وحدت وهمدلی در میان هیاهوهای سیاه و تنگناهای کرونا،یک ایران اتحاد

اواخر پاییز سال ۱۳۹۸ را خوب به خاطر داریم. تصاویر عجیبی از شهر ووهان چین که رسانه های محلی به سراسر جهان مخابره می کردند، حکایت ترس و دلهره از اتفاقی داشت که کمتر کسی باور بر همه گیری آن تصاویر در آینده ای نزدیک در سراسر جهان داشت. خیلی زود کشور ماهم همانند نقاط […]

اواخر پاییز سال ۱۳۹۸ را خوب به خاطر داریم. تصاویر عجیبی از شهر ووهان چین که رسانه های محلی به سراسر جهان مخابره می کردند، حکایت ترس و دلهره از اتفاقی داشت که کمتر کسی باور بر همه گیری آن تصاویر در آینده ای نزدیک در سراسر جهان داشت. خیلی زود کشور ماهم همانند نقاط دور و نزدیک، درگیر این ویروس منحوس و منفور شد و این بار، به جای دیدن تصاویر قرنطینه ووهان، در اسفند ماه، شاهد  افزایش چشمگیر بستری بیمارستان های کشور،  تعطیلی کسب و کارها، و موجی عجیب از اخبار سیاه و  دردناک و درعین حال صحیح به گو ش رسید. در این میان ، و در تلخی ایام،  اتفاقات شیرین هم دیده شد که ارزشمندی آنها، نیاز به سطر ها و مقاله ها و کتاب ها و مستندها دارد. همدلی و همیاری و همراهی قشر های مختلف جامعه، بار دیگر نشان از اتحاد و اعتبار ایران عزیزمان بود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،وحدت وهمدلی در میان هیاهوهای سیاه و تنگناهای کرونا یکی از عواملی بود که باعث شد این بیماری کشور وملت مارا زمینگیر نکند.در این مقاله سعی شده به برخی از عوامل این موفقیت ها اشاره شود: یکم . بیش از یکسال از حضور ویروس منحوس و منفور کرونا بر جامعه جهانی و ایران عزیزمان می گذرد. در این مدت سخت و گاهی طاقت فرسا،  صحنه هایی جانکاه، غروب هایی غیر باور، دردهایی سهمگین و جدایی هایی  ناباورانه را دیده ایم و شنیده ایم. اوضاع در پیک های پی در پی ، سخت تر و تاب تحمل کمتر شد. جدای مبحث انسانی و خسرانی که از داغ رفتگان بر دل ماندگان ماند، خسران عظیم و عریض اقتصادی بر کسب و کارها و بالاخص  صاحبان مشاغل خرد مستولی شد که در اوایل شروع کرونا و با تعطیلی های گسترده شهرها، بازارها، بازارچه ها، مغازه ها و فروشگاه ها، زخم های اقتصادی دوچندان نمود کرد و جمعیتی گسترده را تا مرز های زمین گیر شدن پیش برد. عدد زیادی از کارگران و کارمندان بخش خصوصی هم به دنبال تعطیلی صاحبان کار، مجبور به خانه نشینی شدند و این شرایط روز به روز دشواری هایش نمایان تر می شد.

دوم. در میان هیاهوهای سیاه و تنگناهای شروع موج اول کرونا، فرمایشات  ارزشمند مقام معظم رهبری درخصوص مساوات و همدلی فتح بابی شد بر چیدن غبار  دردهای اقتصادی خانوارهای ضعیف جامعه که با همراهی مردم عزیز کشور و  مدیریت ارگان های و نهادهای پیشرو در این امر مقدس، کمی از تلخی خانه نشینی ها و سفره های خالی را بکاهد. پیش از شروع این جریان ارزشمند هم، جامعه شاهد و ناظر همدلی دلسوزانه و جانفشانی فداکارانه کادر درمان کشور بودند که این خود، بذل امید و قوت قلبی بود بر تن دردناک جامعه. شاهد صحنه هایی از کادر درمان بودیم و هستیم که سالها، در کتاب های متعددی می توان از آنها نوشت و آنها را ستود. اتفاق خوش قد و بالای دیگری که در کشور رقم خورد، حضور نیروهای جهادی، نیروهای مردمی و طلاب داوطلب، برای همراهی کادر درمانی کشور بود که با دستانی خالی ولی همتی عظیم وارد میدان عمل شدند تا  همراه گوشه ای از زحمات  این عزیزان شوند.

