از کمک های خیران برای آسایشگاه خیریه سالمندان ومعلولین قم استقبال می‌کنیم

مدیر عامل موسسه خیریه انوار آفتاب گفت: از کمک های خیران در جهت حل  مشکلات آسایشگاه خیریه سالمندان و معلولین قم استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، فاطمه پورمحمدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:باتوجه به بعد معنوی شهرقم، ومهاجر پذیر بودن آن،قم از جمعیت معلولی بیشتری نسبت به شهرستانهای دیگر برخورداراست،که نیاز به کمک ویاری خیران در جهت تحت پوشش قرار دادن هر چی بهتره این معلولان دارد.
وی گفت: موسسه خیریه انوار آفتاب در سال ۱۳۷۲ شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۳۹۴ در قم شعبه جدید آن دایر نموده و شروع به فعالیت های خیریه خود کرد.
وی افزود :۷۴۰ پرونده بهزیستی این موسسه خیریه تقبل نموده است و هم اکنون آسایشگاه معلولین و سالمندان استان قم تحت مدیریت این موسسه خیریه می باشد.
وی گفت : ما در سال ۱۴۰۰ مسئولیت این آسایشگاه را بر عهده گرفتیم با ۹۰ پرسنل۴۲۰معلول وسالمند  که ۱۰۰ سالمند در آن به طور شبانه روزی در حال دریافت خدمات ما و نگهداری می باشد که تعداد زیادی از این افراد مجهول‌الهویه هستند و ماهیانه بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه جاری این آسایشگاه می باشد که نیازمند حمایت و کمک خیر های عزیز در این زمینه هستیم.
فاطمه پورمحمدی افزود: خوشبختانه در ایام کرونا این آسایشگاه هیچ وجه فوتی نداشته است و تنها ۱۴ نفر درگیر کرونا بوده اند که همگی به قرنطینه رفتند و خوشبختانه با سلامت کامل به جمع سایرین برگشتند و رعایت پروتکل های بهداشتی کاملاً در این آسایشگاه خیریه معلولین و سالمندان اجرا می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد:  از کلیه خیرهای عزیز درخواست داریم که هرنوع کمکی داشته باشند چه از اقلام خوراکی ذبح گوسفند و یا کمک های مادی و معنوی با مراجعه به سایت این موسسه خیریه شماره حساب ویا تماس این موسسه خیریه را گرفته وبامدیران این موسسه خیریه هماهنگ کنند.

همچنین مهدی پهلوانی مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران استان قم از آسایشگاه سالمندان و معلولین قم اظهار داشت: سازمان بهزیستی ۳۵ هزار خانواده را تحت پوشش دارد که ۲۲ هزار خانواده درگیر معلولیت هستند، ۲ هزار نفر در مراکز خاص نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: ۱۰۰ نفر از سالمندان در مؤسسه خیریه انوار آفتاب نگهداری می‌شوند، در واقع این خیرین هستند که در کنار ما و افراد نیازمند جامعه قرار دارند و باید از آن‌ها قدردانی کنم.
پهلوانی عنوان کرد: هم اکنون ۱۰ مرکز شبانه‌روزی درزمینهٔ سالمندان و معلولین در حال فعالیت هستند که به‌صورت شبانه‌روزی خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز را یادآور شد و افزود: تعداد فوت کرونا در مراکز نگهداری سالمندان هستند کمتر از شش دهم درصد بوده است که نشان‌دهنده میزان بالای رعایت اصول بهداشتی در این مراکز است.
مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم تصریح کرد: اولین گروه از سالمندانی که در استان واکسینه شدند سالمندان حاضر در آسایشگاه سالمندان و معلولین استان بودند.