سرقت اطلاعات بیش از۶هزارحساب بانکی باترفند فیشینگ توسط نوجوان ۱۴ساله

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری یک هکر حرفه ای در قم گفت: متهم از طریق فیشینگ از حساب بانکی ۶ هزار و ۶۱۵ نفر از مردم برداشت کرده بود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: پلیس فتا استان قم […]

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری یک هکر حرفه ای در قم گفت: متهم از طریق فیشینگ از حساب بانکی ۶ هزار و ۶۱۵ نفر از مردم برداشت کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سردار “عبدالرضا آقاخانی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: پلیس فتا استان قم در پی رصد و پایش فضای مجازی و در راستای مبارزه با پولشویی، یک هکر حرفه ای را شناسایی کردند.

وی گفت: نامبرده از طریق شماره های مجازی در زمینه پولشویی و خرید ارزهای دیجیتال اقدام و در ارتباط با اقدام مجرمانه وی نیز پرونده های زیادی در سراسر کشور تشکیل شده بود.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: متهم با استفاده از پی ان های خارجی و حتی وی پی اس های داخلی اقدامات مجرمانه خود را انجام و جهت احراز هویت در حین انجام برخی تراکنش های مالی اقدام به سو استفاده مدارک هویتی افراد دیگر کرده تا امکان شناسایی مقدور نباشد.

سردار آقاخانی اظهارداشت: وی همچنین به صورت سازمان یافته با استخدام افراد مختلف در زمینه برنامه نویسی، تهیه کارت اجاره، سیم کارت های افراد غیر، شناسایی صرافی های افراد متخلف، تهیه مدارک هویتی جعلی و … با راه اندازی ربات های مختلف و ارسال پیامک های انبوه متناسب با مسائل روز جامعه اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و با طراحی ربات موجودی بگیر و کارت به کارت اقدام به پولشویی در سطح کلان می کرد.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه با تقدیر از هماهنگی مطلوب دستگاه قضائی استان، تصریح کرد: متهم ۱۴ ساله و ۲ تن از همدستانش که ۱۶ ساله بودند دستگیر و در تحقیقات پلیس اذعان داشتند مبالغ حاصله از فیشینگ را صرف خوشگذرانی خود می کردند.

سردار آقاخانی گفت: در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.