هشدار پلیس: مردم مراقب کلاهبرداران تلفني باشند

رئيس پليس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم گفت: با توجه به آغاز سال جديد، برخي افراد سودجو و کلاهبردار در تماس تلفني با مردم، آن ها را به بهانه هاي مختلف پاي دستگاه هاي خودپرداز بانک ها کشانده و کلاهبرداري مي کنند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ ” علي […]

رئيس پليس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم گفت: با توجه به آغاز سال جديد، برخي افراد سودجو و کلاهبردار در تماس تلفني با مردم، آن ها را به بهانه هاي مختلف پاي دستگاه هاي خودپرداز بانک ها کشانده و کلاهبرداري مي کنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ ” علي موالي” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در سال جديد عده اي سودجو که غالبا از فن بيان بالايي برخوردار هستند، طي تماس با شهروندان آن ها را به عناوين مختلفي همچون برنده در قرعه کشي و … به پاي دستگاه هاي خودپرداز بانک ها کشانده و با فريبکاري حساب بانکي و اطلاعات حساب شان را سرقت مي کنند.

وي تاکيد کرد: براي دريافت پول هيچ نیازي به حضور افراد در جلوی دستگاه هاي خودپرداز بانک ها نيست و اين تماس ها قطعاً براي کلاهبرداری است.

رئيس پليس فتا استان گفت : در صورتی که پولی در حساب افراد نباشد با وارد کردن کارت به داخل دستگاه خودپرداز، مشخصات حساب بانکی شان طعمه سودجویان قرار گرفته و ممکن است پول هایی که از حساب های دیگری به سرقت رفته به حساب آن ها واریز و بعداً نيز در این مورد باید پاسخگو باشند.

سرهنگ موالي افزود: شهروندان از طریق سایت پليس فتا ناجا به نشانی www.cyber.police.ir مي توانند گزارشات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند .

////////////////////////////

کشف بیش از ۱۵ کیلوگرم تریاک در قم

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از کشف بیش از ۱۵ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۳ نفر قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “صیاد درویشی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: با رصد اطلاعاتی پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم بر عوامل اصلي تهيه و توزيع مواد مخدر، مشخص شد یک نفر قاچاقچی مواد مخدر قصد دارد مقاديري مواد مخدر را با استفاده از يک دستگاه خودروي کامیون “بنز” از مبداً یکی از استان های همجوار به مقصد قم منتقل کند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اعلام داشت: باهوشیاری ماموران خودروی مذکور شناسایی و توقیف و ۳ نفر در این رابطه بازداشت شدند.

سرهنگ درویشی ادامه داد: در بازرسی صورت گرفته از خودروی توقیف شده مقدار ۹ کیلو و ۹۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در قالب تعداد ۶ بطری پلاستیکی، کشف شد.

وی اضافه کرد: در بررسی های بعمل آمده، تحویل گیرنده مواد مخدر در استان نیز که با یک دستگاه خودروی سواری ” پراید” با راننده کامیون جهت تحویل گرفتن مواد مخدر همکاری داشت، در اقدام به موقع ماموران دستگیر و در بازرسی بدنی از وی مقدار ۶ کیلو و ۵۰ گرم مواد مخدر از نوع “شیره تریاک” کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان بیان داشت: در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده به مرجع قضائی معرفی که با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.