استفاده از جدید ترین روشهای تدریسی در دانشگاه شهاب دانش

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم گفت:باتوجه به شیوع کرونا وکاهش امکان حضور دانشجویان درکلاسهای حضوری، دانشگاه شهاب دانش با استفاده از جدید ترین روشهای تدریسی اقدام به راه اندازی کلاسهای تدریسی در فضای مجازی نمود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، پروفسور مهدی کراری ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:دانشگاه شهاب دانش […]

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم گفت:باتوجه به شیوع کرونا وکاهش امکان حضور دانشجویان درکلاسهای حضوری، دانشگاه شهاب دانش با استفاده از جدید ترین روشهای تدریسی اقدام به راه اندازی کلاسهای تدریسی در فضای مجازی نمود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، پروفسور مهدی کراری ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:دانشگاه شهاب دانش یک موسسه غیر دولتی وغیر انتفاعی در استان قم است که  در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده است. در حال حاضر ۴۰۰۰ دانشجو و ۲۰۰ استاد در این مرکز مشغول فعالیت می باشند.بر اساس تحلیلهای انجام شده این مرکز تاکنون ۳۱۱ مقاله علمی در نشریات و همایشهای داخلی منتشر نموده است.

وی گفت:این دانشگاه با نام اولیه مؤسسه آموزش عالی شهاب دانش در سال ۸۵ با پذیرش دانشجو در دو مقطع کاردانی و یک کاردانی به کارشناسی، فعالیت خود را شروع کرد و با انتخاب استادان برجسته، شتاب خوبی را در ۱۴ سال گذشته داشته است.

وی به دریافت مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۸۹ از سوی این مؤسسه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در ۱۰ مقطع کاردانی پیوسته، ۱۵ کاردانی به کارشناسی، ۲۳ کارشناسی پیوسته و ۲۳ گرایش مختلف کارشناسی ارشد در دانشگاه شهاب دانش قم، دانشجو پذیرش می‌شود.

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم افزود: این دانشگاه در سال ۹۲ توانست، هم از فضای دوطبقه کوچک واقع در مؤسسه خاتم به ساختمان جدید و بزرگ دانشگاه منتقل شود و هم از طرف وزارت علوم به عنوان یکی از هفت مؤسسه برتر غیردولتی در کشور معرفی شود.

کراری تصریح کرد: مؤسسه آموزش عالی شهاب دانش در سال ۹۶ با جذب هیئت علمی کافی، اصلاح ساختار، ایجاد فضاهای ورزشی و شکل‌گیری ساختار دانشکده‌ای توانست به دانشگاه ارتقا پیدا کند.

رئیس دانشگاه شهاب دانش از دریافت مجوز پذیرش دانشجوی دکترا در رشته مهندسی کامپیوتر با گرایش هوش مصنوعی خبر داد و گفت: با مجوز وزارت علوم از ترم جاری، هفت دانشجو در مقطع دکترای هوش مصنوعی پذیرش می‌شوند.

وی افزود: پیش از این در استان، دانشجویان دکترای مهندسی کامپیوتر در گرایش «نرم افزار»، «معماری کامپیوتر» و «شبکه» پذیرش می شدند اما گرایش هوش مصنوعی برای اولین بار در این دانشگاه مجوز گرفت. رشته‌ای که آینده علم است و در ده بیست آینده نقش آفرینی مهمی خواهد داشت.

کراری در ادامه افزود: این دانشگاه تاکنون میزبان چندین دوره مسابقات ورزشی کشوری بوده و اولین کنفرانس‌ بین‌المللی مهندسی پزشکی را در استان قم با حضور مهمانان خارجی و استادان برجسته این رشته برگزار کرد.

وی تصریح کرد: این دانشگاه در راستای هم‌سو کردن صنعت و دانشگاه، اقدام به برگزاری آموزش‌های تکمیلی و عملی برای دانشجویان، راه اندازی مرکز نوآوری با هدف حمایت از ایده‌های فناور و تأسیس مرکز شتاب‌دهی با هدف حمایت از ایده‌های جدید کرده است.

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اصحاب رسانه به روند فعالیت این دانشگاه از آغاز شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: از سوم اسفند که کلاس‌های حضوری این دانشگاه تعلیق شد، زیرساخت‌های آموزش مجازی و الکترونیک به سرعت راه اندازی شد و با تداوم وضعیت کرونایی، کلاس‌ها به همین شکل غیرحضوری دایر شد.

کراری تصریح کرد: تمامی کلاس ها به صورت آنلاین برگزار و ضبط شد و در دو هفته پایانی خرداد، کلاس‌های رفع اشکال به طور اختیاری و به شکل حضوری برگزار شد.

وی افزود: همچنین کلاس‌های عملی به طور فشرده با تعداد دانشجوی کمتر و فاصله گذاری ایمن دایر شد.

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم خاطرنشان کرد: در ترم پیش روی نیز که از پایان شهریورماه شروع می شود، سه جلسه کلاس به طور مجازی و یک جلسه رفع اشکال به طور اختیاری برگزار خواهد شد و کلاس‌های عملی نیز به طور فشرده در چهار یا پنج روز به اتمام می‌رسد.

همچنین معاون آموزش و پژوهش دانشگاه شهاب دانش قم به تحصیل سه هزار و سیصد دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: فرصت پذیرش دانشجوی بدون کنکور در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته تا هفت مهر تمدید شده است.

سید امین سلامتیان  به تحصیل ۳۳۰۰ دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد، ۱۰۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی، ۱۸۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و  ۶۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ‌ارشد پذیرش شده اند.

وی همچنین به حضور ۲۷۰ استاد و عضو هیئت علمی در دانشگاه شهاب دانش قم اشاره کرد و افزود: استادان این دانشگاه مشتمل بر ۵۳ عضو هیئت علمی تمام وقت، ۲۰ عضو هیئت علمی پاره وقت از دانشگاه‌های معتبر و ۲۰۰ مدرس حق‌التدریس است.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه شهاب دانش به ظرفیت پذیرش دانشجویان جدید این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ظرفیت پذیرش برای رشته‌های مقطع کاردانی به تعداد ۱۰۰ نفر، کارشناسی به تعداد ۶۰ نفر، کارشناسی ارشد به تعداد ۲۰ نفر و دکترا به تعداد ۷نفر تعریف شده است.

سلامتیان افزود: امروز رشته‌های حسابداری، معماری و مدیریت طرفدار بیشتری دارد و ظرفیت بخشی از رشته‌ها نظیر مهندسی مکانیک تکمیل نمی شود چراکه متقاضی کمتر دارد.

وی به زمان آغاز ترم جدید تحصیلی دانشجویان جدیدالورود اشاره کرد و گفت: پذیرش دانشجویان ترم اولی از آبان ماه خواهد بود و ترم جدید که قرار بود ۱۵ شهریور شروع شود، ۲۹ شهریور شروع خواهد شد.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه شهاب دانش خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم کلاس‌های دانشجویان ترم اولی را تا چند هفته به صورت حضوری برگزار کنیم، با این حال سلامت دانشجویان در اولویت ماست و باید منتظر وضعیت استان بمانیم.

سلامتیان همچنین از پذیرش دانشجوی بدون کنکور در رشته‌های مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته خبر داد و گفت: فرصت پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی تا هفت مهر تمدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه شهاب دانش در تمام رشته های فنی و مهندسی، مدیریت، حسابداری، روان شناسی، مشاوره، زیست فناوری و علوم ورزشی به پذیرش دانشجو اقدام می‌کند و در حال پیگیری برای پذیرش دانشجو در رشته حقوق هم هستیم.