مصالحه ۸۲ درصدي پرونده هاي ارجاعي به كلانتري هاي قم

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از مصالحه و سازش ۸۲ درصد پرونده هاي ارجاعي به دواير مشاوره و مددکاري کلانتري هاي استان قم در ۴ ماهه اول سال ۹۷ به مراكز مشاوره و مددكاري مستقر در كلانتري هاي استان قم خبر داد . به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “مهرداد حاجي زاده” در گفت […]

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از مصالحه و سازش ۸۲ درصد پرونده هاي ارجاعي به دواير مشاوره و مددکاري کلانتري هاي استان قم در ۴ ماهه اول سال ۹۷ به مراكز مشاوره و مددكاري مستقر در كلانتري هاي استان قم خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “مهرداد حاجي زاده” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: طي ۴ ماهه گذشته از مجموع پرونده هايي که در واحد هاي مشاوره و مددکاري کلانتري استان مورد بررسي قرار گرفته بيش از ۸۲ درصد از پرونده ها منجر به مصالحه و سازش شده است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم، اظهارداشت: با تلاش كارشناسان اداره مشاوره آرامش، ۳ هزار و ۹۰۶ جلسه مشاوره فردي و خانواده، ۵۴۱ مورد روان سنجي، ۱۱۴ مورد مشاوره فعال در مساجد، مدارس و حسينيه ها و ۹ جلسه مشاوره گروهي در مرکز مشاوره و آرامش معاونت اجتماعي پليس قم برگزار شده است.

سرهنگ حاجي زاده گفت: بيشتر پرونده هاي مصالحه شده شامل اختلافات خانوادگي است که مصالحه برخي از پرونده ها با تلاش مددکاران کلانتري ها باچندين جلسه پيگيري و رسيدگي كارشناسان مشاوره صورت گرفته است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم افزود: اداره مشاوره آرامش استان قم هر روز به صورت تلفني و حضوري پاسخگوي سوالات و مشكلات شهروندان در حوزه خانوادگي، حقوقي ، فردي، شغلي اقتصادي، تحصيلي، ازدواج و غيره مي باشد و شهروندان مي توانند همه روزه از ساعت ۰۷۰۰ الي۱۷۰۰ به اين اداره واقع در خيابان امام خميني (ره) جنب درمانگاه حضرت زينب (س) – ساختمان معاونت اجتماعي- اداره مشاوره آرامش حضور و يا با شماره تلفن ۲۱۸۲۵۷۴ تماس حاصل کرده و از خدمات رايگان مشاوره پليس بهره مند شوند.

//////////////////////////////////

دستگيري ۲ سارق کيف قاپ در قم

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان از دستگيري ۲ سارق کيف قاپ در قم و شناسايي ۱۱ مالباخته در اين رابطه خبر داد.

سرهنگ”احمد کرمي”در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت کيف قاپي در استان قم و طرح شکايت در پليس آگاهي تيمي ويژه براي شناسايي متهمان تشکيل و دستگيري آن ها در دستور کار پليس قرار گرفت.

رئيس پليس آگاهي استان قم افزود: در ادامه با انجام اقدامات پليسي، هر ۲ سارق شناسايي و ضمن هماهنگي هاي قضائي طي يک عمليات غافلگيرانه در هسته مرکزي شهر دستگير شدند.

سرهنگ کرمي گفت:متهمان پس از تشکيل پرونده براي انجام مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي استان و در نهايت راهي زندان شدند.

رئيس پليس آگاهي استان قم از هموطنان خواست، هنگام تردد کيف دستی حاوی پول و یا مدارک و اموال با ارزش خود را در سمتي از بدن که امکان تردد موتور سيکلت نباشد قرار داده تا طعمه سارقان نشوند.

///////////////////////////////////////////

 

اعتراف سارق ساختمان هاي نیمه کاره به ۱۴ فقره سرقت در قم

رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي استان از دستگيري يک سارق ساختمان هاي نیمه کاره و اعتراف متهم به ۱۴ فقره سرقت در قم خبر داد.

سرهنگ “غلام عباس بلفکه” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهارداشت: در پي سرقت از يک ساختمان نیمه کاره و تماس مالباخته با مرکز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ قم، دستگيري سارق در دستور کار مأموران قرار گرفت.

به گفته وي، با انجام تحقيقات لازم و اقدامات پليسي متهم توسط مأموران شناسايي، دستگير و در ادامه براي انجام تحقيقات تکميلي به پليس آگاهي استان منتقل شد.

سرهنگ بلفکه سپس با اشاره به اعتراف متهم به ۱۴ فقره سرقت از ساختمان هاي نیمه کاره در قم ، افزود:نهايتاً نامبرده پس از تشکيل پرونده برای انجام مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي استان شد.

رئيس پليس پيشگيري استان قم ضمن هشدار در خصوص عواقب عدم استفاده از نگهبان و همچنين دوربين در ساخت و سازها، تاکيد کرد: در ساعاتي که کارگران در محل احداث ساختمان حضور ندارند از نگهبان و يا فرد مورد اطمينان استفاده شود.

/////////////////////////////////////

دیدار هفتگی فرمانده انتظامی استان قم با مردم

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان از دیدار چهره به چهره فرمانده انتظامی استان بصورت هفتگی با مردم در دفتر نظارت همگانی(۱۹۷) خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” سید محمد سیف زاده” در تشریح این خبر اظهار داشت: در نظر است دوشنبه هر هفته از ساعت ۰۹۰۰ الي ۱۱۰۰ جلسه ارتباط مستقيم مردم با فرمانده و مسئولان انتظامي استان قم در محل دفتر نظارت همگاني برگزار شود.

رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان قم افزود:شهروندان مي توانند در روزهاي دوشنبه هر هفته برای بيان مشكلات خود به صورت حضوري به آدرس خيابان امام خميني(ره)جنب کلانتري۱۷،دفتر نظارت همگاني مراجعه و يا از طريق سامانه ۱۹۷با مسئولان پليس استان قم ارتباط برقرار كنند .

سرهنگ سیف زاده ادامه داد: همشهريان نیز مي توانند هر گونه انتقاد، شكايت، پيشنهاد و يا تقدير و تشكر از كاركنان نيروي انتظامي را با سامانه ۱۹۷ در ميان بگذارند.