طنین اندازی منبر حسینی در رومانی

ندای لبیک یا حسین در فضای آسمان کشور رومانی توسط یکی از سلاله های پیغمبر،حجه الاسلام نور موسوی  طنین انداز شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،نهمین سال متوالی است ، مراسم عزا داری مردمی توسط هیئت عشاق الحسین وبا شرکت شیعیان ایرانی مقیم در بخارست با شور وحال خاصی برگزار و مورد استقبال […]

ندای لبیک یا حسین در فضای آسمان کشور رومانی توسط یکی از سلاله های پیغمبر،حجه الاسلام نور موسوی  طنین انداز شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،نهمین سال متوالی است ، مراسم عزا داری مردمی توسط هیئت عشاق الحسین وبا شرکت شیعیان ایرانی مقیم در بخارست با شور وحال خاصی برگزار و مورد استقبال فوق العاده شیعیان ولایت مدار این کشور قرارگرفت. ودر شب اول محرم ، در فضای پر از روحانیت و معنویت ندای لبیک یا حسین سردادند.

در اولین شب مراسم محرم علاوه بر حضور اقشار مختلف ، حضور نونهالان و نوجوانان و مردم اهل رومانی در هیئت برای برپایی عزاداری امام حسین جلوه خاصی داشت.

ایرانیان عاشق و دلباخته امام حسین (ع)یک ماه قبل از محرم به اسقبال آن رفتند وبا آماده سازی وتهیه امکانات وسیاه پوش کردن محل برگزاری عشق وارادت خود را به امام حسین (ع)واهلبیت اعلام کردند.

شیعیان ساکن در بخارست رومانی در حالی که کمترین امکانات را در اختیار داشتند واز هیچ گونه حمایتی بهرمند نیستند، با همت اعضای خود بهترین کیفیت مراسم عزاداری خود را برپا داشته وبا تجمع اقشار مختلف شیعیان، معنویت وروحانیت خاصی بر فضای این مراسم حاکم است.

محرم با نام امام حسین حیات دو باره بشریت تزریق می شود.

با احياي عزاداري پيوند خود را با امام حسين(ع) عميق‌تر و به ساحت مقدس ولايت ابراز ارادت مي‌كنند.

اين روزها و شب هاي عزيز تنها به جوشش احساس بي مثال شيعیان عزيز در غم ارباب خلاصه می شود

منبر احساس را با طعم واژه ها علم مي شود شما يادمان باشد پاي منبري حاضر شويم كه عقل را در گنجه پس انداز نمي كنند…عشق سيدالشهداء(ع) رمز حيات بشریت است

زنده نگه داشتن محرم وعاشورا، احیای فرهنگ عشق و ایمان ، انسانیت ، مردانگی ، ایثار، مهر ،وفا، حریت،آزادگی ،ایمان،اخلاص ودین وزندگی است.
نهضت حسین (ع)باید هميشه بيدار باشد، تابوی زندگی در دنیای بشریت معنی بگیرد.

هیئت عشاق الحسین تنها هیئت مردمی است که در بخارست رومانی به فعالیت های صرفا دینی و مذهبی و عزاداری می پردازد. با این هدف راه اندازی شده تا فضای پراز روحانی و معنوی برای ایجاد همدلی و اتحاد و ترویج فرهنگ غنی اسلام و معرفت در بین ایرانیان مقیم در رومانی با دعوت از اندیشمندان و علماء و روحانیون و ذاکرین اهلبیت ایجاد نماید.و دراین مدت توانسته است فرهنگ دینی را در زندگی ایرانیان رواج دهد.

ذاکرمراسم مداح اهلبیت حاج محمدامین جزنی از تهران .و سخنران آن حضرت حجت الاسلام سید جواد نورموسوی از حوزه علمیه قم به کشور رومانی اعزام گردیده است