شکسته شدن رکورد حضور حامیان سالمندان توسط روزه داران قمی

حامیان سالمندان قمی عضو گروه مهر ورزان ،باحضور پرشور خود در یکی از آسایشگاه های سالمندان قم ،یک رکورد به یاد ماندنی از خود به جای گذاشتند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،در یک روز گرم بهاری ودرحالیکه مردم روزه بودند، حامیان سالمندان قمی عضو گروه مهر ورزان ،باحضور پرشور خود در آسایشگاه سالمندان […]

حامیان سالمندان قمی عضو گروه مهر ورزان ،باحضور پرشور خود در یکی از آسایشگاه های سالمندان قم ،یک رکورد به یاد ماندنی از خود به جای گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،در یک روز گرم بهاری ودرحالیکه مردم روزه بودند، حامیان سالمندان قمی عضو گروه مهر ورزان ،باحضور پرشور خود در آسایشگاه سالمندان بقیه الله  قم ،یک رکورد به یاد ماندنی از خود به جای گذاشتند.

باتوجه به تغییر عنوان گروه وروزه بودن اعضای آن ،بیم آن می رفت که به علت سختی روزگی ،این برنامه از استقبال کمتری نسبت به روزهای عادی سال برخوردار باشد.اما اعضای این گروه  فراتر از حد انتظار ظاهر شده وبا حضور بیش از ۴۰نفر(طبق اسامی لیست نوشته شده در هنگام حضور) ، یک رکورد بی سابقه در طور برگزاری این برنامه ها از خود به جای گذاشتند تا نشان دهند در ماه اکرام الاهی ،عطوفت الاهی بیشتر عیان میشود.

طبق قراری که با اعضای گروه داشتیم،راس ساعت ۱۶عصر ودر اوج گرمای طاقت فرسای ماه مبارک رمضان در محل آسایشگاه خیریه بقیه الله واقع در میدان شهید محلاتی حاظر شدیم ،باتوجه به گرمای طاقت فرسا وروزه بودن اعضا،بیم آن می رفت که تعداد حاضرین در این بازدید(که معمولا در برنامه های عادی به ۲۰نفرمی رسیدند)، در این برنامه شاهد ریزش حضور افراد باشیم، اما برخلاف انتظار،تعداد حاظرین در این برنامه فراتر از انتظار بود وباثبت رکورد حضور بیش از ۴۰نفر در یک برنامه بازدید آنهم در ایام روزگی،یک رکوردی بی سابقه از عشق وایثار رقم خورد.

اینجا عشق،نوع دوستی،احساس وعواطف باهم در آمیخته تا یک سمفونی از احساس لطیف آدمی رقم بزند تا باضرب آواز دل ،به طرب یار برویم.

خم شدن ها ودیده بوسی ها با سالمندان همچنان ادامه دارد وهرکس به روش خود سعی میکند تا کمی از غم درد دوری اینها بکاهد.

تعداد از باباهای دوست داشتنی که یک ماه منتظر حضور حامیان خود هستند،با دیدن بازدید کنندگان ،با شور وشوق به استقبال آنان رفته وبا زبان بی زبانی ،قدر دانی وخوشحالی خود را از این حضور ابراز می دارند.

آسایشگاه خیریه سالمندان بقیه الله  نسبتا شیک وتمیزی است وکارکنان زحمتکش آنها در جای جای آن در حال مراقبت وخدمت به معلولان وسالمندان هستند. و الحق والانصاف همه چیز آن مرتب وتمیز بود.

تعدادی از سالمندان به پای کوبی وشادی می پردازند وانگار که بادیدن این یاران باوفای همیشگی خود،دوپینگ کرده ویک انرژی تازه به کابدشان دمیده است.

اینجا منیت ها به کنار رفته وفعل ما حکم فرمانی می کند.عده ای خبرنگار،عده ای کارمند،عده ای حوزوی،عده ای کارمند،عده ای مسئول،عده ای خانه دار عده ای از شهرهای اطراف قم آمده بودند با کلی مسافت و…همه باهم متحد شده تا یک حماسه ای دیگر از عشق ونوع دوستی رقم بزنند.

باخود می اندیشم که خدایا شکرت که به ما این توان را دادی که باداشتن تنی سالم وپر توان،شکرگزار نعمت های بی کرانت باشیم.چون آدم تا به بیماری وناتوانی دچار نشود،قدر عافیت را نخواهد فهمید وما با این دیدار،پی به نعمت های بی کران خداوندی ،بیش از پیش بردیم وچه شکرانه بهتر از آن که به دیدار مخلوق خدا رفته وکمی با وی همدردی بکنی؟

کم کم به پایان این دیدار نزدیک می شویم وباتوجه به روزه داری اکثر حاضرین ،کم کم تعدادی از آنان از جمع ما مرخص می شوند ووعده  حضور در دیدار آتی میدهند.

یاد این ابیات می افتم:

نشاید عشق را هر ناتوانی

بباید کاملی و کاردانی

مگو نتوان دوباره زندگانی              

که گر عشقت مدد بخشد توانی

مرا گناه نباشد نظر به روی جوانان

که پیر داند مقدار روزگار جوانی

گزارش از حسین کبابی /عکس از عاطفه فرخی