مدیریت شهری قم با دفن اموات در خارج از آرامستانها مخالف است

رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دفن یکی از اموات در مسجد طی روزهای گذشته، گفت: به طور قطع مدیریت شهری با دفن اموات در خارج از آرامستان‌ها مخالف است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،عبدالله جلالی در یکصد و بیست و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در ساختمان […]

رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دفن یکی از اموات در مسجد طی روزهای گذشته، گفت: به طور قطع مدیریت شهری با دفن اموات در خارج از آرامستان‌ها مخالف است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،عبدالله جلالی در یکصد و بیست و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در ساختمان شهید باکری این شورا، افزود: دفن اموات در مساجد قم باید متوقف و باید در این زمینه فکر اساسی شود.

رییس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: دفن صورت گرفته در یکی از مساجد قم باید دغدغه‌ای برای همه کسانی باشد که در قم مسئولیت دارند.

جلالی تاکید کرد: مراجع عظام تقلید، مدیران سیاسی و شورای تامین نسبت به این مسایل حساسیت بیشتری داشته باشند که این موضوع به یک رویه تبدیل نشود.

وی در ادامه با اشاره به حل مشکل اجرای طرح سنگفرش خیابان چهارمردان قم، گفت: هفته گذشته بستری فراهم شد تا استاندار، شهردار و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر قم، از این طرح بازدید و با تعامل ایجاد شده عملیات اجرایی این طرح آغاز گردید.

رییس شورای اسلامی شهر قم افزود: مدیریت شهری قم بر تعامل و هم فکری با سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌های شهری تاکید دارد و خوشحال هستیم که با تعامل ایجاد شده میان مسئولان استان روند آغاز یکی دیگر از طرح‌های شهری هفته گذشته در قم اجرایی شد.

جلالی در ادامه با تشکر از اقدام های صورت گرفته در بزرگداشت روز قم، گفت: با وجود اینکه شهرداری قم برای بزرگداشت این روز تنها بود ولی موفق شد که اقدام های موثری برای معرفی روز قم انجام دهد.

وی اظهار داشت:کارهای بسیار خوب و موثری در روز قم انجام شده‌ است که امیدواریم در سال‌های آینده مشارکت سایر دستگاه‌های استان برای معرفی بیشتر ظرفیت‌های قم را شاهد باشیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های موسسه‌های فرهنگی، گفت: مدیریت شهری، به منظور کمک به توسعه فعالیت‌های فرهنگی در قم زمین رایگان در اختیار موسسه های فرهنگی قرار می‌دهد.

حسن مالکی نژاد، گفت: اعمال تخفیف پروانه و عوارض، با توجه به نیاز مناطق قم به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، کمک به به توسعه فضای فرهنگی در این شهر است.

وی ادامه داد: کمک به توسعه فعالیت موسسه‌های قرآنی با تخفیف و کاهش عوارض صدور پروانه ساخت حداقل کاری است که مدیریت شهری قم در راستای افزایش زیر ساخت‌های فرهنگی می‌تواند انجام دهد.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم، نیز در این جلسه با اشاره به استفساریه شهردار در خصوص تعرفه سازمان آرامستانها و شفاف نمودن لایحه این شورا در تعریف محدوده شهری گفت: سازمان آرامستان‌ها استفساریه‌ای برای تعریف محدوده شهری، که در متن تعرفه سازمان آرامستان‌ها در سال ۱۳۹۸ آمده،درخواست شفاف نمودن لفظ داخل شهری در این لایحه شده‌ است.

حسین اسلامی افزود: پیرامون قبرستان بقیع شکایتی در دادگاه علیه مدیرعامل آرامستان مطرح شده‌ است که بر اساس آن استدلال شده که با توجه به اینکه این آرامستان خارج از محدوده شهر است نباید عوارضی در این زمینه گرفته شود.

وی با بیان اینکه قبرستان بقیع با روستای جمکران دو مقوله متفاوت است و قبرستان داخل حریم شهر است، گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده ، همه آرامستان‌هایی قم در محدود شهر و حریم قانونی شهر قرار دارند.