مدیران کم کار در مدیریت من جایگاهی ندارند!

استاندار جدید قم گفت:نگاه من به ماندن مدیران استانی بیشتر به عملکرد خوب آنهادر گذشته ،پاسخگویی به مردم واصحاب رسانه وداشتن کارنامه خوب برای آینده است مدیران کم کار در مدیریت من جایگاهی ندارند! به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،بهرام سرمست روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگاران، افزود: جشن ۴۰ سالگی انقلاب را در شرایطی […]

استاندار جدید قم گفت:نگاه من به ماندن مدیران استانی بیشتر به عملکرد خوب آنهادر گذشته ،پاسخگویی به مردم واصحاب رسانه وداشتن کارنامه خوب برای آینده است مدیران کم کار در مدیریت من جایگاهی ندارند!

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،بهرام سرمست روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگاران، افزود: جشن ۴۰ سالگی انقلاب را در شرایطی برگزار می کنیم که توطئه دشمنان و جنگ اقتصادی شدید آنها نتوانست به اهداف خود دست یابد و امروز طرح های گسترده ای در سراسر کشور و استان قم در ایام الله دهه فجر به بهره برداری می رسد.
وی بااشاره به اینکه جشن چهل سالگی انقلاب نشانه شکوفایی و پختگی آن است و ما دوران بلوغ انقلاب را سپری می کنیم، بیان کرد: چهل سالگی نقطه عطفی است برای بررسی تلاش ها و اقداماتی که تاکنون برای پویایی و شکوفایی هرچه بیشتر انقلاب اسلامی انجام شده است و جبران نقاط ضعف برای خدمت رسانی بیشتر به مردم که به حق ولی نعمتان نظام هستند.
وی ادامه داد: این مردم هستند که همواره از نظام اسلامی پشتیبانی می کنند و باید در جریان آخرین اقداماتی که برای خدمت رسانی مطلوب به آنان انجام می شود، قرار گیرند.
سرمست گفت: امروز تفکیکی میان نظام و دولت وجود ندارد و کسانی که با سیاه نمایی دولت را تخریب می کنند تیشه به ریشه نظام می زنند.

**تبیین خدمات نظام و دولت باعث امیدآفرینی می شود
وی درادامه اظهار داشت: جا دارد تا با بیان خدمات نظام اسلامی ودولت ، امید آفرینی را در میان مردم تقویت کنیم و نشاط اجتماعی جامعه را گسترش دهیم.
وی گفت: ما موظف هستیم بدون منت به مردم خدمت رسانی کنیم و این بهترین راهکار برای خنثی کردن توطئه دشمنان است.
سرمست افزود: : آیین بزرگداشت انقلاب در قم معنای دیگری دارد چرا که قم خاستگاه انقلاب است و باید مراسم های دهه فجر در آن با شکوه خاصی برگزار شود، آغازگران انقلاب در این شهر باید نشان دهند پشت نظام اسلامی و دولت برآمده از رای مردم هستند.

** رضایتمندی مردم باید سرلوحه کار مسئولان استان باشد
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست های کلی استان قم، افزود: به همه مدیران دستگاه های اجرایی استان تاکید داشتم در جمهوری اسلامی ایران خدمت کردن یک افتخار الهی است که باید قدر آن را بدانیم، خدمت ما مدیون خون شهداست که برای حفظ نظام ریخته شده است و به همین دلیل باید برای رضایتمندی مردم که صاحبان اصلی انقلابند با برنامه و تلاش فراوان، کار کنیم.
وی ادامه داد: از همه دستگاه های اجرایی انتظار داریم که علاوه بر پیگیری مسائل به اصحاب رسانه و مردم پاسخگو باشند و در پیگیری وظایف خود با پشتکار عمل کنند.
سرمست گفت: مدیران باید در چارچوب سیاست های کلی نظام و اسناد بالادستی به وظایف خود عمل کنند و هیچ گونه سستی در خدمت رسانی به مردم پذیرفتی نیست.
وی با تشکر از مجموعه مدیریتی استان در سال های گذشته، افزود: از مسئولان دستگاه های اجرایی استان خواسته شده است تا گزارش فعالیت ها و برنامه آینده دستگاه خود را ارائه دهند چرا که قم نیازمند تحرک و پویایی بیشتر برای رسیدن به اهداف توسعه ای استان است.

وی گفت:نگاه من به ماندن مدیران استانی بیشتر به عملکرد خوب آنهادر گذشته ،پاسخگویی به مردم واصحاب رسانه وداشتن کارنامه خوب برای آینده است مدیران کم کار در مدیریت من جایگاهی ندارند

** لزوم ارتباط گسترده با رسانه ها
وی ادامه داد: به همه مدیران دستگاه های اجرایی دستور داده شده است که بیشترین ارتباط را با رسانه ها داشته باشند و روابط عمومی ها در این زمینه باید نهایت همکاری را ایجاد کنند؛ روابط عمومی نباید روابط عمومی شخص مدیر باشد، این شیوه ما را از اهداف دور می کند.
استاندار قم با اشاره به لزوم پاسخگویی به مردم، گفت: رسانه ها شریک استانداری در برنامه ها هستند و باید موجب ارتباط دوسویه میان استانداری و مردم باشند و در این زمینه از هرگونه انتقادی نیز از سوی رسانه ها استقبال می کنیم و برخورد با منتقدان را صحیح نمی دانیم.

