نمره بیست فرمانده انتظامی استان قم به رسانه ها

سردار فرمانده انتظامی استان قم گفت:کارنامه تعامل رسانه های استان قم با نیروی انتظامی نمره ۲۰ گرفته است وخوشبختانه رسانه های استان همواره یار ویاور پلیس بوده اند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سردار آقاخانی پیش از  ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قم برگزار شد، با […]

سردار فرمانده انتظامی استان قم گفت:کارنامه تعامل رسانه های استان قم با نیروی انتظامی نمره ۲۰ گرفته است وخوشبختانه رسانه های استان همواره یار ویاور پلیس بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سردار آقاخانی پیش از  ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه مباحث اخلاقی استان قم جرائم ۸درصد کاهش‌یافته است، اظهار داشت: کشف و توقیف ماهواره ۹۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴هزار و۵۸۱ خبر وگزارش در حوزه نظم وامنیت  در رسانه های استان درسال جاری  درج شده است،خاطر نشان کرد:کارنامه تعامل رسانه های استان قم با نیروی انتظامی نمره ۲۰ گرفته است وخوشبختانه رسانه های استان همواره یار ویاور پلیس بوده اند.

وی با بیان اینکه جرم قتل در سال ۹۷ با ۲۵ درصد و جرائم مهمه نیز ۱۱ درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: در مورد جرائم خاص یا وقایعِ مهمه وضعیت مناسبی نسبت به سال گذشته داریم که بیشتر این جرائم مهم در حوزه قاچاق بوده، ۹۳ درصد تصادفات استان قم نیز براثر بی‌توجهی رانندگان رخ‌داده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه امسال شعار پلیس نشاط بهاری و نظم و قانون‌مداری نام‌گذاری شده است، گفت: در سال جاری نزدیک به ۱۷ هزار نفر به مراکز مشاوره‌ای مراجعه و به‌صورت رایگان خدمات موردنیاز به آن‌ها ارائه‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری ۴۷۳ آموزش حضوری و پوشش قرار دادن ۱۵۳ هزار نفر که این رقم در سال آینده به سه برابر می‌شود از دیگر دستاوردهای نیروی انتظامی است.

آقاخانی از حفظ امنیت مالی و جانی مردم به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه پلیس یادکرد و گفت: والدین امسال باید مراقب بیشتری از فرزندان خود داشته باشند تا در چهارشنبه‌ آخر سال شاهد حادثه خاصی نباشیم.

وی با بیان اینکه هیچ صنفی حق فروش مواد محترقه را ندارد، یادآور شد: افراد سو جو، محرکان و لیدرهای چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات در حبس خواهند بود.

آقاخانی از اجرای طرح ناظر با مشارکت بیش از دو هزار ناظر مردمی و معتمد یادکرد و گفت: نسبت به عملکرد رانندگان در زمان رانندگی با مشارکت ناظران، نظارت متفاوتی خواهیم داشت و در صورت اقدامات ناهنجار نسبت به جریمه و توقیف وسایل نقلیه اقدام می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده جمعیت زائران شهر مقدس قم علاوه بر شهروندان این شهر، در نوروز ۹۸ دو برابر سال گذشته خواهد بود به همین علت افزایش دو برابری ایستگاه‌ها و واحدهای گشت پلیس را رقم‌زده‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به آغاز به کار قرارگاه نوروزی این نهاد عنوان کرد: در ایام نوروز طرح‌های ویژه در حوزه ترافیک به‌ویژه در شب سال‌تحویل و روز عید برای حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و هسته مرکزی شهر دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه نوروز ۹۸ جمعیت همیاران پلیس در قم به ۱۰۰ هزار دانش‌آموز می‌شود، تصریح کرد: طرح رزمایش راهور از ۲۵ اسفندماه سال جاری آغازشده و تا ۱۱ اسفندماه ۹۸ ادامه خواهد داشت.

آقاخانی با تأکید بر اینکه پلیس به دنبال مچ‌گیری از مردم نیست، مطرح کرد: رویکرد اصلی ما تذکر، آموزش و گرفتن دست مردم است اما مردم باید به اصول ایمنی در عرصه‌های مختلف توجه لازم را داشته باشند.

وی بر لزوم اهتمام نیروهای پلیس در افزایش رضایتمندی مردم تأکید کرد و گفت: ما باید ثابت کنیم که سرباز جمهوری اسلامی ایران هستیم و زیر چتر ولایت‌فقیه به مردم خدمت می‌کنیم که این مدال نوکری برای دنیا و آخرت ما کافی است.

گفتنی است، در این نشست از برترین‌های جشنواره امنیت و رسانه از جمله پایگاه خبری رهپویان قم  با اهدا هدایایی تجلیل به عمل آمد.