم انديشي و همدلي مي توان گام هاي موثري در مسير توسعه استان برداشت.
وي با تأكيد بر موضوع آسيب هاي اجتماعي و اولويت هاي اساسي استان، بيان داشت: بايد با تكيه بر دانش روز و شيوه هاي راهبردي نوين، با استفاده از ظرفيت نخبگان دانشگاهي، نسخه هاي پیشگیرانه تهيه و حل مسائل اولويت دار استان در دستور كار قرار گيرد.
دکتر سرمست با اشاره به لزوم احصاء نيازهاي اساسي استان با هماهنگي دستگاه ها و نهاد هاي مختلف، خاطر نشان كرد: اجراي طرحي با عنوان ‹‹يك استاد، يك راهكار›› در استان بصورت آزمايشي و با استفاده از ظرفيت علمي اساتيد دانشگاهها، مي تواند گامي عملي در تهيه راهكارهاي برون رفت از مسائل استان باشد.
لازم به ذكر است، در ابتداي اين نشست، روساي دانشگاهها و مراكز آموزش عالي استان، ضمن معرفي واحد هاي آموزشي مربوطه به بيان نظرات و ايده هاي خود در زمينه ارتقاء آموزش عالي در استان پرداختند.