ضرورت برخورد جدي با دلالان ارز در هسته ي مركزي شهر

استاندار قم با بيان اينكه تنها صرافي ها مجاز به انجام مبادلات ارزي هستند خواستار برخورد جدي با دلالان ارز در هسته ي مركزي شهر قم شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم در دومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر […]

استاندار قم با بيان اينكه تنها صرافي ها مجاز به انجام مبادلات ارزي هستند خواستار برخورد جدي با دلالان ارز در هسته ي مركزي شهر قم شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم در دومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت هماهنگی دربحث مبارزه با قاچاق کالا با استان های مقصد، اظهار کرد: باید مکاتباتی در این زمینه صورت گیرد و با پیگیری مسائل، زمینه های قاچاق بین استان قم و سایر استان ها کاهش یابد.
استاندار قم به اهمیت فرهنگ سازی در جامعه برای مقابله با قاچاق کالا و ارز اشاره و تصریح کرد: کمیته فرهنگی ذیل این کمیسیون نيز بايستي برنامه محور بوده و در کنار برخورد با متخلفین برای فرهنگ سازی در جامعه در راستاي مبارزه با قاچاق برنامه ي عملياتي داشته باشد.
صادقي در ادامه به برنامه برخورد با موتور سیکلت های متخلف یا موارد مشمول قاچاق اشاره كرد و افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در کنار برخورد و دستگیری متخلفین برای کاهش فرآیند های ایجابی برای ناجا در این زمینه کار شود.
نماینده عالی دولت در استان با ابراز خرسندی از  کاهش جلب قاچاقچیان خرده کالا و ارز در استان با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، ادامه داد: باید با کار تشکیلاتی و سازمان یافته براي کشف شبکه های بزرگ و سر منشاء قاچاق کالا و ارز، این معضل را بصورت ریشه ای حل کنیم.
وي در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به ضرورت شناسایی و برخورد قانوني با دلالان ارز در هسته مرکزی شهر، اظهار کرد: باید تمهیدات لازم برای ساماندهی مبادلات ارزی در اطراف حرم توسط صرافی های مجاز و در چارچوب مشخص شده از سوی مراجع ذیصلاح برای تامین نیاز زائرین فراهم شود.
در ابتدای این جلسه نیز سيد محمدرضا  هاشمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعي استاندار قم با اشاره به تاکید استاندار بر رسیدگی به موضوع دلالان ارز در محدوده حرم مطهر، گفت: ظرف هفته آینده ساعات کاری صرافی های مجاز، برای ارائه ارز مورد نیاز زائرین در ساعات پایانی شب اصلاح می شود.
هاشمی همچنین با تاکید بر لزوم هماهنگی با استانهای مرزی در موضوع قاچاق ارز، ادامه داد: در این مسیر برای توجیه زائرین در مورد قاچاق ارز با معاونین سیاسی امنیتی سایر استان ها هماهنگی صورت خواهد گرفت.
وی با بیان تخلف برخی فروشندگان کالا در عرضه محصولات به بازار،  اضافه کرد: اگرچه انبارهای معرفی شده از سوی این فروشگاهها نظارت می شود اما برخی از این فروشندگان در منازل و جایی بجز انبارهای معرفی شده فعالیت دارند که نیاز به تشدید بازرسی هاست.
معاون سیاسی امنیتی استانداری قم  به اهمیت موضوع قاچاق کالا و ارز اشاره و خواستار برگزاری ماهانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز شد.
لازم به ذکر است در این جلسه ضمن ارائه گزارش اقدمات، کشفیات، پرونده ها و مصوبات فرماندهی انتظامی، سازمان صنعت معدن و تجارت و تعزیرات استان، گزارش چهارماهه برنامه های ابلاغی سال ۹۷ بر اساس شاخص سنجش توسط سازمان صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و شرکت پخش فرآورده های نفتی ارائه شد.
همچنین عملکرد کارگروه های پیشگیری از وقوع جرم قاچاق کالا و ارز و کارگروه فرهنگی و تبلیغات بیان شد.