اجرای ویژه‌ برنامه‌های شاد فرهنگی در روز طبیعت

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: ویژه‌برنامه‌های نوروزی شاد و فرهنگی در سطح بوستان‌ها در روز طبیعت برگزار می شود. به گزارش شهرنیوز، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برای روز طبیعت اظهار کرد: غرفه‌های فرهنگی در این روز خصوصا با رویکرد فضای بازی و مسابقه و بانشاط […]

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: ویژه‌برنامه‌های نوروزی شاد و فرهنگی در سطح بوستان‌ها در روز طبیعت برگزار می شود.

به گزارش شهرنیوز، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برای روز طبیعت اظهار کرد: غرفه‌های فرهنگی در این روز خصوصا با رویکرد فضای بازی و مسابقه و بانشاط در سه بوستان بزرگ شهر برقرار است.

وی ادامه داد: نمازخانه‌ها که در ایام نوروز قبل و بعد نماز فعال بودند در کل روز طبیعت طلاب حضور یافته و برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با تاکید بر اینکه در بوستان‌های فدک، علوی، مهدی و غدیر و جوان برنامه های جشن شادیانه(استیج) برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان مدیریت پسماند و پارک‌ها، کیسه‌های جمع‌آوری پسماند تر و خشک و سبزه و ماهی توزیع می‌شود و در ازای جمع تحویل پسماند به مردم هدیه داده میشود.

وی گفت: همچنین در این روز نسبت به جمع‌آوری سبزه و ماهی گلی‌های مردم اقدام شده و هدایایی بابت آنها تحویل می‌شود.

مقیمی افزود: در روز طبیعت‌ تور قم‌گردی هم برگزار می‌شود و بخش خصوصی هم در صورت درخواست مردمی برای طبیعت‌گردی بیرون از شهر آمادگی دارد.

استفاده ۲۷۵۰ نفر از تورهای قم‌گردی

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم گفت: از ۲۸ اسفندماه ۹۷ تاکنون، ۲ هزار و ۷۵۰ نفر از علاقه مندان به بازدید از اماکن تاریخی در تور قم گردی شرکت کرده اند.

  ابوالقاسم مقیمی افزود: تور قم گردی با هدف شناخت جاذبه های گردشگری قم توسط زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) هر سال برپا می شود و در این طرح متقاضیان به صورت رایگان از اماکن تاریخی سطح شهر بازدید می کنند.

وی اضافه کرد: علاقه مندان می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ نسبت به ثبت نام در این تورها اقدام نمایند و در یک نیم روز از اماکنی از جمله آب انبار لب چال، مسجد جامع ، چهل اختران، گنبد سبز، بازار کهنه، خانه زند و خانه امام خمینی(ره) بازدید نمایند.

به گفته وی، چهار راهنما از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ۲ راهنما از اداره کل اوقاف و امور خیریه در تور قم گردی مشارکت دارند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: در هر اتوبوس یک راهنما حضور دارد که اطلاعات مذهبی و تاریخی را در اختیار مردم قرار می‌دهد و سایر اقدامات از جمله ثبت نام، هماهنگی، پذیرایی و تامین خودرو توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری صورت می گیرد.

مقیمی با بیان این که به طور میانگین روزانه ۲۵۰ نفر در این برنامه فرهنگی شرکت می کنند، گفت: نسبت به میزان درخواست برای شرکت در تور قم گردی خودرو در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد، ولی به طور میانگین روزانه سه دستگاه اتوبوس در ۲ شیفت صبح و عصر فعال است.البته بیش از این ظرفیت هم در صورت درخواست مردمی اقدام به تامین اتوبوس و برگزاری تور شده است.

وی با اشاره به برگزاری تورهای ویژه قم‌گردی همچون روال هرساله در ایام نوروز اظهار کرد: مسافرین و همشهریان در این ایام با تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری برای شرکت در این تورها اعلام آمادگی می‌کنند و در دو نوبت صبح و عصر این تورها از ابتدای نوروز در حال برگزاری است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با تاکید بر اینکه از ابتدای نوروز به طور میانگین روزانه ۲۵۰ نفر در تورهای قم‌گردی شرکت کرده‌اند خاطرنشان کرد: برنامه این تورها شامل زیارت حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، بقعه امامزاده موسی مبرقع، فضاهای تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهر قم است.

وی خاطرنشان کرد: تور قم گردی از ۲۸ اسفندماه ۹۷ آغاز شده و تا ۱۶ فروردین ماه جاری ادامه دارد و در طول سال نیز با توجه به تعداد مراجعان تور قم گردی برگزار می شود.

استان قم دارای بیش از ۳۶۰ اثر تاریخی، پنج موزه و خانه تاریخی و ۴۴۴ بقعه مربوط به امامزادگان واجب التعظیم است.