همایش معرفی طرح ” ناظریک” در قم برگزار شد

جانشین فرماندهی انتظامی استان از همایش یک روزه معرفی طرح “ناظر یک” در استان با مشارکت پلیس و ستاد احیای رامر به معروف و نهی از منکر در استان، خبرداد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” صیاد درویشی” اظهار داشت: در این همایش ۱۷۰ نفر از مرتبطین […]

جانشین فرماندهی انتظامی استان از همایش یک روزه معرفی طرح “ناظر یک” در استان با مشارکت پلیس و ستاد احیای رامر به معروف و نهی از منکر در استان، خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” صیاد درویشی” اظهار داشت: در این همایش ۱۷۰ نفر از مرتبطین تایید شده ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان به عیون سامانه اضاف شده و پیرامون نحوه مشارکت در این طرح مورد آموزش قرار گرفتند.

وی در ادامه به تشریح طرح ناظر و اهمیت و جایگاه آن در عملیاتی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اثربخشی طرح های مشترک نیروی انتظامی و ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر را که از سال جاری در ابعاد کیفی و کمی گسترش یافته از دید عموم مردم و ذی نفعان امنیت مثبت ارزیابی کرد.

سرهنگ درویشی ادامه داد: علی‌رغم اینکه پلیس قم در حوزه امنیت اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی و به تعبیر دیگر امنیت عمومی وضعیت قابل قبولی را در سطح استان دارد، اما همچنان با شاخص‌های امنیت اخلاقی در تراز شهر مقدسی همچون قم فاصله دارد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اضافه کرد:جایگاه دینی و مرجعیت در استان قم و به تبع آن جایگاه فرهنگی استان ایجاب می کند حتی یک نفر  فرد نابهنجار در حوزه اخلاقی برای استان،زیاد تلقی شود.

سرهنگ درویشی بیان داشت: امر به معروف و  نهی از منکر یک وظیفه همگانی است  ولی انتظار از پلیس و تمامی دستگاه های مرتبط به عنوان پیشگامان این عرصه بیشتر است و این دغدغه برای مردم،علما،مسئولان و تمام کسانی که در شهر مقدس قم زندگی می کند، وجود دارد.

وی ابراز داشت: قطعاً در کنار همدلی،هم افزایی، تعامل با یکدیگر، پشتیبانی، حرکت در مسیر قانون  و آموزه های دینی می‌تواند ما را به آن هدف آرمانی برساند و این شکاف را بین انتظار آرمانی و وضعیتی که هم اکنون در استان وجود دارد، به حداقل برساند و وضعیت مطلوبی را در حوزه امنیت اخلاقی و فرهنگی برای مردم شریف استان قم، رقم بزند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان ابراز داشت: بایستی همه اقدامات در مسیر قانون و دستورالعمل ها و شاخص های دینی باشد، بیش انگاری و  کم انگاری آسیب زا است و باید از آنها پرهیز کرد.

وی عنوان کرد: قطعاً ارزش های دینی در جامعه نسبت به افراد رعایت می شود و همین امر که باعث شده تا  آسیب پذیری ها و تعارضات در ماموریت ها کمتر و حتی به صفر برسد.

سرهنگ درویشی تصریح کرد: اقدامات در حوزه امر به معروف و نهی از منکر  بایستی به صورت گسترده و همه گیر باشد تا بتوان نتایج آن را در سطح استان به صورت ملموس مشاهده کرد و البته شواهد و قرائن نشان می‌دهد که این اثربخشی ها  ملموس بوده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به راه اندازی طرح سامانه ناظر در ناجا، بیان داشت: اعضای این طرح و سامانه در مرحله اول آن خود کارکنان پلیس بودند و در مرحله بعدی لازم بود که از اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم که در این رابطه از استقبال و حضور پررنگ دوستداران این عرصه تقدیر و تشکر می کنم .

وی اعلام کرد: با مشارکت همه دستگاه‌ها، بر تعداد این افراد اضافه و از طریق ستاد مربوطه گزینش و وارد این چرخه شدند، کسانی که ذینفع امنیتی هستند به این نکته اذعان دارند که این طرح‌ اثربخش بوده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان هدف از راه اندازی طرح ناظر یک را این گونه اظهار داشت: طرح “ناظر یک” برای این است که در یک بازه زمانی کم، حجم گسترده ای از اقدامات را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر انجام دهیم که اثربخشی آن نیز بیشتر باشد، آمارها نشان دهنده موفقیت آمیز بودن این طرح است .

وی گفت: تلاش خواهیم کرد با تعاملی که با سایر دستگاه های مرتبط داریم ، از افراد آشنا،مسلط و افرادی که به قوانین در محیط کاری خودشان تسلط دارند، استفاده کنیم تا بتوانند کار را در مجرای قانونی و آموزه‌های دینی دنبال کنند این می طلبد برای این که بتوانیم آن اهداف را دنبال کنیم، استمرار، دقت و مشارکت جدی را  به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان اعمال کنیم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک مبارک رمضان، و اقدامات نیروی انتظامی در ماه میهمانی خدا، تاکید کرد: مسئولیت پلیس در ماه مبارک رمضان سنگین تر است از طرفی باید تلاش کنیم که در این ماه نهایت فیض را ببریم و از طرف دیگر محیط را برای شهروندان آماده کنیم که بتواند عبادات شان را به نحو احسن و در کمال آرامش انجام دهد.