عدم برگزاری آزمون های راهنمایی و رانندگی طی هفته جاری در قم

سرپرست پلیس راهور استان تاکید کرد: آزمون های راهنمایی و رانندگی، طی هفته جاری در قم برگزار نخواهد شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی حسن قیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با توجه به بررسی های انجام شده به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آزمون […]

سرپرست پلیس راهور استان تاکید کرد: آزمون های راهنمایی و رانندگی، طی هفته جاری در قم برگزار نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی حسن قیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: با توجه به بررسی های انجام شده به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آزمون آئین نامه رانندگی و آزمون شهری تا پایان هفته ی جاری اخذ نخواهد شد .

سرپرست پلیس راهور استان قم خاطرنشان کرد: این تصمیم به منظور حفظ سلامت متقاضیان دریافت گواهی نامه بوده و در خصوص اخذ آزمون در هفته آینده متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

سرهنگ قیصری در ادامه سخنان خود همچنین خواست، همشهریان برای مراجعات به پلیس راهنمایی و رانندگی از همراه داشتن وسایل اضافی همچون تلفن همراه، کیف های دستی و… به جهت پیشگیری از انتشار این ویروس خودداری کنند.

 

///////////////////////////////////

طبق قانون، استفاده از شیشه دودی ممنوع است

سرپرست پلیس راهور استان قم تاکید کرد: طبق قانون استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین خودرو قابل تشخیص نباشند تخلف محسوب شده و برای این خودروها جریمه ۵۰ هزار تومانی اعمال می شود.

سرهنگ “علی حسن قیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: طبق قانون، استفاده از شیشه دودی ممنوع بوده و خودروهای دارای شیشه دودی که نتوان از فاصله ۳ متری داخل آن ها را رؤیت کرد مورد اعمال قانون قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: طبق قانون استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین خودرو قابل تشخیص نباشند تخلف محسوب شده و برای این خودروها در داخل شهر قم ۵۰ هزار تومان جریمه اعمال می شود.

سرپرست پلیس راهور استان قم افزود: هیچ کدام از خودروهای داخلی با شیشه دودی تولید نمی شوند و خودروهای خارجی وارداتی بعضاً دارای شیشه های فوتوکرومیک هستند که همانند عینک های فوتوکرومیک عمل می کنند، لذا مغایرتی با ضوابط ندارند.

سرهنگ قیصری تصریح کرد: برخی از رانندگان اقدام به نصب برچسب های دودی بر روی شیشه های خودرو می کنند که این امر علاوه بر کاهش دید به ویژه در شرایط نامساعد جوی و یا در شب مانع دیده شدن راننده و سرنشین داخل خودرو نیز می شوند و به دلیل آنکه استاندارد و ضابطه خاصی برای میزان غلظت شیشه دودی خودروها وجود ندارد، پلیس در بخشنامه ها و اطلاعیه های خود اعلام کرده است اگر از فاصله ۳ متری به تشخیص مأموران پلیس راهور داخل خودرو و راننده و سرنشینان قابل مشاهده نباشند، طبق مقررات، شیشه دودی غیر مجاز تلقی شده و مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.

سرپرست پلیس راهور استان قم اضافه کرد: همچنین در مرکز تعویض پلاک نیز تا رفع برچسب شیشه دودی غیرمجاز، شماره گذاری وسیله نقلیه صورت نخواهد گرفت.