**به وعده هایم عمل می کنم
وی بیان کرد: اگر سابقه کاری بنده را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که معتقد به دادن شعارهای درشت نیستم، اما اگر پس از ارزیابی های کارشناسی لازم، اجرای طرحی را در قم وعده دادم، حتما آن را عملی خواهم کرد.
وی ادامه داد: امیدوارم در دوران حضورم در قم از بنده چند اقدام ماندگار بماند و بتوانم خدمت مطلوبی را به مردم عزیز این استان ارائه دهم.
سرمست با اشاره به این که مدیران دارای برنامه در سیستم اجرایی من جایگاه خواهند داشت، گفت: برخی بیان می کنند این جا قم است و اشاره به شرایط خاص این استان دارند اما بنده با لحاظ تمام مصالح براساس شایستگی ها و میزان عملکرد مدیران در انتخاب آنان و اجرای طرح ها تصمیم می گیرم و خود را در برابر مردم پاسخگو می دانم.
وی افزود: به مدیران توصیه می کنم و دستور خواهم داد ، کارآمد و پاسخگو باشند و با شفافیت برنامه خود را اعلام کنند.

**طرح های نیمه تمام قم باید تعیین تکلیف شود
وی ادامه داد: اعتقاد داریم طرح های نیمه تمام استان باید تعیین تکلیف شود در این زمینه ابتدا نیاز است که کمیته کارشناسی نظر خود را ارائه دهد اگر در این کمیته مشخص شود که کار باید ادامه یابد به طور حتم این مساله صورت می گیرد و در صورتی که بیان گردد اعتبارات، مشارکت مردم و بیت المال تاب تحمل اجرای طرحی را ندارد برای آن تصمیم گیری گرفته خواهد شد.

**پیگیری فرودگاه قم به معاونت عمرانی سپرده شده است
استاندار قم گفت: در رابطه با طرح احداث فرودگاه قم ابتدا باید حق و حقوق مردم و معارضین تعیین تکلیف شود و بعد طرح آماده واگذاری به بخش خصوصی و سرمایه گذار متقاضی گردد، پیگیری این موضوع به معاونت عمرانی استانداری سپرده شده است که با نظر کارشناسی و مطالعات لازم برای رفع مشکل آن اقدام شود.
وی افزود: در رابطه با مونوریل هم جلسه ای با شهردار و معاون عمرانی استانداری داشتیم، در این مورد نیز ابتدا باید کلیه راهکارها بررسی شود و درصورتی که سرمایه گذار متقاضی پیدا شد، با سهل ترین شریط ادامه اجرای طرح در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.
وی ادامه داد: در خصوص مشکل های به وجود آمده در توزیع برخی اقلام پروتئینی نیز مساله در کارگروه تنظیم بازار استان در حال پیگیری است و می توان با نظارت های بیشتر به رفاه و آسایش مردم در دسترسی به اقلام مورد نیاز خود کمک کرد که در این زمینه تمام تلاش خود را خواهیم کرد.
سرمست گفت: البته در ارزیابی تورم نقطه به نقطه در دی ماه، وضعیت قم نسبت به سایر استان های کشور بهتر است اما ما به این اوضاع راضی نیستیم و به دنبال بهبود شرایط هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم پیگیری اولویت های استان بیان کرد: در خصوص مسائلی که تعارض میان دستگاه های اجرایی پیش می آید باید اهداف کلی استان را در نظر بگیریم و با تعامل مسائل را حل کنیم.

**توسعه گردشگری مهمترین اولویت قم
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح های مبتنی بر تولید و اشتغال در قم، ادامه داد: هر طرحی که در استان اجرا می شود باید دارای پیوست فرهنگی، زیست محیطی و اقتصادی باشد و اهداف کلی توسعه قم را درنظر داشته باشد.
استاندار قم گفت: توسعه گردشگری از جمله مهمترین اولویت های استان است که باید در این زمینه با اجرای کارهای کارشناسی و تهیه زیر ساخت های لازم حرکت کنیم.
وی همچنین با اشاره به لزوم جسارت مدیران دستگاه های اجرایی در اتخاذ تصمیمات راهگشا برای استان، افزود: در حد توان از مدیرانی که جرات تصمیم گیری دارند حمایت می کنم.
وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری قم اشاره کرد و گفت: در حوزه مدیریت شهری قم اقدامات بسیار قابل توجه و اساسی صورت گرفته است و سیاست بنده این است که از این حوزه و طرح های قابل اجرای آن حمایت کنم.

** استاندار پاسخگوی عملکرد مجموعه استان است
سرمست با اشاره به برخی صحبت ها در خصوص ناکارآمدی شماری از مدیران استان، گفت: ادامه فعالیت مدیران دستگاه های اجرایی استان بر اساس سابقه کاری و برنامه آنان برای آینده امکان پذیر خواهد بود و در این زمینه در کنار تعامل با سایر افراد تاثیر گذار، براساس مصالح استان عمل خواهم کرد، چرا که بنده باید پاسخگوی عملکرد مجموعه اجرایی استان باشم.
وی بیان کرد: یکی از اولویت های توسعه استان جذب سرمایه گذار و کمک گرفتن از بخش خصوصی است، مشارکت بخش خصوصی برای استان بسیار مهم است و ما برای حضور حداکثری سرمایه گذاران از آنان حمایت می کنیم.
استاندار قم همچنین با اشاره به نعمت حضور مراجع و علمای برجسته دینی در قم به عنوان بزرگترین سرمایه های اجتماعی، گفت: نظرات و پشتیبانی مراجع عظام تقلید برای برای بنده فرصت است و من به دیده منت از فرمایشات ایشان استفاده می کنم، از همه مراجع سپاسگزارم که پس از ورد به این استان بنده را مورد محبت قرار دادند و فرمایشات ایشان در زمینه پیشرفت همه جانبه قم بسیار راهگشا خواهد بود.
وی با اشاره به فراهم بودن فضای همکاری و تعامل ادامه داد: از همه می خواهم برای توسعه استان به میدان بیایند تا قم به آن جایگاه تاریخی و مطلوب خود دست یابد.