اجرای طرح بیمه ‌نامه های منازل مسکونی در قم

مدیرکل شرکت سهامی بیمه ایران استان قم گفت: در حال رایزنی با استانداری و شهرداری هستیم تا تمام منازل مسکونی را در قم بیمه کنیم و این طرح به صورت کنسرسیومی توسط شرکت های بیمه پوشش داده شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،علی قطبی راوندی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که […]

مدیرکل شرکت سهامی بیمه ایران استان قم گفت: در حال رایزنی با استانداری و شهرداری هستیم تا تمام منازل مسکونی را در قم بیمه کنیم و این طرح به صورت کنسرسیومی توسط شرکت های بیمه پوشش داده شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،علی قطبی راوندی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت «هشتادوششمین سالروز تأسیس بیمه ایران» برگزار شد از تلاش برای اجرای طرح بیمه‌نامه منازل مسکونی در قم خبر داد و اظهار داشت: در حال رایزنی با استانداری و شهرداری هستیم تا تمام منازل مسکونی را در قم بیمه کنیم و این طرح به صورت کنسرسیومی توسط شرکت های بیمه پوشش داده شود.

قطبی راوندی با تأکید بر اینکه دولت به دنبال اجرای بیمه حوادث همگانی است، افزود: بعد از حوادثی نظیر سیل و زلزله، کسانی که بیمه‌نامه داشتند خسارت‌های خود را دریافت و سریعاً منازل را بازسازی کردند.

وی با بیان اینکه مردم باید مراقب اموال و سرمایه خود باشند و آنها را بیمه کنند، تصریح کرد: مدتی قبل که مجتمع مسکونی «سحر» در قم آتش گرفت، متأسفانه بسیاری از خودروها و منازل بیمه نبودند. از ۷۰ وسیله نقلیه‌ای که آتش گرفت، ۶۰ خودرو بیمه نبود و بسیاری از منازل هم بیمه حداقلی داشتند.

وی افزود: بیمه ایران در سال ۱۳۳۶ در استان قم افتتاح شد و در حال حاضر با ۱۳۲ نماینده حقیقی و حقوقی و کارگزار و نماینده‌های بیمه زندگی فعالیت دارد و در حال حاضر با دو شعبه به ارائه خدمات شهروندان می‌پردازد.

مدیرکل شرکت سهامی بیمه ایران استان قم تصریح کرد: خدمات بیمه ایران در زمینه بیمه‌های زندگی و غیرزندگی شامل بیمه اشخاص، اتومبیل، آتش سوزی، باربری، مهندسی و مسئولیت می‌شود..

قطبی راوندی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اصحاب رسانه از «کرونا» و «تحریم‌های ظالمانه» به عنوان دو چالش پیش روی صنعت بیمه یاد کرد و گفت: اولین بیمه‌ای که مورد تحریم قرار گرفت، بیمه ایران بود و امروز مشکلات اقتصادی، صنعت بیمه را هم تحت تأثیر قرار داده است.

وی رسالت اصلی بیمه ایران را «تأمین امنیت و آرامش برای مردم» عنوان کرد و افزود: تمام شهروندان اهمیت صنعت بیمه را در زندگی حس کرده‌اند و بعد از خدای متعال، تنها چیزی که بعد از حوادث به افراد امید می‌دهد «بیمه نامه» است.

مدیرکل شرکت سهامی بیمه ایران استان قم در ادامه به بیان ارائه گزارشی از عملکرد این بیمه در استان پرداخت و گفت: سال گذشته، مبلغی بالغ بر ۱۴۸ میلیارد تومان حق بیمه دریافت کردیم و ۱۱۷ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردیم که از این مبلغ، ۱۰۴ میلیارد تومان مربوط به خسارت‌های اتومبیل است.

قطبی راوندی افزود: در تصادفات رانندگی، اگر راننده مقصر بخواهد خسارت بگیرد باید گواهی‌نامه داشته باشد.

وی همچنین به صدور ۸۰۱ هزار فقره بیمه‌نامه طی سال ۹۸ اشاره کرد و از رشد ۳۳ درصدی حق بیمه خبر داد.

مدیرکل شرکت سهامی بیمه ایران استان قم در ادامه تصریح کرد: طی شش ماه نخست سال جاری، حدود ۹۶ میلیارد تومان حق بیمه داشتیم و ۵۶ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده که از این مبلغ، ۳۷ میلیارد تومان به خسارت‌های اتومبیل اختصاص داشت.

قطبی راوندی افزود: طی شش ماه نخست سال، ۴۱۹ هزار بیمه‌نامه از شرکت بیمه ایران استان قم صادر شده و رشد حق بیمه نیز با افزایش ۴۰ درصدی مواجه شده است.

وی تصریح کرد: شرکت بیمه ایران استان قم در بخش تحقق اهداف شش ماهه توانست رتبه دوم را در سطح کشور بدست آورد.

مدیرکل شرکت سهامی بیمه ایران استان قم افزود: با دستگاه‌های مختلف استان نظیر راهور، شهرداری، دادگستری و پزشکی قانونی تعامل بسیار خوبی داریم و صنعت بیمه آماده فرهنگ‌سازی در بحث پیشگیری از وقوع جرم است.

قطبی راوندی همچنین از رشد حق بیمه ۷۲ درصدی در بخش آتش‌سوزی خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت مشاغل صنعتی در استان، بیمه آتش‌سوزی مسئله ضروری است و ما در پرونده‌هایی، بیش از ۲۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: طی شش ماه نخست سال جاری، حق بیمه بدنه ۴۳ درصد، حق بیمه عمر ۷۰ درصد و حق بیمه مسئولیت ۳۹ درصد رشد داشته است.