سوم. و اما یکی دیگر از اتفاقات شیرین و ارزشمند دوران تلخ کرونا، حضور  باصلابت یکی از ارگان های کشور در کنار مردم بود که در هیچ دوره ای، هفته ای و روزی از تعطیلات پیک های کرونا، برای دقیقه ای تعطیل نشد و در خدمت مردم عزیز کشور ماند. “شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران”یکی از ارگانهایی که کمتر در هیاهوی تبلیغات بود و بنای هم و غم خود را در عمل کردن  نهاد تا بتواند  به اندازه خود ،گره  ای از مشکلات اقتصادی صاحبان کسب و کار بردارد و تاثیری در التیام زخم های برجامانده ی این قشر را داشته باشد. در روزهایی که شعار جهانی “در خانه بمانیم” در کشور ما هم عملیاتی شد، رابط میان تولیدکننده و مصرف کننده شرکت پست بود که با تمام ظرفیت خود در میدان حاضر شد و به گواه مخاطبان اش که شامل اکثریت مردم کشور می شوند، توانست میلیون های بسته پستی را در این ایام با کمترین خطای ممکن جابجا کند  و رکورد های ماندگاری از خدمت رسانی را ثبت نماید. با تعطیلی فروشگاه ها و عدم مراجعه مستقیم مردم به آنها، افزایش چشم گیر و غیرقابل باوری در ترافیک مرسولات پستی در کشور و دیگر کشورهای جهان شاهد بودیم که مجموعه نیروی انسانی کارآزموده شرکت ملی پست  ایران بالاخص در بخش نامه رسانی، یکدل شدند تا همدلانه و با تمام وجودشان در این مدت به بهترین شکل ممکن خدمات رسانی کنند. یکی از صحنه های زیبایی که  میتوان در این مدت هر روز  در ادارات پست کشور  شاهد آن بود، همدلی و همراهی همکاران آن مجموعه است، مانند صحنه های کمک نامه رسانها به یکدیگر برای بستن بسته های ارسالی که از ناب ترین اتفاقات این مجموعه است. از اسفندماه سال ۹۸ حجم عجیبی از مرسولات پستی در کشور در حال جابجایی است و این نشان از خاموش نشدن بخش اقتصادی و چرخیدن کسب و کار های مردم عزیز است و این مهم، نشات گرفته از کار ارزشمند پرسنل شبکه ملی پست است. متاسفانه در این ایام ، تعداد زیادی از کارکنان این شبکه درگیر بیماری شدند  و دردناک آنکه تعدادی از آنها که از پرسنل خدوم و ارزشمند پست کشور بودنددر راه خدمت رسانی  در این ایام به درجه رفیع شهادت نائل آمدند .

چهارم.به یقین، روزهای تلخ کرونا رخت از جهان و کشورمان بر می بندد و ایام خرم رهایی از آن فرا میرسد. در این میان به یادگار،  صحنه های جاویدانی می ماند که برای همیشه در یادها و جانها باقیست. از خودگذشتگی های کادر درمان، همیاری گروه های جهادی و طلاب داوطلب برای یاری رسانی، مشارکت و همدلی مردم عزیز مان برای سفره های هموطنان بی بظاعت، نقش  شبکه ملی پست کشور در همراهی کسب و کارها و برقرار نمودن پل ارتباطی شان با مردم و تلاش های ارزشمند دیگری که در این مدت رقم خورد و ماندگار شد. امید است هرچه زودتر این ایام به سر آید  و لبخند بر پیکر جامعه بازگردد.

زهراحاج رضایی