معاون امور اقتصادی استانداری قم:تشویق و تنبیه کرونایی در انتظار اصناف

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از پیگیری همزمان طرح های تشویقی و ارائه تسهیلات به اصناف و واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا در کنار محرومیت اصناف متخلف از خدمات خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  فارس ، مهرداد غضنفری در نشست امروز ستاد مدیریت بحراناستان با اشاره به […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از پیگیری همزمان طرح های تشویقی و ارائه تسهیلات به اصناف و واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا در کنار محرومیت اصناف متخلف از خدمات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  فارس ، مهرداد غضنفری در نشست امروز ستاد مدیریت بحراناستان با اشاره به ابلاغ بسته های حمایتی و تشویقی اصناف و واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا بر اساس اختیارات استانی بیان کرد: البته در کنار این امر و حسب دستور استاندار قم، بسته حمایتی دیگری نیزبه صورت  پیشنهادی در سطح ملی پیگیری و دنبال می شود.

وی اضافه کرد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با همکاری اتاق اصناف استان و به طور همزمان، ارائه خدمات به اصناف آسیب دیده از کرونا و تشویق واحدهای رعایت کننده شیوه نامه های بهداشتی را در کنار إعمال محرومیت از خدمات برای واحدهای مختلف پیگیری می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: طبق آمار ارائه شده، استان قم جزء استان های پیشتاز در برخورد با واحدهای متخلف صنفی در موضوع مبارزه با کرونا بویژه در بحث پلمب است و این نشان می دهد که مسؤولان استان، مماشاتی در این زمینه ندارند.

همچنین رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم نیز در این نشست به نظارت بیشتر ناظران اتاق اصناف در هفته جاری برای رعایت قوانین و مقررات مربوط به وضعیت قرمز کرونایی قم توجه داد و گفت: خوشبختانه اصناف و کسبه همکاری خوبی  با ناظران داشته اند، ضمن آن که اخیرا نظارت برای تعطیل بودن واحدهای صنفیِ ویترین بازار مانند پارچه فروشان و فروشندگان کیف و کفش نیز در دستور کار قرار داشته است.

حسن احمدلو ادامه داد: بازدیدهای نظارتی با معرفی برخی واحدهای متخلف به تعزیرات همراه است، ضمن آن که هیئت اُمنای برخی مجتمع های خرید و پاساژها هم همکاری بسیار خوبی با ناظران داشته اند که باید از آنان تقدیر و تشکر کرد.

وی در پایان سخنان خود به لزوم تجدیدنظر درباره تعطیلی برخی مشاغل اشاره کرد و گفت: برخی مشاغل مانند پرده فروشی ها روزانه به طور متوسط یک تا سه مراجعه کننده دارند و تجمع و تراکم در آن ها عملا بی معنی است، از این رو می توان تجدیدنظر درباره این نوع مشاغل را در دستور کار قرار داد.