میزبانی از ۶۶ هزار زائر و توریست بین‌المللی طی هشت ماه

رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس بانوی کرامت از میزبانی بیش از ۶۶ هزار توریست و زائر بین المللی طی هشت ماه سال جاری یاد کرد و گفت: این آمار نسبت به همین مدت در سال گذشته افزایش یافته که نشان از افزایش استقبال زائران و توریست‌های بین‌المللی از حرم مطهر است. به گزارش پایگاه […]

رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس بانوی کرامت از میزبانی بیش از ۶۶ هزار توریست و زائر بین المللی طی هشت ماه سال جاری یاد کرد و گفت: این آمار نسبت به همین مدت در سال گذشته افزایش یافته که نشان از افزایش استقبال زائران و توریست‌های بین‌المللی از حرم مطهر است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، کمال ثریا اردکانی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: از اول فرودین‌ماه تا پایان آبان‌ماه امسال، اداره امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها میزبان بیش از ۶۶ هزار توریست و زائر بین‌المللی بوده است.

وی افزود: تعداد توریست‌ها و زائران بین‌المللی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روند افزایشی داشته است و توریست‌های بین‌المللی از بیش از ۸۰ کشور به قم سفر کرده‌اند که بیشتر آنان از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان، هلند، فرانسه، لهستان،‌ بلژیک، سوریه، چین، پرتغال و اتریش بودند.

اردکانی خاطرنشان کرد: ۴۳ درصد از توریست‌ها آقایان و ۵۷ درصد خانم‌ها بودند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۴۵ و ۵۵ درصد بوده است.

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم بانوی کرامت با اشاره به برنامه‌ریزی فرهنگی این اداره برای توریست‌ها و زائران خارجی تاکید کرد: در این مدت حدود ۱۸۰ نشست فرهنگی و دینی و دو هزار و ۲۰۰ تور حرم‌گردی برای توریست‌های بین‌المللی برگزار شده است.

اردکانی یادآور شد: بیش از ۵۱ هزار زائر بین‌المللی در قالب ۴۲۰ کاروان از خدمات حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها بهره برده‌اند که از سه زبان عربی، ‌اردو و آذری بوده‌اند.

وی افزود: این زائران از حدود ۴۵ کشور و بیشتر آن ها تابعه کشورهای عراق، پاکستان و آذربایجان بوده‌اند.

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۱۰ تور حرم شناسی و ۱۲۰۰حلقه معرفت برای زائران خارجی برگزارشده است.

وی یادآور شد: آمار زائران بین‌المللی ذکرشده نسبت به افرادی است که به دفاتر امور بین‌الملل مراجعه نموده‌اند و آمار واقعی زائران چندین برابر این آمار است.