اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی “فتح یک” در قم

فرمانده انتظامی استان قم از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی “فتح یک” در شهر قم خبر داد که طی ۷۲ ساعت گذشته در دو بخش پنهان و آشکار اجرا شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار “سید محمود میر فیضی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در این طرح […]

فرمانده انتظامی استان قم از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی “فتح یک” در شهر قم خبر داد که طی ۷۲ ساعت گذشته در دو بخش پنهان و آشکار اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سردار “سید محمود میر فیضی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در این طرح ۳۸۳ نفر اوباش،مزاحم نوامیس،سارق، اتباع خارجی،مفسدان اخلاقی، دارندگان سلاح ، فروشندگان مواد مخدر و معتاد متجاهر دستگیر شدند.

وی بیان داشت: ۸ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت نیز توقیف و ۵ قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف شد.

سردار میرفیضی ابراز داشت: کشف ۱۲۱ هزار و ۳۰۰  نخ سیگار و ۵۰۹ بسته تنباکوی قاچاق،۱۶ هزار و ۵۳۴ دلار و ۴۶ هزار و ۵۰۰ دینار ارز قاچاق، ۲ دستگاه شوکر برقی، یک دستگاه تونفا،۵۰ تیغه آلات و ادوات ارتکاب جرم اعم از چاقو، قمه ، قداره ، کشف مقادیری موادمخدر و امحاء ۲۲۰ عدد بوته گیاه غیر مجاز از دیگر نتایج این طرح بوده است.

فرمانده انتظامی استان اعلام کرد:  در طول اجرای این طرح ۱۸۳ عدد اقلام ضد فرهنگی کشف و بیش از۱۰۰ مورد احکام قضائی اجرا و ۳۱ واحد صنفی متخلف پلمب و ۵۳ مورد نیز اخطار پلمب  صادر شد.

///////////////

جایگاه رفیع ناجا در نظام جمهوری اسلامی ایران / از آدم های نالایق و ناشایست چهره سازی نشود

تولیت مسجد مقدس جمکران در دیدار با سردار “سیدمحمود میرفیضی” فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به تلاش های شبانه روزی کارکنان نیروی انتظامی در حفاظت و حراست از امنیت کشور،گفت: نیروی انتظامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه رفیعی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام” محمد حسین رحیمیان” با تاکید بر حفظ ارزش ها و هنجارهای اسلامی و انقلاب در قم،اظهار داشت: قم نماد و قطب فرهنگی کشور است و ضرورت دارد همه دستگاه ها به صورت جهادی و انقلابی در این استان به ایفای نقش و وظایف خود بپردازند.

وی با اشاره به وحشیگری پلیس آمریکا و برخوردهای نژاد پرستانه با شهروندان آمریکایی، بیان داشت: کسانی که ژست متمدن بودن به خود می گیرند و دائما شعار آزادی حقوق شهروندی را سر می دهند امروز هر گونه ندای آزادی خواهی و ظلم ستیزی مردم مظلوم خود  را خفه می کنند و مردم را زیر مشت و لگد می گیرند.

حجت الاسلام رحیمیان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: نباید از آدم های کثیف و ناشایست الگوسازی شود و به عنوان چهره های مقبول به جامعه معرفی شوند.

وی از برخی دستگاه ها که در انجام تکالیف و وظایف خودشان در حوزه فرهنگی و عفاف و حجاب سستی و اهمال کاری می کنند، انتقاد کرد و عنوان داشت: الان در شرایط جنگ سایبری و فضای مجازی با دشمنان هستیم و تمام دشمنان در این جنگ علیه جوانان و ارزش های اسلامی و انقلابی ما با هم متحد شده اند .

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان خاطره ای در رابطه با انجام فریضه ای در یکی از مقرهای پلیس، گفت: در چند سال قبل که برای مسافرت به یکی از استان های جنوبی سفر می کردم در مسیر راه هنگام اذان ظهر برای اقامه نماز اول وقت به یکی از مقرهای پلیسی مراجعه کردم و از افسر نگهبان آن یگان سوال کردم آیا در این مقر

جایی برای نماز خواندن است ؟ وی بلافاصله ضمن احترام و اکرام اینجانب گفت بله حاج آقا، اتفاقاً ما هم منتظر بودیم که یک طلبه ای بیاید تا نماز اول وقت را به ایشان اقتدا کنیم، وقتی وارد نمازخانه آن مقر شدم واقعا اشک شوق در چشمانم حلقه زد و به خاطر اینکه مقرهای پلیس دارای نمازخانه مجهز و زیبا هستند خدا را شکر کردم چون بنده مقرهای پلیس قبل از انقلاب را نیز دیده بودم و این پلیس اسلامی را از دستآوردهای انقلاب اسلامی می دانم.

وی در بخش پایانی سخنان خود از نامگذاری برخی اماکن ( مغازه ها و ساختمان ها) اظهار نگرانی کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد نامگذاری برخی اماکن در شهرهای بزرگ هستیم که این نامگذاری با هنجارها و ارزش های اسلامی منافات دارد و بایستی دستگاه های مسئول به این موضوع رسیدگی کنند.

فرمانده انتظامی استان قم نیز در ابتدای این دیدار طی سخنانی به ارائه برنامه های خود در حوزه ماموریتی استان قم پرداخت و اظهار داشت: اجرای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، اجرای دستورات سلسله مراتب فرماندهی و هوشمندسازی شهری از اهم برنامه های این فرماندهی در زمان مسئولیتم در استان قم می باشد.

سردار میرفیضی افزود: در راستای توسعه و تامین نظم و امنیت عمومی ضمن تعامل با همه دستگاه های دولتی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و اقشار اجتماعی نیز بهره خواهیم گرفت و از فرصت های پیش آمده حداکثر استفاده بعمل خواهد آمد.

وی به نقش پلیس جامعه محور برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم اشاره کرد و ادامه داد: توجه به ایجاد و تقویت و توسعه نقش مردم در پیشگیری از وقوع جرایم در تامین امنیت در قالب شورای معتمد پلیس ” امنیت محله محور” از الزامات پلیس جامعه محوری می باشد و در این راستا حداکثر بهره برداری در این حوزه ها بعمل خواهد آمد .

فرمانده انتظامی استان بیان داشت: مردم سرمایه اجتماعی پلیس هستند و برای تحقق این مهم، ارتباط بیشتر و هدفمندتری با اقشار اجتماعی در دستور کار می باشد.

سردار میرفیضی اضافه کرد: همه اقدامات انتظامی برای ایجاد و ارتقاء سطح احساس امنیت و رضایتمندی مردم است و لازم است به فرهنگ سازی در حوزه های پیشگیری از جرایم توجه ویژه ای شود.