فرهنگ نماز را با تاسی به سیره شهدا ترویج دهیم

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: اقامه نماز نه یک امر فردی که وظیفه ای اجتماعی است و خادمان نماز در انجام این رسالت با تاسی به سیره شهدا وظیفه سنگینی بر دوش دارند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، حجت الاسلام حسن هنرمند امروز چهارشنبه در نشست به مسئول ستاد اقامه […]

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: اقامه نماز نه یک امر فردی که وظیفه ای اجتماعی است و خادمان نماز در انجام این رسالت با تاسی به سیره شهدا وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، حجت الاسلام حسن هنرمند امروز چهارشنبه در نشست به مسئول ستاد اقامه نماز استان و اعضای شورای اقامه نماز بنیاد افزود: در اسلام تاکید شده است که نماز را اقامه کنید نه بخوانید و اقامه و به پا داشتند نماز جنبه اجتماعی دارد و ترویج فرهنگ نماز و نماز جماعت را مورد توجه دارد.

وی عنوان کرد:  خادمان نماز جایگاه ارزنده ای دارند و الگو قرار دادن شهدا، فعالیت های در خور توجه و کیفی و اثر بخش در راستای ترویج فرهنگ نماز در بین نسل های انقلاب ارایه دهند.

وی خاطر نشان کرد: جایگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران از یک سو و از سویی جایگاه مذهبی شهر قم بعنوان شهر کریمه اهل بیت (ع) و همجواری با حوزه و علما و مراجع موقعیت ویژه برای مروجان نماز در این دستگاه است تا با نگاه ویژه، ضمن ارایه الگویی مناسب از ترویج نماز، برنامه های اجرایی در سطح ملی را داشته باشند.

مسئول ستاد اقامه نماز استان نیز در این جلسه گفت: نماز دغدغه و مساله مهم شهدا و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس بود، بطوریکه زیر آتش دشمن با تاسی به سیره سید و سالار شهیدان نماز را عاشقانه به پا می داشتند و بر آن تاکید می کردند.

محمد خامه یار افزود: رزمندگان عشق به نماز و ارتباط با خدا را در قلب و جان داشتند و سیر و سلوک عاشقانه را تا رسیدن به درجه رفیع شهادت طی کردند، برای ما وصایایشان که چراغ هدایت نسل امروز است به یادگار مانده است.

وی تاکید کرد: ضروری است تا با ترویج و نشر این وصایا پیام شهدا و در واقع ارزشها به جامعه منتقل گردد تا بدانیم شهدا برای چه ارزشهایی جان خویش را تقدیم کردند.

خامه یار افزود: شهدای نماز در استان قم، در سطح ملی الگو شاخص هستند و باید در راستای معرفی این ظرفیت ها گام های موثرتری برداشته شود.

وی ادامه داد: بنیاد جایگاه ارزنده ای در معرفی این ظرفیت ها در بین دستگاههای فرهنگی دارد و انتظار می رود شاهد ارتقای جایگاه این دستگاهها ارزشمند از موقعیت فعلی (شایسته تقدیر) به بالاترین مرتبه باشیم.

در پایان این جلسه احکام شورای اقامه نماز بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم به ایشان اهدا گردید و از تلاش های یکسال اعضای شورا تقدیر شد.