صرفه‌جویی ۱۰ میلیاردی آبفای قم با اجرای نظام پیشنهادها

معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، آمار و اطلاعات شرکت آب و فاضلاب استان قم را در نظام پیشنهادها بالاتر از معدل‌های کشوری دانست و گفت: آبفای قم بیش از  ۱۰ میلیارد ریال از محل این پیشنهادها صرفه‌جویی داشته است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از […]

معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، آمار و اطلاعات شرکت آب و فاضلاب استان قم را در نظام پیشنهادها بالاتر از معدل‌های کشوری دانست و گفت: آبفای قم بیش از  ۱۰ میلیارد ریال از محل این پیشنهادها صرفه‌جویی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر رضا گیاهی در چهارمین جشنواره نظام پیشنهادهای شرکت آب و فاضلاب استان قم سرانه پیشنهاد در صنعت آب و فاضلاب را ۱٫۷۸ پیشنهاد به ازای هر نفر اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم این عدد در سال ۹۸ در صنعت پیشرفته آب و فاضلاب به دو پیشنهاد ارتقا یابد.

وی از حرکت پیشنهادها به سمت کیفی شدن خبر داد و اظهار داشت: نرخ مشارکت کارکنان در سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن افزایش رفته و تعداد بیشتری از کارکنان در نظام پیشنهادها مشارکت داشته‌اند.

معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به افزایش تعدادهای شرکت‌های آب و فاضلاب فعال کشور در نظام پیشنهادها از سال از ۴۷ شرکت در سال ۹۴ به ۶۶ شرکت در سال ۹۶ ابراز داشت: در سال ۹۶ بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان از محل نظام پیشنهادهای صنعت آب و فاضلاب کشور صرفه‌جویی شده است.

وی آمار و اطلاعات شرکت آب و فاضلاب استان قم را در نظام پیشنهادها بالاتر از معدل‌های کشوری دانست و گفت: آبفای قم بیش از یک میلیارد تومان از محل این پیشنهادها صرفه‌جویی داشته است.

دکتر گیاهی در پایان سخنان خود بر لزوم توجه به منابع انسانی در شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور تأکید کرد و خواستار توجه بیشتر به نیروهای انسانی و نظام تشویقی در این شرکت‌ها پرداخت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این جشنواره، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، پرداخت به‌موقع ذی النفعان، بازسازی و نوسازی تأسیسات، توسعه فناوری‌های نوین، تمرکززدایی و اصلاح ساختار اداری، تسهیل در خدمت به مردم و توجه به مسائل فرهنگی را از جمله سیاست‌های شرکت آب و فاضلاب قم برشمرد.

وی کاهش ۲ درصدی هدر رفت آب، استفاده از پتانسیل خطوط انتقال آب برای ایجاد نیروگاه برقابی، احداث دو سایت انرژی خورشیدی با توان تولید ۴۵ مگاوات و احداث نیروگاه خورشید ۱۰۰ کیلووات در مخازن سالاریه و … را نیز از اقدامات شاخص شرکت آب و فاضلاب برشمرد.

دکتر علی جان صادق پور احداث تصفیه‌خانه فاضلاب محلی منطقه پردیسان، تکمیل پروژه فاضلاب شهرک قدس، اجرای ۸ هزار متر شبکه فرعی فاضلاب، احداث ۳۰ هزار متر شبکه اصلی و فرعی فاضلاب پردیسان، حفر و تجهیز دو حلقه چاه در شهر جعفریه، توسعه و اصلاح ۴۴ کیلومتر شبکه آب، تکمیل زون فشاری و رینگ‌های آبرسانی شهر قم، ایجاد تأسیسات و توسعه شبکه فاضلاب شهری به طول ۲۰ کیلومتر، اصلاح ۶ هزار متر شبکه فاضلاب را از اقدامات شرکت آب و فاضلاب در سال جاری ذکر کرد.

وی اخذ مجوز تبصره سه آبها برای شهرهای قم، قنوات، کهک، برگزاری بزرگترین گردهمایی حامیان آب در ورزشگاه شهید حیدریان، واگذاری پساب به بخش صنعت و کاهش مصرف آب شرب، اجرای تأسیسات فاضلاب مسکن مهر، توسعه فناوری‌های نوین از جمله تله‌متری تأسیسات، سامانه ۱۲۲ و قرائت موبایلی و افزایش درگاه اینترنتی ارتباط با مشترکین را نیز از دیگر فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب قم در سال ۹۷ عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل استاندار قم نیز در پایان این جشنواره با قدردانی از اقدامات پیشرو شرکت آب و فاضلاب در زمینه‌های مختلف ابراز داشت: آبفای قم همواره جزو شرکت‌های برتر استان به ویژه در زمینه نظام پیشنهادها بوده است.

سید رضا طباطبایی غرفه صنعت آب و برق قم  در نمایشگاه شکوه چهل‌ساله را در بین ۶۸ دستگاه اجرایی استان، برترین غرفه معرفی کرد و گفت: این امر نشانه درایت مدیران و کارکنان حوزه آب و برق استان است که جای تقدیر و تشکر دارد.

 در پایان این جلسه از برترین‌های نظام پیشنهادهای شرکت آب و فاضلاب استان قم در زمینه های پیشنهاددهندگان، معاونت های توسعه دهنده نظام پیشنهادها، پیشنهادهای برتر، اعضای کارگروه های کارشناسی و افراد موثر در حوزه سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی با حضور معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تجلیل شد.