“پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي فضاي مجازي”

رئيس پليس امنيت عمومي استان قم گفت: پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي فضاي مجازي نيازمند توجه بيشتر والدين به رفتار فرزندان خود در اين حوزه است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ”پيام کاوياني”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: نظارت والدين بر فعاليت فرزندانشان مهمترين عامل جلوگيري از مواجه شدن […]

رئيس پليس امنيت عمومي استان قم گفت: پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي فضاي مجازي نيازمند توجه بيشتر والدين به رفتار فرزندان خود در اين حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ”پيام کاوياني”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: نظارت والدين بر فعاليت فرزندانشان مهمترين عامل جلوگيري از مواجه شدن آن ها با تهديدات فضاي مجازي و ضربه خوردن کانون گرم خانواده اصيل ايراني‌ است.

وی افزود: تهديدات فضاي مجازي مي‌تواند زيان‌هاي جدي ‌براي فرزندان به همراه داشته باشد و حتي خانواده‌ها را نيز درگير کند.

رئيس پليس امنيت عمومي استان قم افزود: رسانه‌هاي نوين تعاملات فرد به فرد يا رو در رو را کاهش مي‌دهند و توجه افراد خانواده را از همديگر و اهداف زندگي واقعي منحرف مي‌کنند.

وي گفت: پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي نيازمند توجه والدين به رفتار فرزندان است و والدين بايد به کودکانشان حس اعتماد را در استفاده از فضاي مجازي القاء کنند.

سرهنگ کاوياني با بيان اينکه فضاي مجازي بر همه زندگي افراد سيطره پيدا کرده‌ است، بيان داشت: روابط بين والدين و فرزندان بسيار مهم‌تر از تمرکز والدين بر موبايل و کامپيوتر آن ها است.

رئيس پليس امنيت عمومي استان قم، اعتياد اينترنتي، افسردگي و بي بند و باري را از ديگر تهديدات فضاي مجازي برشمرد و افزود: كاربران بايد با برنامه دقيق و مدون از فضاي مجازي و بازي­‌هاي رايانه‌­اي استفاده كنند و مراقب باشند تا نه تنها در دام اعتياد فضاي مجازي نيفتند بلكه از مشكلات جسمي و روحي آن در امان باشند.

وی معطوف شدن کاربران به جذابيت شبکه‌­هاي اجتماعي را مانع رشد علمي جامعه دانست و فرمود: اين جذابيت ها به صورت پوشالي توسط دشمنان قسم خورده جمهوري اسلامي ايران طراحي شده تا مانع از رشد علمي افراد شود .

سرهنگ کاوياني با اشاره به اينكه خانواده‌­گريزي از عوارض استفاده نادرست فضاي مجازي است گفت: شبکه­‌هاي اجتماعي و برخي از نرم‌افزارهاي گوشي­‌هاي تلفن همراه نوعي برنامه­‌ريزي براي تأثير بر نسل جوان است.