هشدار پليس قم در خصوص پيشگيري از سرقت

فرمانده انتظامي شهرستان قم در خصوص پيشگيري از سرقت منزل، اتومبيل و موبايل هشدارهايي را به همشهريان ارائه كرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “مرادحسین جعفریان” به منظور پيشگيري از سرقت منزل، اتومبيل، و موبايل از همشهريان خواست تا با رعايت نکات ذيل از سرقت آنها […]

فرمانده انتظامي شهرستان قم در خصوص پيشگيري از سرقت منزل، اتومبيل و موبايل هشدارهايي را به همشهريان ارائه كرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “مرادحسین جعفریان” به منظور پيشگيري از سرقت منزل، اتومبيل، و موبايل از همشهريان خواست تا با رعايت نکات ذيل از سرقت آنها توسط سارقان جلوگيري کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان قم گفت: براي پيشگيري از سرقت منزل از سيستم هاي هشدار دهنده و ضد سرقت استفاده کنيد و از سپردن کليد منزل به افراد نامطمئن خودداري کرده و آن را نزد کساني که مورد اعتماد و اطمينان هستند بگذاريد.

سرهنگ جعفریان افزود: درب و پنجره ها را قبل از ترک منزل کنترل و از قفل هاي ايمن و استاندارد استفاده کنيد و از بسته بودن درب ورودي پشت بام و کليه درب هاي داخلي ساختمان اطمينان کامل حاصل كنيد.

وي ادامه داد:‌ از نگهداري وجوه نقد زياد، اشياء قيمتي و اسناد و مدارک در منزل محل هايي كه سارقان به سهولت به آنها دسترسي پيدا مي كنند خودداري کرده و حتي المقدور در صورت نگهداري اين اشياء‌ در منزل از گاوصندوق هايي كه از استحكام لازم برخوردار است و داخل ديوار تعبيه و قابل جابجايي نمي باشند استفاده کنيد.

سرهنگ جعفریان از شهروندان خواست تا هنگام خروج از منزل از چراغ هاي تايمردار كه در زمان هاي متغير خاموش و روشن مي شود استفاده کنند وگفت: قبل از خروج از منزل هر گونه تردد و رفت و آمد افراد مشكوك و مظنون را به پليس اطلاع دهيد.

فرمانده انتظامي شهرستان قم در خاتمه يادآور شد: هنگام ورود به منزل در صورت مواجه شدن با صحنه سرقت ضمن حفظ خونسردي با پليس ۱۱۰ تماس گرفته تا اقدامات تخصصي توسط پليس انجام و انشاا… سارقان دستگير و مالباختگان به اموال مسروقه خود برسند.

کشف ۱۹تن خشکبار قاچاق در قم

فرمانده انتظامی استان قم گفت: با تلاش مضاعف پلیس امنیت اقتصادی استان در زمینه برخورد قاطع با قاچاق کالا، بیش از ۱۹تن خشکبار قاچاق از یک انبار کشف شد.

سردار “سید محمود میرفیضی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای برخورد مجدانه پلیس قم با خودروهای حامل کالای قاچاق، ماموران به یک دستگاه خودرو خاور در یکی از خیابان های مرکزی قم مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از خاور توقیف شده،مقدار ۶۶۰کیلو انواع بادام خارجی قاچاق کشف شد و مقرر بوده راننده آن ها را به یک انبار دپوی خشکبار تحویل دهد.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: با همکاري کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت از واحد صنفي مربوطه بازرسي که در مجموع بیش از ۱۹ تن خشکبار خارجی قاچاق شامل: ۴۴۰کيلو بادام هندي،۷ هزار و ۶۵۰کيلو عدس کانادايي ،۶هزار۲۴۰ کيلو تخمه آفتاب گردان چيني ،۱۷۵ کيلو پودر کاکائو اسپانيايي ،۳هزار و ۵۰۰کیلو کنجد هندي و ۳۷۵ کيلو دارچين چيني کشف و توقيف شد.

افزود: کارشناسان ، ارزش ریالی محموله را ۱۰میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سردار میرفیضی تصریح کرد :واحد صنفي با هماهنگي اداره کل تعزيرات حکومتي استان پلمپ و پرونده به مرجع رسيدگي کننده ارسال شد.