به‌منظور پیشگیری از سرقت تجهیزات برق صورت گرفت؛

آغاز فعالیت پلیس یاران برق در قم

فعالیت پلیس یاران برق به‌منظور پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق در قم آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، مهندس سید محمد ارجمند زاده در مراسم آغاز به کار فعالیت پلیس یاران برق به‌منظور پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق استان در سخنانی اظهار داشت: هرساله در تابستان مصرف برق به‌واسطه استفاده از وسایل سرمایشی رشد فزاینده ای دارد که بر همین اساس وزارت نیرو و شرکت های زیرمجموعه برای عبور از این شرایط بحرانی و پیک بار شبکه برق تمهیدات و برنامه های متنوعی را در دستورکار خود قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در پیک مصرف به دلیل خاموشی‌های مکرر و بدون برنامه به‌ویژه در بخش خانگی نارضایتی‌هایی زیادی وجود آمد.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت نیرو برای عبور از پیک مصرف در تابستان امسال گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و صد برنامه عملیاتی که از شهریور سال گذشته شروع شد در تلاش هستیم که سال جاری را بدون اعمال خاموشی به‌ویژه در بخش خانگی سپری کنیم.

وی یادآور شد: برنامه‌های مختلفی در بخش‌های خانگی، صنعتی، کشاورزی و اداری تدوین‌شده تا با اعمال مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف عبور از پیک‌بار تابستان محقق شود.

ارجمند زاده همچنین هدف از فعالیت پلیس یاران برق را نیز جلوگیری از سرقت تجهیزات برق اعلام کرد و گفت: یکی از عواملی که باعث قطعی، خاموشی و نارضایتی مردم می‌شود بحث سرقت تجهیزات است.

وی تأکید کرد: سرقت تجهیزات علاوه بر قطع جریان برق، باعث وارد شدن خساراتی بعضاً غیرقابل‌جبران به مشترکین می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قم با بیان اینکه جلوگیری از سرقت تجهیزات، استمرار برق در شبکه و رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت، ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم با همراهی پلیس یاران برق ضمن جلوگیری از ایجاد خسارت به مردم و شرکت توزیع، بتوانیم برق پایداری را تأمین و رضایت حداکثری مردم را جلب کنیم.

سرهنگ عبدالهیان نیز در این مراسم با اشاره به ثبت آمار بالای موارد سرقت تجهیزات برق در یک سال گذشته گفت: سرقت این تجهیزات ضمن ایجاد خسارت به اموال عمومی، نارضایتی شهروندان را به وجود می‌آورد که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور جلوگیری از سرقت‌ تجهیزات برق گشت‌های پیشگیرانه در مناطق مختلف شهر به مدت دو ماه به صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شود.