پیش بینی افزایش سفر مردم به قم در نوروز ۹۸

استاندار قم، ضمن پيش بيني افزايش سفر به قم در نوروز ۹۸، خواستار آمادگي دستگاه هاي دولتي و تدارك امكانات لازم براي ميزباني شايسته از زائرین و مسافران نوروزي شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم دكتر بهرام سرمست استاندار قم در ششمین جلسه ستاد تسهیلات زائرین و […]

استاندار قم، ضمن پيش بيني افزايش سفر به قم در نوروز ۹۸، خواستار آمادگي دستگاه هاي دولتي و تدارك امكانات لازم براي ميزباني شايسته از زائرین و مسافران نوروزي شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم دكتر بهرام سرمست استاندار قم در ششمین جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم، با بیان لزوم آماده سازی بستر خدمت رسانی به زائرین و مسافرین در ایام نوروز، گفت: بازدید سرزده از مراکز خدمات رسانی در دستور کار است و با هرگونه کم کاری برخورد خواهد شد.
استاندار قم با تأکید بر برنامه ریزی بر ساماندهی ورودی های شهر در این ایام، اضافه کرد: شرایط عمومی شهر و استان باید بگونه ای باشد که خاطره خوشی از سفر  به قم برای زایرین و مسافرین ایجاد شود.
سرمست با اشاره به پپيش بيني افزايش سفرها به قم در نوروز امسال تصریح کرد: این افزايش به دلایلی چون افزایش گرایش های معنوی و اقبال مردم به اماکن مذهبی و نیز افزایش سفرهای داخلی بواسطه افزایش نرخ ارز ، ایجاد خواهد شد.
وی همچنین به تفاوت های نرخ ارز در کشورهای همسایه و تسهیلات ویژه گردشگران خارجی اشاره كرد و ادامه داد: با توجه به حذف روادید بین دو کشور ایران و عراق، در سال آتي تعداد گردشگران خارجی به ویژه در بحث گردشگری زیارتی و گردشگری سلامت بیشتر خواهد شد.
استاندار قم اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان را موظف به نظارت مستمر بر ظرفیت اسکان  در تاسیسات گردشگری نمود و بیان داشت: ضمن تأمین فضاهای اسکان مسافرین در محل های مشخص، فضاهای مناسبی برای استقرار چادر های مسافرتی در نظر گرفته شود تا در صورت لزوم برای برپایی چادر توسط مسافرین پیش بینی های لازم انجام شده باشد.
سرمست در پایان ضمن تأکید بر نظارت کمیته های مختلف بر نحوه تأمین مایحتاج شب عید در بازار، خواستار اهتمام برای کنترل قیمت ها و واقعی شدن نرخ اجناس شد.