معاون سواد آموزی قم در هشتمین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان قم :

آموزش افراد بی سواد و کم سواد در روستاها توسط دهیاران و کارمندان

معاون سواد آموزی استان از فراخوان جذب دهیاران وکارمندان دولت به ویژه آقایان جهت آموزش افراد بی سواد و کم سواد در گستره محلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، همزمان با برگزاری هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم ، شورای پشتیبانی سواد آموزی در سالن امام رضا (علیه السلام ) ساختمان فرمانداری به ریاست آقای حیدری فرماندار و ریاست شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان قم  نیز تشکیل گردید .

محمد رضا قاسمی نیا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش  استان قم در این جلسه به برخی مشکلات جذب سواد آموز اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر برای جذب آموزش دهنده محدودیت های قانونی وجود دارد  و از یک سو تعدادی از آموزش دهنده ها جذب آموزش ابتدایی شده اند و مشکلات دیگری چون دوری راه و سختی رفت و آمد آموزش دهندگان که عمدتا خانم هستند که باعث شده است آن طور که مطلوب ما می باشد ،افراد بی سواد روستا ها تحت پوشش سواد آموزی قرار نگیرند .

 قاسمی نیا خاطر نشان کرد: طبق دستورالعمل های ارسال شده از سازمان نهضت سوادآموزی ،  اولویت   به کار گیری نیروی انسانی در سواد آموزی دعوت به همکاری  نیروهای رسمی دولتی نظیر دهیاران و سایر کارمندان بخشداری ها ، مراکز بهداشتی درمانی روستاها و …. می باشد .

معاون سواد آموزی قم با اشاره به مشکلات رفت و آمد آموزش دهندگان به روستاها اظهار کرد: ضرورت دارد برای آموزش دهندگانی که از شهر به روستا می روند ،تشویقات وتسهیلات   ویژه ای نظیر پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، سبد های معیشتی و هزینه سفر به مشهد مقدس از منابع خودیاری ، خیرین و دهیاری ها  و …. در نظر گرفته شود وبه ویژه کارمندان آقا باید به میدان فعالیت های سواد آموزی وارد شوند.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت : اجرای طرح خود آموز یکی از مهم ترین و بهترین طرح ها و شیوه های سواد آموزی می باشد که لازم است در روستاها و شهرها اطلاع رسانی گسترده انجام شود، و راهی برای برون رفت روستاییان  عزیز از ورطه بی سوادی می باشد.