اجرای نظام کنترل کیفی کودهای شیمیایی در استان قم

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از اجرای دقیق و کامل نظام کنترل کیفی کودهای شیمیایی یارانه ای در آن شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،حسین زند درخصوص اجرای نظام کنترل و تضمین کیفیت کودهای شیمیایی و اثر کیفی آن در کودهای تدارک و توزیع شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بیان داشت؛ کلیه فرایند تامین، توزیع و مصرف کودهای شیمیایی یارانه ای تدارک و توزیع شده توسط دولت در چهارچوب “سامانه کنترل کیفی” و با نظارت و کنترل دقیق و کامل صورت گرفته و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است. و چنانچه کودی دارای کیفیت نامناسب باشد به طور سیستماتیک شناسایی و از چرخه تویع خارج خواهد شد.

زند افزود: نتایج مثبت حاصل از آزمایش های مستمر موسسه تحقیقاتی و نظارتی از انبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را موید کیفیت بالای کودهای تدارک شده توسط دولت دانست و ضمن اطمینان بخشی به آحاد کشاورزان عزیز و زحمتکش تقاضا کرد که کودهای مورد نیاز خود را صرفا از شبکه رسمی فروش به ویژه شبکه کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تهیه کرده و دستورالعمل های فنی ابلاغی را مورد توجه قرار دهند.

سهمیه سالانه کودهای شیمیایی یارانه ای استان ها که توسط وزارت جهاد کشاورزی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ابلاغ میگردد در سال ۱۴۰۰ برای استان قم ۱۷۵۳۵ تن بوده است که علیرغم تمامی مشکلات و محدودیت های موجود بیش از صد درصد برنامه ابلاغی معادل حدود ۱۸ هزار تن توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین و تدارک شد.