اختصاص تنها ۳۴ میلیارد تومان برای مترو قم در بودجه ۱۴۰۰

رئیس شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از بودجه در نظر گرفته شده برای قطار شهری قم در لایحه سال آینده اظهار کرد: ۳۴ میلیارد تومان برای این پروژه مهم بسیار ناچیز است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  شهرنیوز، عبدالله جلالی در یکصد و شصت و نهمین جلسه رسمی و علنی […]

رئیس شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از بودجه در نظر گرفته شده برای قطار شهری قم در لایحه سال آینده اظهار کرد: ۳۴ میلیارد تومان برای این پروژه مهم بسیار ناچیز است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  شهرنیوز، عبدالله جلالی در یکصد و شصت و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم به اصلاحات اخیر مجلس شورای اسلامی بر مالیات بر ارزش افزوده اشاره و بیان کرد: جوانب این امر سبب شده تا روز به روز اختیارت شوراهای اسلامی کاهش پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: تداوم این روند سبب می‌شود از شوراها جز پوسته و نامی باقی نمانَد و البته می‌تواند به دولتی شدن شهرداری‌ها هم بینجامد.

جلالی ادامه داد: بدیهی است اگر قرار بود شهرداری‌ها دولتی باشند و با منابع دولتی اداره شوند، نوع نگاه دیگری در این موضوع پدید می‌آمد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی، شورا از ارکان تصمیم گیری شمرده می‌شود و از این رو شایسته است تا هم شورای عالی استان‌ها و هم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در کنار دیگر مسئولان به این مسئله توجه جدّی داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مبلغ در نظر گرفته شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برای قطار شهری قم، تصریح کرد: این مبلغ تنها ۳۴ میلیارد تومان و قطعا رقم ناچیزی است و حتی نمی‌تواند هزینه‌های احداث یک ایستگاه قطار شهری را پوشش دهد.

جلالی یادآور شد: متأسفانه بررسی مقایسه‌ای بودجه در نظر گرفته شده برای استان‌ها در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد استان قم کمترین بودجه را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: بنابراین از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار است تا با توجه به جایگاه قم و همچنین اهمیت پروژه قطار شهری به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه های این استان، پشتیبانی لازم را داشته باشند.