مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

ارتقا بهره‌وری و نظارت جدی بر فعالیت‌های حوزه آب ضروری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بر لزوم ارتقای بهره‌وری و نظارت جدی بر فعالیت‌های حوزه آب تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در مراسم معارفه و تکریم معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان، حوزه آب را بسیار حساس دانست و اظهار داشت: امروز بحران آب به عنوان یک مسئله اساسی، حساس و پیچیده در تمام کشور به‌ویژه در استان قم مطرح است.

وی در همین راستا برنامه‌ریزی در حوزه‌های بهره‌برداری و توسعه‌ای را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: محدودیت منابع تأمین آب در استان و کیفیت آب موضوعات مهمی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تأکید بر اینکه عدم برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در حوزه آب آینده‌ای همراه با بحران را به همراه خواهد داشت، یادآور شد: باید با درک حساسیت شرایط و برنامه‌ریزی مناسب، تلاش مضاعفی را در بهبود وضعیت رقم بزنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم انتقال تجربیات به کارشناسان جوان، ارتقا بهره‌وری، مدیریت هزینه‌ها و نظارت بر فعالیت‌ها تأکید کرد و یادآور شد: ارتقای بهره‌وری و نظارت جدی بر فعالیت‌های حوزه آب بسیار مهم و ضروری است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

بختیاری در ادامه فرسودگی شبکه را از جمله مشکلات حوزه آبرسانی دانست و گفت: فرسودگی از جمله عواملی است که آب بدون درآمد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که باید به‌صورت ویژه به این موضوع پرداخته شود که در این زمینه نیز ظرفیت‌های خوبی در قانون ایجاد شده است.

وی بر توجه ویژه به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آینده شهر نیز تأکید کرد و گفت: بخشی از این زیرساخت‌ها شامل ایجاد مخزن و توسعه شبکه در مناطق موردنیاز است که باید با شرایط بهتر و هزینه کمتر به آن پرداخته شود.

معاون سابق بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب  و فاضلاب استان قم نیز در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد دو سال خود در این معاونت ارائه کرد.

در ادامه این مراسم با تقدیر از تلاش‌های مهندس زنگنه، حکم انتصاب مهندس سربندی فراهانی به عنوان معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قم تقدیم وی شد.