از ابتدای فعالیت تاکنون بیش ازبیست هزار ازدواج موفق به همت این موسسه داشتیم

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه الزهرا(س) گفت :از ابتدای فعالیت تا کنون بیش از بیست هزار ازدواج موفق به همت این موسسه داشتیم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، حجت الاسلام سید حسن امامی استاد حوزه و رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه حضرت زهرا (س)با اشاره به ۳۸ سال فعالیت این موسسه در امر ازدواج […]

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه الزهرا(س) گفت :از ابتدای فعالیت تا کنون بیش از بیست هزار ازدواج موفق به همت این موسسه داشتیم.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، حجت الاسلام سید حسن امامی استاد حوزه و رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه حضرت زهرا (س)با اشاره به ۳۸ سال فعالیت این موسسه در امر ازدواج آسان و امور خیریه عام المنفعه دیگر اظهار داشت؛ ۳۸ سال پیش این موسسه توسط مراجع عالیقدر و اساتید حوزه علمیه قم و نخبگان با محوریت امور فرهنگی، اجتماعی ،جوانان و امور خیریه تاسیس گردید و هم اکنون این موسسه در ۲۱ استان شعبه دارد.
وی همسان‌گزینی جزء اهم برنامه های اولویت دار این موسسه قلمداد کرد و افزود :با توجه به اینکه سیاست های غلط گذشته در دهه ۷۰ منجر به کاهش رشد جمعیت شده است، ما در این موسسه خیریه از طریق همسان گزینی و ارائه الگوهای مناسب علمی فرهنگی و اسلامی از طریق شناخت زوجین از همدیگر ،باعث ایجاد ازدواج‌های موفق میان جوانان شده ایم.

وی افزود: این موسسه در راستای فعالیت های مرتبط به جوانان در عرصه های مختلف، اجتماعی و فرهنگی و به خصوص مساله ازدواج فعالیت های گسترده ای در سطح کشور اجرا می کند.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۱۸۰۰ پرونده ازدواج در این موسسه در حال جریان است و فعالیت های مرتبط به مشاور و همسان گزینی جوانان در حال انجام است. سال گذشته بیش از ۸۷۰ ازدواج توسط این مرکز در سراسر کشور شکل گرفت.

وی یکی از اهداف مهم این مجموعه برای بحث توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج را اهمیت رشد جمعیت و حل بسیاری از چالش های اجتماعی عنوان کرد و افزود: ازدواج یکی از مهمترین نیازهای جوانان است. وقتی سن ازدواج جوانان از حد متعارف آن یعنی در سنین اشتیاق و توان جسمی برای فرزند دار شدن و تشکیل خانواده بگذرد، مشکلات امروز یعنی تجردهای قطعی و مسایل ارتباطات نامتعارف جای آن را می گیرد.

مدیر موسسه خیریه الزهرا(س) بیان کرد: وقتی آمریکایی ها از سی سال پیش به دنبال اضمحلال روح و فرهنگ بنیان خانواده در ایران بودند، اهدافی را دنبال می کردند که یکی از آنها، از بین بردن خواست ازدواج در بین جوانان ایرانی بود تا جمعیت جوان ایران به پیری بگراید و این کشور پیر دیگر به دنبال استقلال خواهی و عزت خواهی نباشد.

وی گفت: اگر این سیر رشد جمعیت دنبال شود در آینده قطعا هزینه های سرسام آوری برای کشور خواهد داشت و یک جمعیت قلیل جوان باید یک جامعه پیر را سرویس دهد که قطعا کشور نیز از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به تلاش های این موسسه در سراسر کشور برای اجرای قانون تسهیل ازدواج از سوی مسئولان و نمایندگان مجلس بیان کرد: درست است که برخی مسئولان نیز به عنوان اعضای ستادهای استانی این مرکز فعالیت دارند ولی پشتیبانی اصلی این موسسه از سوی مردم خواهد بود زیرا قطعا اگر مردم را در این زمینه دریابیم مشکلات حل خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام پور قلی مسئول بخش مشاوره وهمسان گزینی این موسسه خیریه  گفت: یکی از مهمترین فعالیت های این مرکز ایجاد واسطه گری برای ازدواج پس از طی مراحل کاملا علمی و قانونی و شرعی با هماهنگی خانواده ها و همسرگزینی به شیوه های کاملا علمی است. در این فرایند سعی می شود روحیات زوجین، امیال و حتی مزاج و رفتارشناسی آنها بررسی شود و پیشنهادات لازم برای این امر نیز ارایه گردد.

وی درپایان گفت:شماره تماس ۰۲۵۱۳۷۷۱۳۱۳۰ موسسه برای پاسخگویی به جوانان عزیز در جهت تسهیل امر ازدواج وهمسان گزینی درخدمت عزیزان هست.