ارتقاء کیفیت محتواهای رسانه ای در جشنواره ملی مطبوعات دینی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: با برگزاری جشنواره ملی مطبوعات دینی کیفیت محتواهای رسانه ای ارتقاء پیدا می کند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سید موسی حسینی کاشانی دیروزدر گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات دینی به میزبانی استان قم، اظهار کرد: با توجه به فعالیت مجموعه […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: با برگزاری جشنواره ملی مطبوعات دینی کیفیت محتواهای رسانه ای ارتقاء پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سید موسی حسینی کاشانی دیروزدر گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات دینی به میزبانی استان قم، اظهار کرد: با توجه به فعالیت مجموعه های گوناگون حوزوی و نهادهایی در همین راستا؛چند سالی می شود که این دغدغه بوجود آمده که جشنواره ای با عنوان مطبوعات دینی به صورت ملی و به میزبانی قم برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه قم در مقوله نشریات دینی ظرفیت های فراوانی دارد، تصریح کرد: برگزاری جشنواره مطبوعات دینی می تواند تاثیر بسزایی در کیفیت تولیدات رسانه های دینی داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: پس از پیشنهاد برگزاری جشنواره مطبوعات دینی به صورت ملی و به میزبانی قم با توجه به ظرفیت های بالقوه و بالفعلی که در قم وجود دارد با پیگیری های مستمر توانستیم به نتیجه برسیم.
حسینی کاشانی با اشاره به تایید وزارتخانه مبنی بر برگزاری جشنواره مطبوعات دینی به میزبانی قم گفت: براساس سیاست گذاری های انجام شده مقرر شد این جشنواره در سه محور برگزار شود که یک محور به بخش حرفه ای اختصاص دارد که شامل موضوعات و شاخص هایی که در جشنواره های مطبوعات وجود دارد می شود.
وی با اشاره به وجه تمایز سایر جشنواره ها با جشنواره مطبوعات دینی گفت: در این جشنواره به موضوع دین به صورت شاخص توجه شده و بهترین تیتر، بهترین گزارش، بهترین محتوا و … با موضوع دین مورد ارزیابی جدی قرار میگیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: هر اثری که با محتوای دین توسط خبرنگاران در عرصه های مختلف چه برخط و چه مکتوب منتشر شده باشد می تواند در این جشنواره شرکت کند.
وی با اشاره به دیگرمحور برگزاری این جشنواره عنوان کرد:نشریاتی که به صورت ویژه در بخش دین فعالیت می کنند که معمولا این نشریات بیشتر شامل ماهنامه ها و فصلنامه ها می شود نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند.
حسینی کاشانی اضافه کرد: مطبوعات دینی نیز قرار است سه نسخه از آخرین شمارگان نشریات خود را در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار بدهند تا بهترین نشریات دینی معرفی بشوند.
وی با بیان اینکه بخش دیگری از این جشنواره نیز به موضوعات مرتبط با دین اختصاص دارد که به صورت ویژه در نظر گرفته شده است، گفت:عفاف و حجاب ،فرهنگ شهروندی، فرهنگ وقف و… از جمله موضوعاتی است که به صورت ویژه دیده شده است.
حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: این جشنواره می تواند کمک شایانی به وضعیت نشریات دینی داشته باشد و همچنین در ارتقاء کیفیت موضوعاتی که درنشریات دینی سراسر کشور منتشر می شود، موثر است.
وی اضافه کرد:دستگاه های مختلفی مانند جامعه المصطفی، شهرداری، دفتر تبلیغات و چند نهاد دیگر اعلام آمادگی کردند در این جشنواره حضور داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از پیشنهاد برگزاری جشنواره بین المللی مطبوعات دینی خبر داد و گفت: باتوجه به ظرفیت های المصطفی در قم امیدواریم بتوانیم این جشنواره را در سال های بعدی نیز به صورت بین المللی دنبال کنیم.